Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Diskuze

Průměrné české auto je 15leté. Staré jsou hlavně vozy posledního kilometru

Průměrné stáří osobních aut na českých silnicích se letos v pololetí proti konci minulého roku zvýšilo o 0,18 roku na 15,11 roku, a překonalo tak patnáctiletou hranici. Důvodem je zejména nedostatečná obnova vozidel a dovoz starých ojetých aut ze zahraničí. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JD

J81a87n 41D72l29o12u56h42ý

30. 8. 2020 10:19

A neni to jedno? Pokud to ma platnou STK a je technicky v poradku, tak at je auto stare jak chce! Ja mam vozu nekolik a nejstarsimu tahne na 30 let (koupeny kdysi jako novy) a nejmladsimu je aktualne 9 let. Ja auta “jezdim az do srotu” ale zatim jsem za celej svuj zivot musel sesrotovat pouze jeden vuz kvuli korozi na nosnych dilech auta - v beznych cenach neopravitelne.

0 0
možnosti
MB

To jsem na tom dobře, můj Golf V má 13 let, ještě to není vrak :D

1 0
možnosti
Foto

Mam jednickovou oktavku 1,9 TDI 96 kW , rv. 2004 a najezdim s ni 25-30 tis. km rocne. Shrnu to nasledovne: za 4 roky co ji mam prisla o cca 50 tis Kc na hodnote a servis mne stal cca 30 tis. - rozvody, brzdy, spojka. Najela jsem s ni cca 100 tis km. Kdyz uvazim, ze jakmile si nyni budu chtit koupit 4 roky starou oktavku 1,6 TDI se stotisici km, tak za ni dam 200 tis. a nova stala kolem 600 tisic, tak je to pro puvodniho majitele co rok, tak 100 tisic dolu. A na servisu na tech garancnich prohlidkach u novych aut da clovek take rocne kolem 5 tisic. Takze dalsich minimalne 20 tisic ho za ty 4 roky stoji na servisnich nakladech, i kdyz je auto v zaruce. Spotrebni veci jako brzdy nebo gumy jdou stejne mimo zaruku. Takze argumenty ze u noveho auta zaplati majitel mene za servis jsou take liche. Jedinou nevyhodu u starsiho auta vidim v nizsi urovni bezpecnosti. Ale pro vetsinu lidi dojizdejicich dvacet km denne do prace je patnactilete auto dostacujici. A jestli mi nekdo chce vtloukat brouky do hlavy kvuli neekologicnosti starsiho naftoveho motoru, tak mu reknu, ze nejvic zivotni prostedi zatizi samotna vyroba toho auta. Takze jezdit starymi auty, za predpokladu, ze jsou motorove v poradku, je vlastne ekologicke. Opacny nazor je jen Lobby vyrobcu a prodejcu aut. Ja kdyz slapnu na plyn, tak za mnou zadna kourova clona neni a miluji ten ridicskej projev starsiho auta, kdy clovek to auto opravdu ridi.

4 0
možnosti
VB

1,9 TDI, to je bomba, jak pěkně chrcohlá a smrdí, to byl svět ještě v pořádku, když tohle jezdilo, ne nadarmo je to nejpoužívanější auto v našem městě

1 0
možnosti
Foto

Ta stará auta mají nepopiratelné výhody. Povětšinou jsou to vozy s už prověřenou životností, u kterých je dostatek poznatků s údržbou a jdou tak provozovat s minimálními náklady. Obsahují minimální množství toho, co se může porouchat, a tak jsou v provozu stejně spolehlivé, ne-li více, než nové vozy. Drobným nepohodlím může být občasná výměna opotřebených dílů, ale právě vzhledem k bohatým zkušenostem s údržbou to jde naplánovat tak, že to většinou moc nevadí.

2 1
možnosti
VB

přesně tak, proto podniky, kde jde hlavně o peníze provozují jen velmi stará auta, aby co nejvíc ušetřily a majiteli zůstalo co nejvíc peněz na staré auto, proto taky auta čím jsou starší, tím jsou dražší, protože jsou lepší

0 0
možnosti
FL

Budte radi, ze jste v cesku. Ja platim pojistku za dvojkovou octavku 600 euro za me a zenu, plus silnicni dan cca 750 euro. Na druhe auto do rodiny to chce jeste vetsi balik, protoze k nemu nejde uplatnit no claim bonus.

2 0
možnosti
Foto

Takže se vyplatí z těchto důvodů zůstat nesezdaní?

0 1
možnosti
PM

P15e16t49r 53M84i27c47h79a51l

25. 8. 2020 15:06

Konečně někdo začal počítat průměrný věk aut, která reálně jezdí. Těch 8 a něco let by odpovídalo tomu, co je běžně vidět na silnicích.

3 0
možnosti

Rodinné auto 17 let, letní auto 41 let, zimní auto 30 let. Všechna tři auta dohromady najedou asi 15 tisíc km ročně.

Plus dalších 6 neprovozovaných aut (v depozitu) ve věku od 27 let do 52 let. To se ten průměr těžko snižuje. :-)

1 0
možnosti
VB

my máme jen jedno tříletý, to nám stačí, jezdíme s ním celej rok a najede dohromady 25 tisíc, za rok bude mít najeto 100 tisíc, tak se prodá a koupí nový, my to zase snižujeme, sice těžko, ale děláme co můžeme

0 0
možnosti
PP

P70e30t35r 28P65l60o22t

25. 8. 2020 10:52

Kup si nove auto a ani ocko nenasadis.:-)

3 0
možnosti
RM

No a co? V roce 2000 to znamenalo, že vedle sebe stála Škoda 120 a Octavie. Dnes to znamená, že vedle sebe stojí Octavie II a IV. Rozdíl je "akorát" v tom, že ta druhá na vás víc řve, když se při zajíždění do garáže nepřipoutáte...

2 0
možnosti
PK

Vlastnictví auta u nás je levné, takže občas mají auta i lidé, kteří s nimi jezdí málo. Potom je trochu problém s parkováním ve větších městech, protože slouží jako odstavná parkoviště. Na druhou stranu je vyvíjen agitační tlak na koupi nových vozů, aby šel automobilkám dobře odbyt. Jsou firmy nebo lidé, které mění auta po 3-5 letech. Rozumím jejich pohledu, ale v zásadě je to plýtvání. I když se už spoustu let říká, jak auta nic nevydrží, není to úplně pravda. Díky zinkovaným karoseriím u spousty výrobců nejsou žádné problémy s korozí, motory najedou 400 tisíc i víc. Mám 13 let staré auto, opravy nějaké proběhly, naposledy někdy před dvěma lety, emise splňuje a v pohodě projde technickou. Jezdím s ním i dlouhé štreky, třeba do Francie a nevidím žádný důvod, proč ho měnit, takže si ho ještě pár let nechám.

1 0
možnosti
MN

Hlavně nemusíte řešit dilema,

jakou přifukovanou malorážku si místo toho koupíte.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Kamion před nehodou vůbec nebrzdil, moderní tahač by tragédii zabránil

7. května 2024  16:43

Policie obvinila řidiče za smrtelnou nehodu na D1. Litevský kamioňák narazil do osobního auta a...

Nejhorší je, když sháníte auto narychlo, varuje expert na ojetinový byznys

6. května 2024

Byznys s ojetinami v Česku stále roste. Po období, kdy ceny rostly a auta z druhé ruky šla na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Silničářští popletové pobavili Mohelnici. Zpackaný nápis zaujal každého

9. května 2024

Zpackaná dopravní značka pobavila Mohelničany. Silničáři při stříkání nápisu na asfalt otočili...

Francouzský kodiaq se otočí na pětníku. Nabídne však milionové svezení?

3. května 2024

Vpředu tříválcová dvanáctistovka, vzadu větší „batoh“. Slavné jméno Renault Espace se vrací v nové...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Daytona je zpátky! Hi-tech fosílie Ferrari má 12 válců bez turba i elektřiny

9. května 2024

Novinka z Maranella nepokrytě křičí do světa: „Mám dvanáct válců!“ A navíc nemá žádné přeplňování...

Piruety i slalom. Machři na policejních motorkách předvedli své umění

10. května 2024

Jako ladné akvabely se proplétali mezi sebou a kuželkami. Policisté z motocyklové jednotky na svých...

Automobilová Evropa v čínské pasti. Levná auta tu prodávají dvakrát dráž

10. května 2024

Využívat nástrojů globalizace, abyste na světových trzích dokázali produktem konkurovat cenou. To...

Silničářští popletové pobavili Mohelnici. Zpackaný nápis zaujal každého

9. května 2024

Zpackaná dopravní značka pobavila Mohelničany. Silničáři při stříkání nápisu na asfalt otočili...

Služebák hipíků se teď ovládá displejem. California dostala dvoje šoupačky

9. května 2024

Příběh kompaktního obytňáku se značkou Volkswagen rozhodně nekončí. Německý výrobce představil...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!