Podle mluvčí policie Dany Čírtkové kontrolní vážení nákladního auta na Vysočině ročně odmítnou desítky řidičů.
Řidič odmítl zvážit kamion se dřevem, jako první dostal pokutu sto tisíc |
Soupravy s českou registrační značkou jedoucí po dálnici ve směru na Prahu si takzvaný tým Kamion zaměřený na kontrolu nákladní a osobní dopravy všiml na 136. kilometru. Chtěl ji kvůli kontrole odklonit na odstavnou plochu na 115. kilometru.
„Řidič ale dálnici D1 opustil na sjezdu na 134. kilometru u Měřína, protože zřejmě věděl, že na odstavné ploše na 115. kilometru probíhá kontrolní vážení téměř denně. Proto pokračoval po silnici II. třídy směrem na Jihlavu,“ uvedla Čírtková.
Políčeno na přetížené kamiony. Stát chce nabudit obce, aby dávaly víc pokut |
Jediné vhodné místo na zastavení a zkontrolování tak rozměrného vozidla bylo u Řehořova na Jihlavsku, kde policisté zjistili, že souprava převáží autojeřáb Liebherr. „Dvaačtyřicetiletý řidič se odmítl podrobit na výzvu policisty nízkorychlostnímu kontrolnímu vážení a na kontrolní váhy odmítl najet. Z tohoto důvodu mu policisté uložili pokutu v příkazním řízení ve výši 100 tisíc korun a zakázali mu další jízdu,“ uvedla Čírtková.
Pokračovat mohl, až když jednu část jeřábu firma přeložila na druhou jízdní soupravu, jak bylo původně v plánu.
Policie zastavila jízdu přetíženého kamionu s dřevem, vážil o 14 tun více |
Udělování stotisícových pokut umožnila novela zákona o pozemních komunikacích účinná od 1. ledna loňského roku. Předtím byla nejvyšší pokuta 30 tisíc korun. Za rok 2021 odmítlo na Vysočině nízkorychlostní vážení 112 řidičů, loni to podle Čírtkové bylo 54 řidičů.
Za každou započatou tunu nákladu nad nejvyšší přípustnou mez mohou policisté udělit pokutu devět tisíc korun.
6. května 2015 |