Praha chystá mýtné od roku 2010

  17:16aktualizováno  17:16
Řidičům by se v příštích letech nemuselo vyplatit vjíždět do centra města. Naopak lidé ze starších městských částí by si mohli ulevit od hluku a provozu na silnicích.

O tom, jestli se bude za vjezd do centra Prahy platit, by mělo rozhodnout referendum | foto: Miroslav Koudelka

Magistrát chce do roku 2010 připravit podrobný projekt ke zpoplatnění vjezdu do centra.

"O tom, zda budou muset auta vjíždějící do středu metropole platit, by na konci funkčního období současné rady měli rozhodnout sami obyvatelé,“ řekl včera radní Radovan Šteiner.

Magistrát proto podle něj rozpracuje tuto možnost tak, aby veřejnost mohla výhody posoudit. Pražané by pak měli v referendu či anketě rozhodnout, zda řešení magistrátu podpoří.

Praha chce zároveň vytvářet podzemní i nadzemní parkoviště v centru i okrajových částech města.

"Zavedení poplatků za vjezd do centra je jediný způsob, který i podle příkladů ze zahraničí opravdu ke zklidnění dopravy přispěje,“ uvedl radní.

Zpoplatnění vjezdu do centra města využívá například od devadesátých let Oslo a od roku 2003 Londýn. Stockholm letos tento systém testoval.

Autoři: ,

Nejčtenější

Stop motorizovanému násilí. Němečtí politici a aktivisté brojí proti SUV

Koncept mamutího SUV čínské značky Hongqi představený na autosalonu ve...

Autosalon ve Frankfurtu má už několik sezon smůlu, v roce 2015 v jeho průběhu odstartovala Dieselgate, před dvěma roky...

Prodeje elektroaut se samy nerozběhnou. Čeká se na dotace a velký průšvih

Závod elektromobilů Wave 2017

Tažení proti dieselům a směrem k elektromobilitě v rámci boje za snižování oxidu uhličitého má viditelný dopad –...

Bláznivý bio designér Colani zemřel, tvůrci sci-fi kamionů bylo 91 let

Luigi Colani

Setkat se s mužem s mohutným knírem v bílém roláku byl vždy zážitek. Hřímavě mluvil tak, že se mu nedalo odporovat....

Blesk z Itálie je nejrychlejší lambo všech dob, místo turba má kondenzátory

Lamborghini Sián FKP37

Automobilka Lamborghini si jde v mnohém vlastní cestou. Důkazem toho je i nová limitovaná edice vozu Sián. Za dva...

ANALÝZA: Konec her, elektromobily je třeba začít prodávat

Elektrická platforma pro velké výkonné automobily je společným dílem firem...

Autosalon ve Frankfurtu má jednoznačné hlavní téma: elektromobilita. Kdo dokáže svou techniku efektivně vyrobit a také...

Další z rubriky

Auto budoucnosti samo nastaví sedadla a otevře dveře, v oknech má displeje

Německý specialista Brose představil auto budoucnosti, které si samo nastaví...

Přicházíte k autu a jeho interiér se začne přenastavovat. Sedadla vpředu i vzadu se uspořádají tak, aby se na ně snadno...

Čína ve Frankfurtu: hypersport Rudá vlajka z Mnichova a převodovka z Rakouska

Čínské automobilky na autosalonu ve Frankfurtu

I tentokrát dorazily na frankfurtský autosalon auta z Číny. Už dávno to nejsou jen neuměle postavené herky pro pobavení...

Česko podpoří vodíkovou dopravu, zainvestuje do plniček

Elektromobil Hyundai Nexo na vodíkové čerpací stanici v Neratovicích

Česko chce vedle čisté elektromobility do budoucna podpořit i rozvoj vodíkové technologie v dopravě. „Podpora by měla...

Prodeje elektroaut se samy nerozběhnou. Čeká se na dotace a velký průšvih

Závod elektromobilů Wave 2017

Tažení proti dieselům a směrem k elektromobilitě v rámci boje za snižování oxidu uhličitého má viditelný dopad –...

Advantage Consulting, s.r.o.
ÚČETNÍ S AJ - PRAHA

Advantage Consulting, s.r.o.
Praha
nabízený plat: 23 000 - 35 000 Kč

Najdete na iDNES.cz