Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Potvrzeno: Škoda Yeti vyjede nejpozději v polovině roku 2009

  9:56
Škoda Yeti vyrazí už brzy na silnice, slíbil to šéf koncernu VW při otevření nového technologického centra. Do českého automobilového průmyslu zpomaleného finanční krizí s ním včera připlula miliardová investice. Se štěstím, a takto velká na nějaký čas zřejmě poslední.

Technologické centrum Škoda - Šéf Volkswagenu Martin Winterkom v Mladé Boleslavi otevřel vývojové centrum, v němž by měly vznikat návrhy aut blízké budoucnosti nejen pro Škodu, ale pro celý koncern VW. | foto:  Jan Zátorský, MAFRA

Ve včera otevřeném centru bude Škoda vyvíjet mimo jiné i motory pro celý koncern Volkswagen. Půjde hlavně o slabší tříválcové agregáty, které "jezdí" například ve VW Polo nebo Seatu Ibiza.

Podle šéfa Škody Auto Reinharda Junga nejsou vyhlídky na příští rok zatím příliš optimistické. "Zlepšení není na obzoru," řekl Jung. Podle něj je potřeba nejen šetřit, ale také inovovat nabídku. Jung proto připustil, že terénní vůz Yeti vyjede na trh dříve než v polovině roku, jak byl jeho start plánován. "Nemá smysl ho opožďovat," dodal.

Stavba nového technologického centra na vývoj vozů začala už před dvěma lety, v časech, kdy ještě prodeje škodovek rostly dvojciferným tempem. Teď by podobně obrovská investice, díky které se budou v Česku vyvíjet i části aut pro celý koncern VW, prošla jen stěží. Nové vývojové centrum otevírá škodovka v době, kdy automobilky žádají jedna za druhou o pomoc a prodeje automobilů v Evropě zažívají rekordní pád, otevřela včera Škoda Auto nové technologické centrum na vývoj vozů.

"Výzkum a vývoj jsou v této krizi důležitější než jindy," řekl šéf Volkswagenu Martin Winterkorn, který nebývá v Mladé Boleslavi nejčastějším hostem. Včera škodováky uklidňoval. "Škoda je a zůstane silnou značkou. My ve Wolfsburgu jsme rádi, že patří k rodině VW," dodal Winterkorn.

Technologické centrum Škoda 

S novým centrem se rozrostly škodovácké vývojové prostory o 70 procent a dají práci dalším třem stovkám lidí. Vývoj aut tak bude zaměstnávat v Mladé Boleslavi už 1 500 lidí. Další nábor bude podle šéfa vývoje Eckharda Scholze záležet hlavně na průběhu krize. Na plný provoz centrum najede během příštího roku. V nových prostorech jsou především laboratoře, kde zkoumají například ve světelných tunelech rozložení světla při jízdě tmou nebo simulují zatížení interiéru.

Škoda, stejně jako jiné automobilky, nezažívá nejlepší časy. Kvůli odstávkám za letošek vyrobí o 31 tisíc vozů méně a příští rok sníží výrobu o čtvrtinu. Jung také potvrdil, že výroba octavií zůstane v Bratislavě i přes protesty odborů.

"O výrobě vozů nelze rozhodovat ze dne na den," uvedl. Skutečným důvodem je pak nejspíš to, že VW potřebuje na Slovensku udržet výrobu do doby, než tam začne vyrábět malé vozy.

Technologické centrum Škoda

Autor:
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Čína udává v autoprůmyslu směr, pekingskému salonu vládnou elektromobily

27. dubna 2024

Elektromobily a digitální konektivita jsou hlavním tématem největšího čínského autosalonu, který...

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu. Taková je Hello Kitty,...

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit bývalému konkurentovi 21...