KBA zkoumá software, který měří úhel volantu automobilu. Podle podezření mohl tento software zjistit, zda je auto právě laboratorně testováno, a pokud ano, přepnout vůz do režimu, kdy vypouští méně znečišťujících emisí než za běžných jízdních podmínek.
Porsche obvinění odmítá. Mluvčí automobilky uvedl, že pohyby volantu nebyly použity k detekci toho, zda vůz zrovna prochází emisními testy. „To jsme nedělali u žádného modelu Porsche,“ prohlásil mluvčí. Dodal, že automobilka s KBA plně spolupracuje. Kvůli stejnému systému vyšetřují v Americe automobilku Audi (čtěte zde) a nyní se o Audi začalo zajímat i KBA. Divize Audi totiž dodává motory pro Porsche.
Volkswagen loni v září přiznal, že do svých vozů s naftovým motorem instaloval software, který umožňoval při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty oxidů dusíku. Automobilka se již dohodla s americkými úřady na mnohamiliardovém urovnání a další miliardy utratí za opravy aut a urychlení vývoje elektrických vozů.