Další podvod kvůli emisím, tentokrát u šestiválcových Audi

aktualizováno 
Kalifornská státní organizace CARB objevila další podvodný software. Tentokrát se týká Audi a emisí CO2. Vše souvisí s aférou Dieselgate, ve které se odhalilo, že automobilky upravují auta tak, že rozpoznají testy měření emisí a mění své chování, aby dostály požadovaným limitům.

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen | foto: Volkswagen

Američané letos v létě přišli na novou funkci v řídícím softwaru automatické převodovky s interním označením AL 551 u šestiválcového motoru. Je spojena se systémem rozpoznávání úhlu natočení volantu. Pokud totiž řidič neotočí volantem po startu o více než patnáct stupňů (to je případ jízdy na válcové zkušebně, kde má auto vyrovnaná kola do přímého směru), přepne se logika řazení do speciálního režimu s nižší spotřebou a nižšími emisemi CO2. Jakmile dojde k většímu vychýlení volantem, je opětovně aktivován běžný režim řazení, v něm ovšem auto udávaných hodnot nedosahuje.

Jakých aut se to týká? Pravděpodobně všech, které byly vybaveny osmistupňovou samočinnou převodovkou původem od ZF, ta totiž nese zmíněné interní označení AL551 a najdete ji např. v modelech A6, A8, Q5, Q7 s velkými silnými motory. Podle informací německého listu Bild am Sonntag používal ingolstadtský výrobce takový software pár let a přestal s tím letos v květnu (CARB nový typ podvodného softwaru objevil u staršího auta). Podobně jako v USA však bylo s údaji o spotřebě podle všeho manipulováno i v Evropě. Audi v návaznosti na tato zjištění propustilo několik zodpovědných techniků.

Automobilka se zatím k nové kauze nevyjádřila. V USA v současné době probíhá vyšetřování prvního emisního skandálu, který se v případě Audi týká vznětových třílitrových šestiválců. V nich byl nainstalován software, který rozpoznal měření emisí a upravil nastavení pohonné jednotky s ohledem na co nejnižší emise NOx, jejichž limity pak vozy v reálném provozu výrazně překračovaly. Výrobci hrozí, že bude muset zpětně vykoupit tisíce aut.

Autoři:

Nejčtenější

ANALÝZA: Auta zdraží, hrozí kolaps trhu. Poděkujte Bruselu

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Volkswagen řekl, co se ostatní bojí říct nahlas: Kvůli přísnějším limitům CO2 auta výrazně podraží. Automobilky jsou...

Scala startuje na 370 tisících. Škoda chce Čechům nabídnout bohatou výbavu

Škoda Scala

Škoda v pátek startuje prodej svého nového vozu. Základní provedení modelu Scala s benzinovým agregátem 1,0 TSI/70 kW s...

Rodinný ideál: módní SUV a praktické MPV v jednom balení

Peugeot Rifter

V katalogu a asi i v prodejně vám budou tvrdit něco jiného, ale SUV opravdu není to nepraktičtější auto pro rodinu. Nad...

První ochutnávka nové škodovky, premiéra bude v březnu v Ženevě

Silueta nového crossoveru značky Škoda

Česká značka uveřejnila první obrázek nového modelu, který doplní nabídku vozů kategorie SUV po modelech Kodiaq a...

Velké ambice, žádné zkušenosti. Nové automobilky chtějí porazit Teslu

Rimac Concept One

Jsou početné, ambiciózní, průbojné, štědře podporované a většinou čínské. Mluvíme o start-upových automobilkách...

Další z rubriky

Podle českého vesmírného architekta budeme cestovat Muskovým telegramem

Vizualizace terminálu pro hyperloop na pražském Opatově

Z Prahy do Brna za 20 minut, i tak by se mohlo za pár let cestovat. Potrubní doprava nahradí na krátkých vzdálenostech...

Autofotka týdne: Koncept zůstal v zákulisí, designér ho aspoň namaloval

Karim Habib, šéfdesignér Infiniti Motor Company, divize aliance Renault-Nissan...

„Toto je Infiniti QX, nemůžete ho vidět, ale je tu.“ Takovou premiéru světové autosalony ještě nezažily. Karim Habib,...

První ochutnávka nové škodovky, premiéra bude v březnu v Ženevě

Silueta nového crossoveru značky Škoda

Česká značka uveřejnila první obrázek nového modelu, který doplní nabídku vozů kategorie SUV po modelech Kodiaq a...

BMW Řada 5 3,0...
BMW Řada 5 3,0...

r.v. 2012, naj. 55 000 km, diesel
950 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz