Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Porotci rozhodli: 1. Renault, 2. Mazda, 3. Fiat, 4. Škoda

- Těsně před Mazdou 323 F vyhrál Renault Mégane v hodnocení porotců, kteří reprezentovali motoristickou veřejnost. V závěsu byl Fiat Brava, na chvostu skončila Škoda Octavia.
U vozů na prvních dvou místech více i méně zkušení řidiči oceňovali zvláště jízdní vlastnosti a příjemný interiér. Brava zaujala především motorem, sice obsahově nejmenším, leč výkonným a úsporným. Naproti tomu nepružný a žíznivý motor se ukázal jako nejslabší místo Škody Octavie.
Pětatřicetiletý Ivan Zatyko je zkušebním technikem Ústavu silniční a městské dopravy v Praze, za 17 let řidičské praxe absolvoval téměř 400 tisíc kilometrů a má Renaulta 21 TD: »Mazda je podle mého názoru celkově nejvyváženější. Má vynikající jízdní vlastnosti a solidní vnitřní prostor. Jako dobrý nápad oceňuji posuvnou zadní lavici. Zatímco pro někoho bude tvrdší podvozek sportovnějšího ražení výhodou, jiném u může menším komfortem vadit. Renault je podvozkem měkčí než Mazda, ale tvrdší než Fiat. Při rychlých průjezdech zatáčkami jsem u Méganu neměl nejpříjemnější pocity. Ovšem ocenil jsem dobře přístupný zavazadlový prostor,řazení je naopak méně přesné než u Fiata. Motor Bravy o obsahu pouhého 1,2 litru působí dojmem silnějšího. Za nevýhodu však považuji měkký podvozek i posilovač řízení, který působí snad až americkým dojmem. Škodovka má na můj vkus příliš tvrdá sedadla, hlučný motor a nepřesné řazení. Připomínám i nedostatek místa na zadních sedadlech. V elký kufr nemohu u vozu o dost delšího než konkurenti příliš zdůrazňovat jako výhodu, takže jako přednost Octavie oceňuji hlavně hustou servisní síť.«

Dvaašedesátiletý automobilový designér Pavel Hušek z Prahy jezdí auty od osmnácti let a během pětadvacetiletého pobytu v Německu nacestoval až 40 tisíc kilometrů ročně, převážně s vozy Alfa Romeo. A uta v testu hodnotil především z pohledu své profese: »Škoda má ucelený design s osobitým, charakteristickým obličejem, který však je poněkud zasmušilý. Na první místo dávám mladoboleslavský výrobek s vědomím, že v nabídce jsou i jiné, lepší motory. Jestliže Škoda je zevnitř i zvenku poměrně strohá, má naopak Renault na můj vkus až dost vtipu. Podle mne mu neprospěla změna masky. Jinak Mégane považuji za vůz nápaditý, F iat naopak za originální. Pokud se týká jízdních vlastností, byla nejlepší Mazda: krásně reaguje, všude se vejde. Ale mně se mnohem víc líbí klasické provedení s kufrem.«

Šestadvacetiletá Kateřina Kolářová z Prahy je na mateřské dovolené, za sedm roků za volantem absolv o v ala zhruba 50 tisíc kilometrů a nyní vlastní Renaulta Clio: »Mazda je prostorný vůz s vynikajícími jízdními vlastnostmi, cítila jsem se v ní bezpečně. Renault je auto pro ženu - příjemnější, útulnější. Od Fiata jsem čekala víc,odnesla jsem si z něj dojem rozhrkaného auta. Je ale přece jen mnohem příjemnější oproti Škodě. Když se na ni podívám, mám dojem velkého vozu, ale když se posadím na zadní sedačku, m yslím si pravý opak. Ani šedé, strohé plasty uvnitř se mi nelíbí.«

Osmatřicetiletý pražský herec Jan Čenský jezdí auty dvacet let, poslední dobou ročně 80 až 100 tisíc kilometrů. Vystřídal Fiaty, Renaulty, V olksw ageny... Nyní má Nissana Primeru kombi: »Pokud se týká motorů, mile mě překvapil Fiat. Naopak zklamala Škoda, byť musím přiznat, že působí dojmem robustního a bezpečného auta. Nesvižnější se mi zdála Mazda. Příjemné pocity ve mně vyvolával ze všech hodnocených nejluxusnější a nejbezpečnější Renault - snad i proto, že mám slabost pro francouzské vozy. Kdybych si měl ze zmíněné čtveřice vybírat podle ceny a designu, zřejmě bych se rozhodl pro Fiata. Má pohodlný interiér i solidní výkony a přijatelnou spotřebu.«

Dvaatřicetiletý redaktor pořadu Jízda České televize Praha Jakub Stehlík jezdí auty dvanáct roků a vlastní Tatru 613, Tatraplán a Trabant 601: »Největší radost z jízdy jsem měl v Mazdě,autě s příjemně tvrdším a sportovním interiérem i podvozkem. Renault Mégane považuji za rodinný vůz s dostatkem prostoru i na zadních sedadlech a s pružným motorem, ale vadilo mi, že se rozhoupal v losím testu. Fiatu možná třetím místem trochu škodím, ale rozhodl jsem se tak proto, že nevím, jak by vypadal po sto tisících kilometrech. Brava má méně prostoru na předních sedadlech. V tomto ohledu mě nejvíc zaujala Škoda, která také má bezkonkurenčně největší kufr. Na poslední místo se v mém hodnocení dostala zásluhou nepružného a hlučného motoru s vysokou spotřebou a nedostatkem místa na zadních sedadlech."

Sedmadvacetiletý ostravský obchodník Daniel Bechný během devíti roků absolvoval za volantem na 130 tisíc kilometrů, má Škodu Felicii 1,3: »U Mazdy mi učaroval motor, podvozek a super interiér. Na první omak jsem se v autě cítil doma. Dělalo mi dobře, že slyším motor,který zabírá - na rozdíl od mojí Felicie, která je jenom slyšet. Výhradu mám snad pouze k výhledu z vozu: levý přední sloupek mi v táhlých zatáčkách vždy překážel. A také se mi nelíbí cena. Drahý je i Renault Mégane, ovšem připouštím, že má nevšední výbavu. Je také velmi pružný a pohodlný s výjimkou přejezdů příčných nerovností. U Fiatu mě zaujal motor, pružnost, maximální rychlost v poměru k objemu, spotřeba a cena.«
Autor:
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Čína udává v autoprůmyslu směr, pekingskému salonu vládnou elektromobily

27. dubna 2024

Elektromobily a digitální konektivita jsou hlavním tématem největšího čínského autosalonu, který...

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu. Taková je Hello Kitty,...