Základní proporce zůstávají stejné, hlavní stylistické prvky ale příští generaci důrazně odliší.
Přední světla ála concept C z letošního ženevského autosalonu a mezi nimi mohutný gril, který se designérum VW pravděpodobně zalíbil na posledních Audi.
Boky někde na půl cesty mezi polem a golfem a konečně zadní partie, které jsou už úplně ve střihu většího bratra.
Z něho si polo také vypůjčilo směrovky ve zpětných zrcátkách.
Gofova dorostence budou pohánět dva benzinové a dva naftové motory. Zážehová 1,4 a 1,6; stejně jako vznětová 1,4 a 1,9 TDI mají své místo pod kapotou téměř jisté.
Mnohem zajímavější zážitky slibují další dva motory o kterých se šušká. Dvoulitrové TDIčko "cvičí" víc než dobře i s mnohem většími Volkswageny.
Natožpak verze GTI s dvoulitrovým "FSIčkem" pod kapotou, jehož řidič bude muset ukočírovat 150 koní (110 kW).
Poprvé naživo bude nové polo k vidění v březnu 2005 na autosalonu v Ženevě, do prodeje pak zamíří před letními prázdninami.