Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Policie zbytečně blokuje silnice

  9:19
Lehké škrábnutí dvou aut o sebe mívá v městské dopravě katastrofální následky. Řidiči musí nechat stát auta na místě nehody do příjezdu policie, a na přetížených silnicích tak vznikají dlouhé mnohakilometrové fronty.
Nehoda na magistrále 5

Nehoda na magistrále 5 - Na pražské severojižní magistrále se srazilo taxi s autobusem. Nehoda zablokovala dopravu. (7. listopadu 2003) | foto: Jiří MeixneriDNES.cz

To se stalo například minulý týden při nehodě na severojižní magistrále v Praze, kdy srážku dvou aut a cyklisty se dvěma lehce zraněnými řešili policisté dvě hodiny.

Mnozí řidiči tvrdí, že za kolaps mohou při nehodách též policisté, protože jim vyšetřování trvá dlouho. "Známý nedávno havaroval v Praze u Barrandovského mostu. Nikdo nebyl zraněn, ale přesto trvalo hodinu, než to policisté vyšetřili a dovolili odstavit auto na stranu. Podle mě by stačilo nehodu jen vyfotografovat a ta ostatní měření by se dala udělat až po odtažení aut z vozovky," řekl řidič kamionu David Mladý. Policisté se však brání, že vyšetřování nehod nemohou urychlit.
Řidičům také vadí, že policisté přijíždějí na místa nehod i s několikahodinovým zpožděním a do té doby musí auta zůstat na místě.

Vladimír Špička z Autoklubu České republiky uvedl, že řidiči nemusí podle tři roky starého zákona hlásit dopravní nehodu tehdy, jestliže nebyl nikdo zraněn a na autech není větší škoda než dvacet tisíc korun. "Jenomže je tady problém. Stávalo se, že se lidé na místě dohodli a policii nevolali. Jenže řidič, který ve skutečnosti měl třeba jen trochu odřený lak, nahlásil pojišťovně daleko větší poškození. Ty jsou proto nyní daleko opatrnější, lidé teď hlásí policistům nehody častěji než dříve," řekl Špička.
Podle Špičky je také ideální, když řidiči vyfotografují místo nehody vlastním fotoaparátem, nejlépe digitálním.

Šéf pražské dopravní policie Pavel Švrčula připustil, že jeho podřízení přijedou někdy na místo nehody i po třech hodinách. "Pokud jde jenom o nějaké ťuknutí a řešíme najednou deset nehod, tak tam přijedeme později," připouští. Pokud se však stane nehoda někde na hlavním tahu, například na severojižní magistrále, Jižní spojce či Strakonické, přijíždí na místo nejbližší pořádková policejní hlídka. "Ta zakreslí místo nehody. Pokud nejsou zranění a viník nehody se přizná, nechají odstavit auta na bok a dopravu uvolní," řekl. Postup policistů při vyšetřování dopravních nehod nařizuje předpis policejního prezidia. "Není pravda, že bychom my vyšetřování srážek protahovali. Ale na práci policistů závisí později i práce soudů, proto musíme být důslední," dodal Švrčula.

Dobrý skutek může být po zásluze potrestán
Byla to docela banální nehoda. Na pražské magistrále, na náměstí I. P. Pavlova, narazilo osobní auto do jiného, jedoucího před ním.

Řidiči nakonec dostali několikatisícovou pokutu. Ne však za nehodu. Pokutu dostali za to, že nechtěli způsobit dopravní zácpu a auta z tramvajových kolejí, kde zůstala stát, odvezli o pár metrů dál. "Řidiči tramvají na nás zvonili, už jich tam byla hezká fronta. V Sokolské ulici směrem od Václavského náměstí už se to začalo taky pěkně štosovat. Tak bych byl blázen, kdybych neuhnul," říká o nehodě řidič z Prahy 4, který si přeje zůstat v anonymitě, aby neměl s policií potíže. "Kdybych tam zůstal stát, tak bude zácpa přes celou Prahu. Pro dobrotu na žebrotu," dodává.

Policisté argumentují tím, že musí každou nehodu pečlivě zdokumentovat. Prý by stačilo, kdyby řidiči označili pozici aut pískem, který u sebe vozí řidiči tramvají. Pokutu by pak nedostali, protože by byla poloha aut po nehodě jasná.

Jenže v praxi to takhle ani zdaleka nefunguje. Například včera krátce po poledni se srazila tramvaj v Evropské ulici s odbočujícím autem. Také banální nehoda, jen pár pomačkaných plechů. Řidič tramvaje označil polohu i pozici osobního auta pískem. Ale pro jistotu zůstal - stejně jako řidička osobního auta - stát na místě až do příjezdu policistů. Zbytečné zpoždění tak nabralo několik tramvají a auta ucpala několik set metrů dlouhý úsek od Vítězného náměstí. "Úplně zbytečná zácpa. To nabourané auto přece nemuselo zůstat uprostřed křižovatky," komentoval to jeden z řidičů.

Jaké jsou vaše zkušenosti s policií? Jak si vedla policie při vyšetřování vaší nehody? Pište do diskuse.

Autoři:
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Čína udává v autoprůmyslu směr, pekingskému salonu vládnou elektromobily

27. dubna 2024

Elektromobily a digitální konektivita jsou hlavním tématem největšího čínského autosalonu, který...

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu. Taková je Hello Kitty,...

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit bývalému konkurentovi 21...