- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Odkdy se do pneumatik dává přírodní kaučuk? Navíc ze sovětské pampelišky?
prírodný kaučuk sa do pneumatík používa odjakživa. Lenže je čím ďalej tým vzácnejší a drahší.
A "pampeliškový" - tak konkrétne Continental s tým experimentuje už asi 5 rokov, neviem, či to doviedli už aj do sériovej výroby.
"Continental chce sériovou výrobu pneumatik z pampeliškového kaučuku spustit během následujících pěti až deseti let.
Projekt zatím probíhá velice úspěšně – již proběhly první testy pneumatik za letních i zimních podmínek. Pneumatiky vyrobené z pampeliškového kaučuku vykazují srovnatelné vlastnosti v porovnání s pneumatikami vyrobenými z běžného přírodního kaučuku z kaučukovníku (Hevea brasiliensis)."
Dovoz takovýhle věcí z Číny by měli zakázat. Akorát to likviduje evropskou ekonomiku.
Na čínských pneu jezdím už řadu let, na Mercedesu E270CDI jsem měl Goodride. Na Yeti pak Westlake, obě značky pochází od největšího čínského výrobce.
Teď mám na Yeti celoroční pneu od Korejců, Nexen. Vše k naprosté spokojenosti.
Původních Continentálů jsem se velmi rád zbavil, dostali je zdarma protektoráři v Blatné.
pneu jsou to jediné, co drží auto na silnici, takže se nevyplatí na nich šetřit. A celoroční pneu jsou pro někoho, který najede pár km ročně a ještě stylem, je moc sněhu, pojedu až to sleze.
Člověk, co má rád sebe a své auto, celoroční pneu ani čínský pneu nedá.
To se ten Tomket moc neprodává když se tady o tom potí články co ?
Tomket, to jsou ty gumy plne reklamy a nikdo na nich nejezdi?
no nejlevnější pneu dokonce na Tomketech postavili svou expanzi. A v nějakým rozhovoru se majitel přímo přiznal, že chystají privátní značku vyráběnou v Čině
"Haly továrny ve východočínském Čao-jüanu mají 380 hektarů."
To by sme mali takých cca 800 fotbalových ihrísk, ak to prepočítame na Fabie, tak by to bolo cca 380 tisíc Fabií.
Asi skôr pôjde o celkovú plochu areálu továrne...
Super, přejděme na Euro a můžeme si začít vyrábět čínské gumy. To snad Euro ať zůstane tam kde je.
stačí, že tu začneme vyrábět korejské papuče ze zhmotněné tmy .
A je celkem zajímavé, že ti žádné Euro nepotřebují ...
Aha, takže je mně jasná značka Tomket, za své Continentálky je určitě nevyměním :-)
Dokud Čína byla zajímavá jen z důvodu levné pracovní síly tak to bylo plus pro západní ekonomiku. Ale až Čína začne konkurovat nejen ekonomicky, ale i technologicky, tak to bude konec západní ekonomiky. Myslím že by si západní ekonomika měla hlídat technologický náskok a kontrolovat vývoz tzv. Now how.
To je otázka maximálně dvaceti let.
Evropa všechny své prostředky utratí za ochranu ŽP, živení nemakačenků, regulace, dotace a ochranu imigrantů.
Čína za rozvoj průmyslu, infrastrukturu a masivní růst výzkumu.