- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Větší tlak na prodej a menší na poskytování ostatních služeb a zázemí povede k menšímu důrazu na servis a další poprodejní služby... tedy i o pokles zájmu zákazníků o koupi vozu té značky, když budou vědět, že dealer bude smlouvou motivován k prodeji nových vozů, nikoliv k ostatnímu servisu.
V tomhle má Kia dle článku lepší přístup – když sledují poskytovaný servis, tak zvyšují šanci, že zákazník si zvolí auto jejich značky.
Jestli nějaká značka pociťuje malé prodeje, tak se má s kvalitou aspoň trochu přiblížit 90. letům, a pak lidi budou jejich vozy chtít. Když málo prodává celá značka, a to napříč státy, tak to asi není chyba dealerů, ale chyba výroby/vedení.
Mně v autorizovaných servisech chybí odborník na elektroniku.
K čemu by tam byl? Každý mechanik by měl umět pracovat se servisním počítačem, v případě větší závady se může obrátit na technika na ústředí, popř na technika ve výrobním závodě. Tak to funguje ve značkovém servisu.
Ja mam hlavne obcas pocit, kdyz prijdu k dealerovi, ze oni snad ani prodat nechteji..... Kdyz se trosku zeptate mimo to co maji zavedene, treba vyzkouseni si auta s benzinovym motorem, reknou, ze nemaji a ani se nesnazi pro to neco udelat.....
a co proto asi tak může udělat? Když ho nemá na skladě? Může ho objednat ale přijde tak za 3 měsíce...a nebo myslíte, že vás dobrovolně pošle ke konkurenci? Jak již jsem psal níže...dealeři od jedné značky si sami sobě konkurují. A opravdu si mezi sebou zákazníky přihrávat nebudou.
Celý ten systém dealerského prodeje u aut je podivný, zejména když si určuje podmínky včetně vzhledu autosalonu automobilka sama.
Proto by si měla každá automobilka vybudovat své vlastní prodejní místa jako součást firmy a soustředit se tak na budování vztahu se zákazníkem, nikoliv s dealerem, kterému nastavuje více či méně nesmyslné podmínky, na které on musí používat různé triky, aby je splnil.
Myšlenka dobrá, ale ve výsledku to vyjde na stejno. Ty podmínky zůstanou, akorát je bude muset plnit místo vlastníka dealerství manažer dané pobočky.
Minulý týden mi došlo sdělení, že na Opel Astře na které jezdím 2 roky! mám vadný software řídící jednotky. Musím na výměnu, sice bezplatnou, ale 2 roky mě nechali jezdit.
Vlastnil jsem za sebou 4 Octavie a chtěl jsem změnit značku.
Musím říci, že ve Škodovce byli vstřícnější. U Opelu se cítím v servisu nevítán.
to ale neni o Opelu, ale o dealerovi....asi stejný jako by jste měl televize Samsung, pak přešel k LG a vadilo Vám, že v Datartu na vás kašlou.
Takže důležité je prodat, to že pro mě nebudou mít náhradní auto pokud přijedu neobjednán (nehoda/porucha) nebo mechanici nebudou umět servisovat nové technologie už je jim jedno.
V servisu nemusíte dostat náhradní auto, často se to vztahuje jen na poruchu na cestě, osobní zkušenost :-(
Otázka je, zda tlak pouze na prodeje nezpůsobí pokles kvality servisu - poprodejní služby jsou v tomto oboru dost zásadní věc, byť se o tom nemluví, generují pro dealery nikoliv nepodstatnou část zisku a pro dlouhodobé udržení značky na trhu je to podstatné. Ostatně - včera jsem si přivezl auto z autorizovaného servisu Opelu a bohužel hned neuvěřitelný lapsus. Uvidíme, jak se k tomu postaví.
Kdyz bude mit Opel min prodejcu a ti se budou pretahovat o zakaznika nizsi cenou, tak si treba reknou, ze uz se jim to nevyplati pujdou k jine znacce.
Tak vzhledem k tomu, že Lidl dostal od BMW slevu 50% a Audi mu do té doby dávala slevu asi 48% tak je prodej aut velice lukrativní. Předpokládám, že ostatní automobilky na tom budou +- stejně (procentuálně).
Urcite to stejne neni. Luxusni auta maji treba 50% marzi.