Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Octavia druhé generace: novější, než se čekalo

  8:13
Sedm centimetrů délky navíc a nejméně sedm příštích let života české automobilky Škoda. Taková je octavia druhé generace, auto, které už čeká v Mladé Boleslavi na premiéru a má otevřít automobilce cestu k dalšímu rozkvětu.
Škoda Octavia II

Škoda Octavia II | foto: Škoda

"Uvedení nové octavie bude pro nás hlavní událostí roku," říká šéf automobilky Vratislav Kulhánek. Octavia II pro něj bude důležitou zbraní pro upevnění pozice jak na českém a západoevropském trhu, tak uvnitř koncernu Volkswagen.

Na obou frontách je horko: prodej aut ve světě roste jen málo a mateřský Volkswagen sám zažívá slabší období. Škodě se tak bude nové auto nyní náramně hodit. První neveřejnou premiéru si nová octavia odbyla včera. Začátkem března ji ukážou světu na autosalonu v Ženevě a v červnu se začne prodávat na českém trhu. Do konce roku by mohl být představen i kombík.

Délka vozu je 4572 mm, šířka 1769 mm a výška 1462 mm. Základní objem zavazadlového prostoru představuje 560 l.
Linie vozu se podobají dnešní octavii, která se i po sedmi letech prodává stejně dobře jako na začátku. Od roku 1996 se jí doma i ve světě prodal skoro milion. Zadání pro novinku znělo vyrobit znovu klasickou limuzínu, která si udrží svůj hlavní trumf, kdy na podvozku malého auta stojí auto velké. Přesto je octavia opravdu nová - možná víc, než se čekalo. Na první pohled upoutá daleko výraznější předek vozu. Kapota se vpředu sbíhá do lichoběžníku, celá maska je robustnější a špičatější a světla větší a protáhlejší.


Nová Škoda Octavia je delší a dražší

To vše dává zpředu mnohem robustnější dojem. Sedm centimetrů je znát, vůz zvenčí vypadá honosněji. Má víc místa na zadních sedadlech a také větší kufr. Zadní světla nové octavie zasahují víc do boku, což je novinka i v porovnání s fabií a superbem.

Až donedávna automobilka tajila veškeré informace o novém modelu a hodlala vše odkrýt až začátkem března při světové premiéře vozu na autosalonu ve švýcarské Ženevě. V posledních týdnech se ale v tisku objevily záběry ze zkoušek nového modelu a některé technické detaily.

Po konstrukční stránce je podle mluvčího automobilky Evžena Krauskopfa následovník octavie zcela nový model, který je širší i delší než současná octavie a má i větší zavazadlový prostor. Délka vozu je 4572 milimetrů, šířka 1769 milimetrů a výška 1462 milimetrů. Základní objem zavazadlového prostoru je 560 litrů. Nový model bude tedy o 65 milimetrů delší, o 38 milimetrů širší a bude mít o 32 litrů větší zavazadlový prostor než současný vůz.

INFOGRAFIKA nová Octavia: popis změn

Hodně se změnil interiér. Použité materiály jsou luxusnější a kvalitnější. Auto má nový volant a širší, výše posazený střední ovládací panel.

V nabídce budou čtyři benzinové a dva naftové motory. Pro pohon nového vozu Škoda Octavia jsou připraveny zážehové motory 1.4 MPI/55 kW a 1.6 MPI/75 kW. K dispozici budou také zážehové agregáty 1.6 FSI/85 kW a 2.0 FSI/110 kW s přímým vstřikováním paliva. Nabídku vznětových motorů tvoří dva moderní úsporné čtyřválce 1.9 TDI-PD/77 kW a 2.0 TDI-PD/103 kW.

Líbí se vám nová Škoda Octavia? Hlasujete ZDE
Neobvyklé je, že spolu s novou octavií se ještě rok bude vyrábět stará, byť od listopadu už zřejmě jen v omezené nabídce. Nový model se tedy pravděpodobně odliší cenou, která patrně překročí 400 tisíc korun (dnes octavia začíná na 380 tisících). Nové auto se začne vyrábět ve Vrchlabí, starou výrobní linku by Škoda ráda časem přesunula do Ruska či jinam na východ.


Nekonečný příběh Škody Octavia II. Díl druhý: Máme ji?

Nová octavia bude pro Škodu ledoborcem hlavně na západních trzích, kde je pro auto její kategorie nejvíce zákazníků, kde ale letos také přibude řada rivalů: nové verze astry a focusu, Citroën C4 či Peugeotu 407. Škoda naopak ujíždí těm, kteří by od ní čekali nejlevnější vozy. První octavia byla cestou, jak ve světě získat zpět ztracenou prestiž, a druhá má toto dílo završit. "Už nejsme levná značka," říká Kulhánek.

Následovník převzal název octavie, protože získal ve světě největší ohlas ve spektru škodováckých výrobků. Náběh nové octavie se připravuje v závodě Škody ve
Vrchlabí. Je ovšem pravděpodobné, že již letos se rozšíří výroba nového modelu i do Mladé Boleslavi.


Tapety na plochu

V současné době vyrábí Škoda modely octavia a fabia v Mladé Boleslavi, speciální modely odvozené od octavie ve Vrchlabí a vozy superb a fabia sedan v Kvasinách. Nejdelší budoucnost má před sebou teoreticky model superb, který začala firma uvádět na trhy v roce 2002. Fabia se začala vyrábět v roce 1999 a vedení firmy očekává, že její výroba vydrží zřejmě do roku 2006.

 

DALŠÍ INFORMACE: Škodovka řeší úkol jak pro chytrou horákyni

Další články o nové octavii:
Kauza Škoda: 11 octavií nachytáno pohromadě
Nová octavia bude prostornější
Škodovka zkouší tiché revoluce
Octavia 2004? Zvenčí žádná velká revoluce

Autoři: , ,
  • Nejčtenější

Kamion před nehodou vůbec nebrzdil, moderní tahač by tragédii zabránil

7. května 2024  16:43

Policie obvinila řidiče za smrtelnou nehodu na D1. Litevský kamioňák narazil do osobního auta a...

Silničářští popletové pobavili Mohelnici. Zpackaný nápis zaujal každého

9. května 2024

Zpackaná dopravní značka pobavila Mohelničany. Silničáři při stříkání nápisu na asfalt otočili...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Automobilová Evropa v čínské pasti. Levná auta tu prodávají dvakrát dráž

10. května 2024

Využívat nástrojů globalizace, abyste na světových trzích dokázali produktem konkurovat cenou. To...

Nejhorší je, když sháníte auto narychlo, varuje expert na ojetinový byznys

6. května 2024

Byznys s ojetinami v Česku stále roste. Po období, kdy ceny rostly a auta z druhé ruky šla na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Daytona je zpátky! Hi-tech fosílie Ferrari má 12 válců bez turba i elektřiny

9. května 2024

Novinka z Maranella nepokrytě křičí do světa: „Mám dvanáct válců!“ A navíc nemá žádné přeplňování...

Piruety i slalom. Machři na policejních motorkách předvedli své umění

10. května 2024

Jako ladné akvabely se proplétali mezi sebou a kuželkami. Policisté z motocyklové jednotky na svých...

Automobilová Evropa v čínské pasti. Levná auta tu prodávají dvakrát dráž

10. května 2024

Využívat nástrojů globalizace, abyste na světových trzích dokázali produktem konkurovat cenou. To...

Silničářští popletové pobavili Mohelnici. Zpackaný nápis zaujal každého

9. května 2024

Zpackaná dopravní značka pobavila Mohelničany. Silničáři při stříkání nápisu na asfalt otočili...

Služebák hipíků se teď ovládá displejem. California dostala dvoje šoupačky

9. května 2024

Příběh kompaktního obytňáku se značkou Volkswagen rozhodně nekončí. Německý výrobce představil...

Rozdáváme kojenecké mléko Hipp ZDARMA
Rozdáváme kojenecké mléko Hipp ZDARMA

HiPP rozšiřuje své portfolio kojeneckého mléka o nový typ obalu. Novinka přichází ve formě HiPP COMBIOTIK® v plechové dóze, 800 g, která nabízí...

V 59 letech zemřela herečka Simona Postlerová, ještě v sobotu zkoušela

Zemřela divadelní a filmová herečka Simona Postlerová, bylo jí 59 let. Zprávu o úmrtí potvrdil nadační fond Dvojka...

Titěrné sukně i míčky na podpatcích. Zendaya vzkřísila trend tenniscore

S nadsázkou bychom mohli říct, že největší tenisovou událostí tohoto roku je premiéra snímku Rivalové. Aspoň co se módy...

Zpěvačka Tereza Kerndlová měla autonehodu. Poslala vzkaz ze záchranky

Tereza Kerndlová (37) a její manžel René Mayer (53) měli v úterý ráno autonehodu. Na mokré vozovce do nich zezadu...

Kamion před nehodou vůbec nebrzdil, moderní tahač by tragédii zabránil

Policie obvinila řidiče za smrtelnou nehodu na D1. Litevský kamioňák narazil do osobního auta a natlačil ho na tahač s...

První světová válka zničila část Francie natolik, že tu stále řádí smrt

Řídkým rozvolněným lesem pokrytá pahorkatina u francouzského Soissons, Compiégne, Lens či Cambrai přirozeně svádí k...