- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
On je totiž problém, že značka, označující vyjíždějícím ze zóny konec pěší zóny, je vlevo, takže ji lze snadno přehlédnout. Dokonce jsem na pochybách, jestli takhle umístěná značka vůbec platí.
To, co nalže "mluvčí DPP", je až to poslední.
Někdy mám pocit, že u nás se snaží řidiče zkoušet i pomocí značení. V tomhle případě by bylo lepší tramvajový pás obarvit jinou barvou a nakreslit tam stop nebo trojúhelník
Pravidlo z doby začátku automobilismu, které je stále platné říká "VĚTŠÍ MÁ PŘEDNOST" .
Toto je velký nesmysl,předpisy musí být logické, je daleko těžší zastavit tramvaj než auto,lidé mohou upadnout. I výhled na řidič tramvaje horší. Aspoň, že tramvaj nemusí dávat přednost na přechodu, v autobuse musí kvůli jednomu loudalovi s mobilem čekat i 100 lidí, o zbytečné spotřebě nafty ,emisich a prachu z oteru brzy ani nemluvě!
A řekl to někdo těm ridicum tramvaje? Já osobně jim pod kola vyjíždět nebudu.
Když jede přes kruháč, tak taky nemá přednost.
Ne tramvaj nemí vřdy přednost ale xx tun oproti 1 tuně přednost raději dám i když ji nemá.. Další věc je že všechny ty snímky ukazují na jakoby pokračující čisokou komunikaci která ve skutečnosti končí což člověka na první pohled nenapadně, obzvláště když po ní něco jede... Možná by neškodilo to mít rozeznatelní trochu líp než jen cedulí na sloupu.
Řidič / osoba je povinen řídit se všemi ustanoveními zákona, takže musí dodržet jak § 21 odst. 5, tak ustanovení § 23 zákona o silničním provozu. Tím ovšem vzniká patová situace a svědčí to o tom, že zákon 361
je paskvil.
To je nehorázný, pane Horázný! Tramvaj 15T for City má pohotovostní hmotnost 42 tun. K tomu je třeba připočítat hmotnost cestujících. Při testovacích jízdách jsme nakládali kolejnice à 25 kg, hezky rozložené na gumových podlážkách na podlaze v celkové hmotnosti cca 11,5 T! A vy byste chtěl, aby takový rozjetý kolos dávala přednost autu, které stojí a chystá se odbočit! To je pitomost, v praxi neuskutečnitelná! Uvažoval jste třeba o tom, jak dlouhou brzdnou dráhu tramvaj má či jakého zpoždèní by nabrala, než by odbočila celá kolona vozidel, protože přímo asi nepojedou?! To je podobná blbost jako s tou předností na kruhovém objezdu, kdy se bral jako běžná křižovatka s předností zprava, tedy pro vjíždějící vozidla. Pak to někdo změnil na přednost pro vozidla jedoucí po kruhovém objezdu. Aby nedocházelo k bouračkám, dávají se na příjezdy svislé značky jako na vedlejší silnici, tedy ty trojúhelníky.
Někde to ovšem může být i opačně! Naštěstí u nás není moc kruháčů s vìce pruhy, což je teprve lahůdka!
Ta tramvaj, pokud vyjíždí z pěší zóny, tak by měla jet rychlostí chůze, maximálně však 20 km/h, ale vždy jen tak, aby dokázala reagovat na chodce, kteří se v té pěší zóně pohybují. V takové rychlosti dokáže dát přednost odobočujícícmu vozidlu i ten 42 tun těžký kolos.