Diskuze

Chyták v nových otázkách pro autoškoly: Tramvaj nemá vždy přednost

Do závěrečných testů uchazečů o řidičský průkaz postupně přibude 120 nových otázek. Redakce iDNES.cz zveřejnila prvních 35 v kvízu, kde si mohli čtenáři otestovat své znalosti. Mnoho z nich zmátla otázka týkající se přednosti v jízdě. Tramvaj ji nemá vždy, vysvětluje obecný omyl expert. Například pokud vyjíždí z pěší zóny.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VM

On je totiž problém, že značka, označující vyjíždějícím ze zóny konec pěší zóny, je vlevo, takže ji lze snadno přehlédnout. Dokonce jsem na pochybách, jestli takhle umístěná značka vůbec platí.

0 0
možnosti
VM

To, co nalže "mluvčí DPP", je až to poslední.

0 0
možnosti
PN

Někdy mám pocit, že u nás se snaží řidiče zkoušet i pomocí značení. V tomhle případě by bylo lepší tramvajový pás obarvit jinou barvou a nakreslit tam stop nebo trojúhelník

1 0
možnosti
Foto

J51i30ř43í 59M58a81k69o18ň

26. 9. 2021 13:59

Pravidlo z doby začátku automobilismu, které je stále platné říká "VĚTŠÍ MÁ PŘEDNOST" . !!

0 0
možnosti
JK

J45a19n 76K47r13á43l

26. 9. 2021 12:15

Toto je velký nesmysl,předpisy musí být logické, je daleko těžší zastavit tramvaj než auto,lidé mohou upadnout. I výhled na řidič tramvaje horší. Aspoň, že tramvaj nemusí dávat přednost na přechodu, v autobuse musí kvůli jednomu loudalovi s mobilem čekat i 100 lidí, o zbytečné spotřebě nafty ,emisich a prachu z oteru brzy ani nemluvě!

0 0
možnosti
OS

A řekl to někdo těm ridicum tramvaje? Já osobně jim pod kola vyjíždět nebudu.

0 0
možnosti
TM

Když jede přes kruháč, tak taky nemá přednost.

0 0
možnosti
TM

myšleno koleje jsou středem

0 0
možnosti
TR

Ne tramvaj nemí vřdy přednost ale xx tun oproti 1 tuně přednost raději dám i když ji nemá.. Další věc je že všechny ty snímky ukazují na jakoby pokračující čisokou komunikaci která ve skutečnosti končí což člověka na první pohled nenapadně, obzvláště když po ní něco jede... Možná by neškodilo to mít rozeznatelní trochu líp než jen cedulí na sloupu.

0 0
možnosti
KH

K32a49r55e22l 41H61o90r58á77k

25. 9. 2021 11:16

Řidič / osoba je povinen řídit se všemi ustanoveními zákona, takže musí dodržet jak § 21 odst. 5, tak ustanovení § 23 zákona o silničním provozu. Tím ovšem vzniká patová situace a svědčí to o tom, že zákon 361

je paskvil.

1 1
možnosti

To je nehorázný, pane Horázný! Tramvaj 15T for City má pohotovostní hmotnost 42 tun. K tomu je třeba připočítat hmotnost cestujících. Při testovacích jízdách jsme nakládali kolejnice à 25 kg, hezky rozložené na gumových podlážkách na podlaze v celkové hmotnosti cca 11,5 T! A vy byste chtěl, aby takový rozjetý kolos dávala přednost autu, které stojí a chystá se odbočit! To je pitomost, v praxi neuskutečnitelná! Uvažoval jste třeba o tom, jak dlouhou brzdnou dráhu tramvaj má či jakého zpoždèní by nabrala, než by odbočila celá kolona vozidel, protože přímo asi nepojedou?! To je podobná blbost jako s tou předností na kruhovém objezdu, kdy se bral jako běžná křižovatka s předností zprava, tedy pro vjíždějící vozidla. Pak to někdo změnil na přednost pro vozidla jedoucí po kruhovém objezdu. Aby nedocházelo k bouračkám, dávají se na příjezdy svislé značky jako na vedlejší silnici, tedy ty trojúhelníky.

Někde to ovšem může být i opačně! Naštěstí u nás není moc kruháčů s vìce pruhy, což je teprve lahůdka!

0 0
možnosti
ST

Ta tramvaj, pokud vyjíždí z pěší zóny, tak by měla jet rychlostí chůze, maximálně však 20 km/h, ale vždy jen tak, aby dokázala reagovat na chodce, kteří se v té pěší zóně pohybují. V takové rychlosti dokáže dát přednost odobočujícícmu vozidlu i ten 42 tun těžký kolos.

4 0
možnosti