Nová Škoda Fabia: první fotka přístrojovky a video auta bez maskování

  11:00aktualizováno  11:00
Nová fabia má mít největší kufr ve své kategorii a nabídne moderní multimediální prvky. V interiéru mladoboleslavské novinky, jejíž výroba se právě rozbíhá, bude více místa. Prototypy odložily maskování a najíždějí testovací kilometry po středních Čechách. Bílou fabii v plné parádě natočil čtenář iDNES.cz

První fotka přístrojové desky Škody Fabie třetí generace | foto: Škoda Auto

Interiér je o něco delší a širší než u stávajícího provedení, které se doprodává. Řidič a spolujezdec budou mít více místa nad hlavou. "Ačkoli je nová fabia o 8 milimetrů kratší než její předchůdkyně, vzrostla o 8 milimetrů délka interiéru na současných 1 674 mm. Vzrostla i šířka interiéru ve výši loktů, a to na 1 401 mm vepředu (plus 21 mm), respektive na 1 386 mm (plus 2 mm) vzadu," upřesňuje David Haidinger ze Škody Auto.

Kufr pojme 330 litrů, to je o 15 litrů více než dosud. "Při sklopených zadních sedadlech vzroste objem zavazadlového prostoru až na 1 150 litrů." Ložná plocha je široká 960 mm, je tedy o 2 mm širší než u předchozí generace. Plato kufru lze využít také jako zvýšenou podlahu nebo jej lze vertikálně zasunout za zadní opěradlo.

Multimédia

"Poprvé ve voze značky Škoda bude v novém modelu Fabia využita technologie MirrorLink, která přenáší aplikace chytrého telefonu na displej palubního zábavně-informačního systému," popisuje David Haidinger.

Na velkém displeji uprostřed přístrojovky se díky tomu zobrazí to, co vidíte na displeji mobilu. Stejný multimediální systém jako nová fabia už dostává faceliftovaný Volkswagen Polo. To mimo jiné znamená, že i v malé škodovce půjde s autem spárovat přes Bluetooth dva mobilní telefony současně.

Specialitou nové fabie bude příplatkový systém SmartGate, který s využitím speciálních aplikací umožní zobrazovat v chytrém telefonu konkrétní údaje o vozidle, jako jsou spotřeba paliva, průměrná rychlost, náklady a další. Data jsou přenášena bezdrátově pomocí wi-fi. Smartgate funguje nezávisle na multimediálním systému.

Fotogalerie

50% MQB + 40% PQ26 + 10% PQ25

O nové Fabii se dnes už ví téměř vše. Ceny se oficiálně dozvíme pravděpodobně na autosalonu v Paříži začátkem října při slavnostní premiéře.

Nejasná je technická stránka věci. Je nová fabia úplně nové auto? Škodováci říkají, že pro ni využili prvky z modulární platformy MQB, která se u koncernu Volkswagen má stát technickým základem nových aut s předním pohonem. MQB tak používají Volkswageny Golf a Passat, ale i Škoda Octavia nebo Audi A3 a Seat Leon.

MQB je modulární podvozkové platformy, která může mít různou šířku, délku, rozvor (vzdálenost náprav) i převisy karoserie. Jediný pevně daný rozměr je vzdálenost horního uchycení vzpěr přední nápravy a pedálů. Do MQB ovšem patří také paleta nových motorů a multimediální systémy - obojí nová fabia dostane. Základní verze multimediálního systému je dokonce prací vývojářů z Mladé Boleslavi a motory splňující od letošního podzimu platnou ekonormu Euro 6 budou používány napříč koncernem. Pro fabii jsou tedy připraveny hlavně nové tříválce v  benzinovém i naftovém provedení.

Podvozek však z technického balíku MQB není. Technicky to je podle informací iDNES.cz platforma PQ26, na které stojí stávající VW Polo a Seat Ibiza. Končící fabia stála na předchozí generaci platformy malých aut, označené PQ25. A i z té nejnovější fabii něco zbylo.

Magazín ifaster.cz pro "hybrid platforem" fabie získal ze Škody Auto toto oficiální vyjádření: "Nová fabia využívá značného množství modulů platformy MQB, dále potom prvků inovované platformy PQ26. Nepatrná část dílů pak vychází z platformy PQ25."

Nutno upřesnit, že více než použité komponenty a technická řešení má na konečný výsledek větší vliv následné ladění . O kvalitě jízdy totiž rozhoduje především sladění jednotlivých důležitých částí (tlumiče, pružiny, silentbloky).

Novou fabii v plné parádě bez maskování natočil při testech na mladoboleslavské dálnici čtenář iDNES.cz Lubomír Moc:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Značka v Praze mate řidiče. Porušení zákazu stojí nejmíň 1500 korun

MHD

Neobvyklá značka u supermarketu v pražské Michli mate řidiče. Někteří ji dodržují, jiní ji považují za neplatnou a...

Po německé dálnici stále zadarmo. Mýto narazilo na evropský soud

ilustrační snímek

Nápad na zpoplatnění dálnic pro osobní vozy v Německu ztroskotal. Evropané včetně Čechů tak nadále budou jezdit...

Cena roční dálniční známky by mohla narůst na dva tisíce korun

Dálniční známka pro rok 2019

Cena roční dálniční známky pro osobní automobily by se mohla zvýšit z 1 500 na 2 000 korun, jak původně chtělo...

Máme to těžší, než si myslíte, nežijeme na jachtě, říkají dědicové BMW

Muzeum BMW v Mnichově

Být majitelem tak velké firmy, jako je německá automobilka BMW, neznamená jen samá pozitiva, večírky a okázalý život....

Autofotka týdne: Unikátní hotel na kolech zachraňují ve Vysokém Mýtě

Regionální muzeum ve Vysokém Mýtě zrekonstruuje na dvě etapy unikátní lůžkový...

Regionální muzeum ve Vysokém Mýtě zrekonstruuje unikátní lůžkový přívěs typu Karosa LP 30 z roku 1967. Vyrobila ho...

Další z rubriky

Závodníci a koncert mechaniků. Nahlédněte do zákulisí 24 hodin Le Mans

Zákulisí týmu Ford při závodě 24 hodin Le Mans

Slavný závod 24 hodin Le Mans je ukázkou špičkové techniky a skvělé týmové spolupráce. Letos jsme při tradiční...

Značka v Praze mate řidiče. Porušení zákazu stojí nejmíň 1500 korun

MHD

Neobvyklá značka u supermarketu v pražské Michli mate řidiče. Někteří ji dodržují, jiní ji považují za neplatnou a...

Pražský soud uznal nárok majitelů aut VW na odškodnění v Dieselgate

Volkswagen v září přiznal, že software umožňující manipulovat s testy emisí...

Obvodní soud pro Prahu 8 zatím nepravomocně uznal nárok na odškodnění českých majitelů vozů koncernu Volkswagen v kauze...

Najdete na iDNES.cz