Nová fabia už brázdí české dálnice, testuje rakev na střechu

  • 257
Jak si střešní box, lidově rakev, „rozumí“ s novou fabií, jejíž produkce se před měsícem rozběhla, ověřuje automobilka mnoha testy. Položku z nabídky originálního příslušenství testuje Škoda přímo v provozu, při zkouškách jsme ji potkali na mladoboleslavské dálnici.

Škoda odstartovala výrobu nové fabie 12. července. Ostrý start prodeje je naplánovaný na podzim, už teď se ovšem dá mladoboleslavská novinka objednávat (čtěte zde).

V tomto případě automobilka testuje velký, 380litrový 2střešní box, který je aerodynamicky tvarovaný. V zadní části sešikmené dno umožňuje více otevřít víko kufru.

Kromě jízdních testů automobilka provádí také životnostní zkoušky a třeba i testy manipulace za mrazu i horka.

Nosiče obvykle pro automobilky vyrábějí specializované firmy na základě unikátních specifikací. Střešní box patří k doplňkům, který podléhá zkouškám „City Crash Test“, během kterého musí naplněný vydržet zatížení až 12 G.

Střešní box na střeše ovlivňuje chování vozu. Obzvlášť pokud je naplněný, zvyšuje polohu těžiště vozu. Auto je pak náchylnější k rozkymácení a má delší brzdnou dráhu. Rakev na střeše také ovlivňuje aerodynamiku a zvyšuje tak spotřebu. Když v loňském roce testoval autoklub ADAC střešní boxy na Volkswagenu Touran 2,0 TDI, zvyšovaly zkoušené rakve spotřebu průměrně o 18 procent. „Proto se vyplatí střešní box po návratu z dovolené co nejdříve z auta odmontovat,“ připomíná magazín AutemBezpečně.cz. Test střešních boxů najdete zde.

Střešní box pojistěte, nebo u hotelu odmontujte

Střešní boxy často mizí ze střech aut. Přitom ne každá pojišťovna vzniklou škodu z krádeže boxu nebo zavazadel z něj proplatí. Čtěte více.