Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Nejvíce problémů bývá s airbagy, plyn může za minimum potíží

Problémy s akcelerátorem představují pouhá 3 % stížností zákazníků na nebezpečné závady automobilů. Vyplývá to ze statistik amerického úřadu pro bezpečnost silničního provozu.

Nový airbag pro zadní sedadla od Toyoty | foto: Toyota

Nedávné problémy Toyoty s plynovým pedálem, který měl způsobovat nenadálé samovolné zrychlování vozů, zahnaly do servisů miliony řidičů. Svolávací akce v souvislosti s vadným plynovým pedálem se tak do historie zapsaly jako pravděpodobně doposud největší svého druhu.

Jak ale ukazují statistiky úřadu NHTSA, problémy s plynovým pedálem tvoří jen asi 3 % všech stížností, které k němu dorazily. Zveřejněné statistiky se týkají šesti největších automobilových výrobců na americkém trhu, tedy GM, Toyoty, Fordu, Chrysleru, Hondy a Nissanu. Pomalu tak vychází najevo, že reakce a následná kampaň kvůli problémům Toyot byla spíše jakýmsi honem na čarodějnice, který se zrovna hodil americkým automobilkám. Ty se totiž stále nachází ve velkých problémech.

Od roku 2003 sbírá úřad NHTSA stížnosti na technické poruchy automobilů, v jejichž důsledku dojde k dopravní nehodě při níž je některý z účastníků zraněn nebo usmrcen. Za celou dobu úřad takových stížností nasbíral přes 23 800. Ze statistky vychází jako smutný vítěz airbag. Zařízení, které má zachraňovat životy při nehodách selhává nejčastěji a může za polovinu nahlášených případů. Airbag jasně vede i v případě Toyoty, která má logicky ze všech výrobců nejvyšší podíl stížností na samovolné zrychlování. Kvůli vadným aribagům proběhlo v USA již přes 70 svolávacích akcí, které se celkově dotkly asi pěti milionů vozů sledovaných šesti značek.

Na Toyotu se od roku 2003 sneslo 2 200 stížností z nichž 253, tedy asi 11 %, souviselo s problémy s akcelerátorem. To vedlo ke svolávací akci vlastně stejných rozměrů, jako v případě vadných airbagů u všech šesti značek dohromady. I přes velkou medializaci problémů se zrychlováním jsou ale statistiky neúprosné – každoročně zaznamenala Toyota zhruba stejné množství stížností, tedy asi 40. Za první tři čtvrtletí roku 2009 bylo stížností 32.

Na automobily koncernu General Motors se přitom sešlo za stejné období 203 stížností na problémy s akcelerátorem, číslo se tedy od toho u Toyoty příliš neliší. Koncern GM má přitom celkově na kontě více než pětinásobek stížností ve srovnání s Toyotou. Podobné je to u Fordu, který zaznamenal 241 stížností na ovládání rychlosti, celkově má na kontě trojnásobek stížností oproti Toyotě. V období mezi lety 2003 a 2009 přitom GM prodalo v USA 26,5 milionu vozů, Ford 17,9 milionu a Toyota 15,3 milionu aut.

Den otevřených dveří letiště Náměšť

Ve středu 1. května se na letišti Náměšť poprvé veřejnosti představí nové vrtulníky AH-1Z Viper a UH-1Y Venom. K vidění bude další letecká i pozemní technika.

Mohlo by se hodit

  • Nejčtenější

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Fiat 500X je tajný tip z bazaru. Když měníte olej, vydrží věčně

29. dubna 2024

Premium Kompaktní crossover je na trhu od roku 2014 a v roce 2018 prodělal facelift spolu s přechodem na...

Přehlídka automobilových perel vzdala hold zapomenutým českým značkám

29. dubna 2024  10:30

Výstava automobilových veteránů v pražské Hostivaři připomněla výročí 90 let Jawy a 100 let...

Seat jede dál, přijdou facelifty a větší odlišení od značky Cupra

29. dubna 2024

Evropské automobilky se možná až příliš shlédly ve velkých vozech, na kterých je větší marže, a...

Sdílení aut není jen doménou mladých. Zájem mají i padesátníci

29. dubna 2024

Carsharing je alternativou ke klasickému vlastnictví automobilu, na kterou sází města i...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu. Taková je Hello Kitty,...

KOMENTÁŘ: Z Davida Černého se stal parazit. O umění už dávno nejde

Premium Když se David Černý v televizi pohádal s kurátorkou Marií Foltýnovou, spory o jeho plastiku na obchodním domě Máj...