Které barvy jsou pro údržbu bezproblémové?
Nejmenší potíže jsou s normálními nemetalickými či pastelovými barvami - s červenou, modrou, zelenou...
A naopak?
Horší práce je s metalízou a s perleťovými laky, v nichž se barvy z různých pohledů mění. Nechám stranou opravdu náročné extrémy v podobě nepříliš rozšířených měňavých laků, ale připomenu perleťové barvy, kterých poslední dobou na zdejších silnicích přibývá: oprava obyčejného škrábance třeba z parkoviště někdy vyžaduje nové nastříkání celého boku vozidla.
V jakých cenách se pohybují opravy automobilových laků?
Nastříkání blatníku metalízou v obyčejné lakovně je včetně práce v průměru za dva tisíce pět set korun, ve značkovém servisu velkých firem lze totéž pořídit za částky do pěti tisíc korun. Lak pro bok auta stojí zhruba deset tisíc a pro předek osm tisíc až deset tisíc korun. Za celý vůz velikosti octavie by se mělo platit kolem 25 tisíc a za větší BMW asi 30 tisíc korun.
Jaká barva je nejdražší?
Nedávno jsme pracovali s lakem Glasurit Fantasy, který přechází od zelenomodré přes modrou, fialovou a růžovou až po zlatou. Litr barvy stojí 40 tisíc korun a na Škodu Fabia - chystanou speciálně pro výstavu - jsme potřebovali tři litry.