- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Slečna na ilustrační fotce jako čeká, až se auto nabije? :))
Je úplně jedno, kolik stanic je na 1000 obyvatel. Podstatné je kolik stanic je na 1000 elektromobilů. A v tomto směru na tom ČR vůbec není špatně.
Pokud mohu hodnotit ze své zkušenosti, tak v HK je častěji obsazená pouze jedna a to u Lidlu s bezplatným 50kW dobíjením. Ostatní jsou minimálně obsazené. V Pardubicích je to ještě lepší, tam jsou 3 bezplatné DC (z toho 2x Lidl) a 2 s bezplatným AC dobíjením. Ostatní jsou placené. A volno je všude s výjimkou dvou ČEZ stanic u Louda auto, kde sice nikdo nedobíjí, ale ani to nejde, protože tamní prodejce aut místa blokuje svými auty....
V Praze jsem na obsazenou narazil jen jednou u Mc.D na Černém mostě a jednou ve Fashion aréně, což je navíc 150kW HPC a v té době byla bezplatná.
není to jedno, ČR je na tom s počtem elektroaut na obyvatele špatně a počtem stanic taky, to se v budoucnu projeví tím, že méně lidí si bude moct dovolit jezdit auty
"Většina majitelů bude své elektromobily nabíjet doma." Takze auta na elektrinu jsou tu prevazne pro ty, co maji domek? To me prekvapilo. To je jako tvrdit, ze vetsina majitelu spalovacich motoru si bude nadrz takovat ze svych domacich ropnych vrtu.
No zpočátku jistě budou pořizovat auta ti, co mají kde nabíjet v době, kdy auto nepotřebují. Je to logické, nemyslíte?
Tady se řeší počet nabíjecích stanic, kde budou, ale mlčí se o ceně, za jakou se bude nabíjet. Bylo by dobré se zamyslet, zda novináři, kteří píší ve prospěch elektromobility, píší z vlastního přesvědčení, či k tomu mají jiné "pádné" důvody.
my prodáváme v rychlonabíječce kWh za 6 korun, doma je možný koupit kilowathodinu i za 1,50 koruny, o cenách se nemlčí, každej si může vybrat cenu, jaká mu vyhovuje, obecně platí, že náklady na palivo jsou u elektromobilu výrazně nižší, než u aut s pístovými motory
"Zkusil jsem spojit plyn s elektřinou......a nejde to.."
Proč by to nešlo? Vyndáte ze starého favorita motor, předěláte ho na plyn, připojíte generátor a vyrábíte
Já su celkem elektro-laik, ale napadlo mě, proč hybridy a elektromobily nemají na střeše něco jako solární panel. Při každém stání nebo jízdě na plném slunci by se přece mohlo aspoň lehce nabíjet, ne?
fungovalo by to jak solární hodinky, si to nech patentovat
co to je za prepocet na pocet obyvatel? Nema to byt na pocet elektromobilu?
ne, je to tak dobře, počítá se to na počet obyvatel, protože lidi si budou muset někde dobít svá auta
Raz za 10rokov absolvovať niečo cez 800km a kúpiť si nový nafťák v Rusku bude menší opruz než stratiť 10rokov popíjaním kávy pri dobíjaní na benzínkach
v Rusku se budeš mít dobře
Zrovna benzinka není nejlepší místo pro nabíjecí stanici. Mnohem vhodnější místo je třeba parkoviště u supermarketu, zvláště u těch velkých obchodních domů kde je spousta různých krámů a krámečků. Než to člověk všechno obejde autíčko je nabité
tohle reseni uz se, na zapad od nas, zacina zajidat. Zjistili, ze ty lidi do tech obchodaku nechodi. Jen to tam zaparkuji a jdou.
Tak si to shrňme:
ČR měla ke konci roku 2020 800 veřejných dobíjecích stanic a necelých 10 000 registrovaných elektromobilů, zatímco veřejných čerpacích stanic byly 4000 a počet osobních automobilů se spalovacím motorem činil 6 100 000.
Tedy na jednu čerpací stanici připadá 1500 osobních aut se spalovacím motorem, zatímco na jednu dobíjecí stanici připadá 12, slovy dvanáct, elektromobilů.
Tedy nyní mají provozovatelé elektromobilů v přepočtu na osobu k dispozici 127 x více dobíjecích míst, než provozovatelé aut se spalovacím motorem. A to dokonce za situace, kdy jak sám autor píše: "Většina majitelů bude své elektromobily nabíjet doma", což se tedy o majitelích aut se spalovacím motorem jistě říct nedá, ti jsou zcela odkázaní na čerpací stanice.
Trend je jasný, EV budou masovka, již během pár let. Tak to prostě je. A je dobře, že se na to připravujeme