Diskuse k článku

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje na někdejší řadu ML, jež se stala prvním SUV ze Stuttgartu a rýsovala moderní pojetí luxusního crossoveru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L72a63d61i83s75l85a32v 77K25a50l97o77u30s 7165926881120

Dodnes nechápu, proč při stupni automatizace a počtem servopohonů, není v autě mechanismus pro naklápění auta v zatáčce, tak aby se auto chovalo v zatáčce jako člun, t.j. aby se naklánělo přesně opačně.

0/0
12.2.2019 11:27

J45o17s54e20f 59V91a39l11a 9900123443563

ten mechanismus v podvozku mel uz Citroen DS-19/21 od roku 1955, ve kterem pozdeji jezdli Luis de Funes nebo Fantomas. Ma to jedinou nevyhodu. Auto v zatacce potrebuje co nejnizsi teziste a protoze se v zatacce neda teziste snizit, tak se naklonem karoserie pouze zvysit.

+1/0
15.2.2019 17:23

T26o33m35á78š 42L79e25t97a39v89k11a 3734759898

Takže auto se učí od majitele. Čili nakonec zjistíte, že mluvíte sám se sebou. A vaše vtípky, už vám vtipné připadat nebudou. Nakonec zjistíte, že jste si koupili křáp, který vám akorát leze na nervy. Ale bohužel ho nikomu neprodáte, protože se nenajde nikdo, kdo by to auto poslouchal.

0/0
11.2.2019 19:21

Z47d61e36n64ě81k 65D95u23b56e29c81k31ý 3237714320828

Nedovedu si představit jak bude to auto komunikovat s cikánem, když předchozí majitel byl kupříkladu profesor češtiny. :-))

0/0
12.2.2019 8:39

P84e83t86r 31N98ě26m71e97č86e35k 1762894712553

Vypadá parádně!

+1/−1
11.2.2019 18:29

A16n79t43o68n53í76n 74S35e30b78e59r13a 7753158960219

Vypada asi jako palec natekly od bodnuti vcely.

0/−1
11.2.2019 21:19

V66á53c75l56a15v 27K85o54v90á30ř 1882371777554

I palec, nateklý od bodnutí včely, může mít své kouzlo ;-D

+1/0
11.2.2019 22:53

J87o16s50e11f 23H11l87i53n28o54m18a58z 3620184713948

Tak bacha na přední brzdu.

0/0
11.2.2019 18:06

M50i66l11a75n 67V33o24l25e49k 5879933876769

Tyhle auta mají se svoji spotřebou i kolem 15 litrů velký podíl na tvrdém tlaku EU k úsporám.

0/0
11.2.2019 17:22

T32o87m46á57š 73R89a52d61n74i90c 2953328224351

nevím no, s naftovým třílitrem nejezdil za 15 ani Jeep Grand Cherokee ani Audi Q7, které byly v mém okolí. A to jsou o půl tuny těžší auta. V novém CLS měli s těmi novými R6 po Praze spotřebu 6,5, protože jsou všechny standardně mikrohybridy

0/0
12.2.2019 9:26
Foto

P30a47v55e63l 76S82t95r79a31k36o12š 6877631900355

Dokud to nebude umět tohle https://media.giphy.com/media/rn0WW5wqQrNPW/giphy.gif tak si nechávám svoje rok staré C200 :)

0/−1
11.2.2019 15:57

A60l34b16e98r76t 94K66á70m10e88n 9284288439741

Nakláňanie karosérie resp. eliminácia bočného náklonu karosérie mal už Citroen Xantia Activa z roku cca 1998. Vďaka tomu viedla ešte v roku 2017 a možno ešte aj dnes, v rebríčku "losí test". Za sebou zanechala všetko sériovo vyrábané. Audi R8 Porsche GT2 aj GT3, Testarossu aj Nisan ZX, . . . Proste bola a do dnes je jednička. V zatačkách sa správala, ako by išla po koľajnicicah. To sa ani nedá opísať, to treba zažiť za volantom. Okrem eliminovania náklonu karosérie mala tak ako všetky Xantie aj natáčanie zadných kolies v zákrutách v rozmedzí 0 až 5 stupňov v závislosti od bočného preťaženia. Výsledok - nechytali sa na ňu ani športiaky s motorom uprostred.

+6/0
11.2.2019 14:11

M75a14r52e54k 97P92a76w 3931344265155

Takže Xantia ujede na okresce GT2ce, jo?! Hmmm

0/−2
11.2.2019 16:06

A80l51b65e20r55t 85K35á61m36e23n 9654888339451

Bavíme sa tu o losom teste. Ináč povedané o schopnosti vozidla prekonávať bočné preťaženie. Takže keď budeš merať od začiatku po koniec zákruty, tak áno. Xantia ACTIVA bude rýchlejšia v jazde bez riadeného šmyku.

+2/0
11.2.2019 16:25

A39l63b76e55r74t 58K64á61m15e55n 9314588429651

Neviem nájsť výsledky testov na stránke www.teknikensvarld.se Neviem po švédsky a testov je tam strašne veľa. Ale neúplná tabuľka prevzatá zo spomínanej stránky je aj tu: https://auto.pravda.sk/poradna/clanok/420584-ktore-auta-idu-na-strechu-a-ktore-nie-tu-su-najlepsie-a-najhorsie/

Tak isto som našiel porovnávací test ACTIVY V6 a GOLF V6 4 motion na skúšobnej trati. Ľahší Golf, štvorkolka so silnejším motorom, väčšou max rýchlosťou a lepšou akceleráciou stratil na trati dlhej ( lepšie povedané krátkej) 2.530 metrov 6 sekúnd. Na rovinkách a výjazde zo zákrut bol síce Golf rýchlejší, ale v zákrutách bol o toľko pomalší, že celkový čas je rozdiel tried. Komentár z danej stránky hovorí za všetko : " 6 sekúnd na tak krátkej trati je nekonečne veľa" Tak isto fotky náklonu oboch áut v zákrute hovoria veľa. Tu si pozri: http://www.kolumbus.fi/~w496119/xw/activav6.htm

0/0
11.2.2019 17:12

Z97d58e66n10ě88k 92D94u53b11e60c54k13ý 3917654170608

Můžu potvrdit.Tuto Xantii měla manželka. Ale myslím, že natáčení zadních kol neměly všechny Xantie. Dokonce ani eliminaci náklonu.

0/0
12.2.2019 8:47

J19i25ř28í 19K67ř38í10ž 2477594676496

"v zatáčkách zdvihá vnější kola a snižuje kola vnitřní, takže se ve voze cítíte trochu jako na motorce"

- to nezní zrovna logicky. Podle toho by se to auto v zatáčce naklánělo ven, ne dovnitř. Tak to aspoň chápu já.

+2/−6
11.2.2019 12:21

J28u46r19a87j 95Z53e68r63m77e56g64h 8987397507857

na motorke sa v pravotočivej nakloníš doľava? Ty, ty, ty .. že ty sa nevieš ani bicyklovať ?!

+1/−1
11.2.2019 12:50

P62e25t10r 71O65t97r54u53b45a 6166408322975

Ale on to píše správně, že to je nelogické. Žádná kola to v zatáčce nezdvihá. Zdvihají se maximálně tlumiče a vzduchové pérování. Kola jedou pořád po silnici.

+6/−1
11.2.2019 12:55

A68n57t28o50n31í53n 75S16e90b71e58r58a 7323128390149

Do zatáčky se mi naklápěla už Felicie, kterou jsem ale koupil za 30 tisíc.

Akorát se vlastně najklápěla ze zatáčky no :-D

+10/−1
11.2.2019 10:13

Najdete na iDNES.cz