- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Dodnes nechápu, proč při stupni automatizace a počtem servopohonů, není v autě mechanismus pro naklápění auta v zatáčce, tak aby se auto chovalo v zatáčce jako člun, t.j. aby se naklánělo přesně opačně.
ten mechanismus v podvozku mel uz Citroen DS-19/21 od roku 1955, ve kterem pozdeji jezdli Luis de Funes nebo Fantomas. Ma to jedinou nevyhodu. Auto v zatacce potrebuje co nejnizsi teziste a protoze se v zatacce neda teziste snizit, tak se naklonem karoserie pouze zvysit.
Takže auto se učí od majitele. Čili nakonec zjistíte, že mluvíte sám se sebou. A vaše vtípky, už vám vtipné připadat nebudou. Nakonec zjistíte, že jste si koupili křáp, který vám akorát leze na nervy. Ale bohužel ho nikomu neprodáte, protože se nenajde nikdo, kdo by to auto poslouchal.
Nedovedu si představit jak bude to auto komunikovat s cikánem, když předchozí majitel byl kupříkladu profesor češtiny. :-))
Vypada asi jako palec natekly od bodnuti vcely.
Tyhle auta mají se svoji spotřebou i kolem 15 litrů velký podíl na tvrdém tlaku EU k úsporám.
nevím no, s naftovým třílitrem nejezdil za 15 ani Jeep Grand Cherokee ani Audi Q7, které byly v mém okolí. A to jsou o půl tuny těžší auta. V novém CLS měli s těmi novými R6 po Praze spotřebu 6,5, protože jsou všechny standardně mikrohybridy
Dokud to nebude umět tohle https://media.giphy.com/media/rn0WW5wqQrNPW/giphy.gif tak si nechávám svoje rok staré C200 :)
Nakláňanie karosérie resp. eliminácia bočného náklonu karosérie mal už Citroen Xantia Activa z roku cca 1998. Vďaka tomu viedla ešte v roku 2017 a možno ešte aj dnes, v rebríčku "losí test". Za sebou zanechala všetko sériovo vyrábané. Audi R8 Porsche GT2 aj GT3, Testarossu aj Nisan ZX, . . . Proste bola a do dnes je jednička. V zatačkách sa správala, ako by išla po koľajnicicah. To sa ani nedá opísať, to treba zažiť za volantom. Okrem eliminovania náklonu karosérie mala tak ako všetky Xantie aj natáčanie zadných kolies v zákrutách v rozmedzí 0 až 5 stupňov v závislosti od bočného preťaženia. Výsledok - nechytali sa na ňu ani športiaky s motorom uprostred.
Takže Xantia ujede na okresce GT2ce, jo?! Hmmm
"v zatáčkách zdvihá vnější kola a snižuje kola vnitřní, takže se ve voze cítíte trochu jako na motorce"
- to nezní zrovna logicky. Podle toho by se to auto v zatáčce naklánělo ven, ne dovnitř. Tak to aspoň chápu já.
na motorke sa v pravotočivej nakloníš doľava? Ty, ty, ty .. že ty sa nevieš ani bicyklovať ?!
Do zatáčky se mi naklápěla už Felicie, kterou jsem ale koupil za 30 tisíc.
Akorát se vlastně najklápěla ze zatáčky no :-D