Diskuze
Malucha vymysleli Italové, nakonec motorizoval Polsko. Prvnímu je padesát
Děkujeme za pochopení.
T32o10m26á28š 81K60o78t
A dneska se lidé v diskuzi budou bít za to, že Fábia ani omylem není rodinné auto, i když třeba zavazadlový prostor má skoro nekonečněkrát větší :)
Z27d45e90n32ě43k 82H73r90u87b43o17š
Tento polský skvost jsem měl jako moje 1. auto. Při koupi mu nešla řadit zpátečka a tak jsem musel otevírat dveře a odstrkovat se mohou. Další častý neduh bylo praskající lanko startéru. Proto jsem vozil s sebou "klacek" a startoval jsem pro okolí nepochopitelným způsobem - klackem jsem zašmátral v motorovém prostoru, kde jsem propojil kontakt u startéru.
Jinak jsem ho měl rád a dnes mě mrzí, že skončil na vrakovišti.
P72e78t14r 77W78r46u91b14e26l
Polský Maluch byl především velmi tiché auto. Když jste si sedli dovnitř, tak jste si koleny přikryli uši.
M59a94r85t51i86n 26P11r98a47v18d51a
No vidíte. A přitom bylo relativně vemi prostorné. Alespoň v ČLR, kam se z PLR velmi vyváželo a sloužilo i pro taxislužbu.
M15i63l14a28n 89R34h13e21i30n
Jednu z veci, kterou si z detstvi pamatuju, je otcova basnicka:
"Každý ťula má žigula
Kdo má aspoň rozum volský
Ten si kupi Fiat Polski"
M69i84l12a77n 15R81h24e18i54n
Akorat my teda meli zigula :)
Malucha pak dostal spoluzak na stredni po rodicich jako prvni auto jeste nekdy v roce 2003, jezdivali jsme v nem i v peti lidech.
R31o78m36a76n 43K29o32z59e48l
Jako malého mne fascinoval zvuk motoru tohoto vozu.
J44i27ř80í 74V53e79ř90m11i18ř74o84v86s54k43ý
Tak životní "standart"? Tak to potom ano...
K79a83r56l 73R91i17e45g15e11l
Měl jsem jej jako první auto. Jako čerstvý letecký servisní inženýr (motor-drak) jsem na něm provedl úpravy podle polského týdenníku "Motor" jedné letecké akademie a vybavil velkým pro dvouvalec odstraněním potenciometru upraveným otáčkoměrem z Tuzexu a tranzistorovým zapalováním podle čas. Amaterské radio. Vzduchem chlazený dvouválec je pro tzv. vnitřní chlazení /bohatší směs/ od Italů totiž "škrcený v sání" clonkou menšího průměru než vstup do karburátoru. Po jejím odstranění spolu s plechovým "tunelem sání" a jeho vyprofilování a vyhlazení otřepů odlitku jehlovými pilníčky, vybavení lopatkovým viřičem z měděného pásku pro uzemění a termoizolační podložkou z tlustého pertinaxu - vše vedlo k výrazně většímu nárůstu výkonu a otáček. Na ty optimální jsem jezdil za 3,5 litru na sto kilometrů. Na maximálních až 145 km/hod. U karburátoru bez akcelerační pumpičky to ovšem chvilku trvalo. Motor v nich za zády vyl jako zubní vrtačka přes mohutné odhlučnění zadní stěny kabiny přes 1 cm tlustým filcem. Zato jsem při té rychlosti triumfálně předjížděl "myškou" i mnohem silnější Škodovky a Dacie. Dovybavit "termočlánkem" pod svíčkou pro hlídání teploty hlav - jsem už nestihl, takže jsem si po čase "upálil" těsnění pod hlavou. Kontrola mezery kontaktů svíček vedla občas k hororovému několikahodinovému rozebírání plechového pláště chlazení kam dolů občas zapadla...Jako tehdy velký socialistický naiva jsem "Malucha" v záruce poctivě vozil na prohlídky a výměny oleje do "značkového" servisu - což byla při tehdejším zoufalém nedostatku ND - velká chyba. Kdesi u Trenčína, kde to nechali dělat učně, mi do skříně narvali poctivé přes 4 litry jako u Škodovek takže mi z ní po ujetí slabých padesáti metrů pod tlakem vylítla měrka... Po ostré hádce s tlustým a arogantním vedoucím servisu mi slavnostně odebrali servisní knížku prý pro přešvihnutí termínu, což byl jen zástupný důvod pro zakrytí záměny hnané polonápravy za vadnou nesouosou, na což jsem ke své hrůze přišel až mnohem později p
K91a53r26l 38R24i38e30g83e95l
...po asymetrickém ojetí pneumatiky až na ocelový kord. Od těch dob trpím silnou nedůvěrou v "profesionální" schopnosti našich servisů, kterou mi dnes vyléčili až u ostravského Land Roveru! S polským Maluchem jsem zažil přesto všechno spoustu příhod, taky to bylo jediné vozidlo, které jste si mohli odtlačit jednou rukou až k pumpě sami, což se mi párkrát stalo při vyjíždění nádrže na doraz...v Polsku byl velice oblíbený a dokonce k němu tam tuším tenkrát vyráběli i malý obytný přívěs s označením N126, kromě spousty plastových doplňků a různých nálepek. Vzpomínám na "žmurkadla" - plastové nadočnice světel, ruční plyn, střešní nosiče atp.
Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40
Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování
Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Fiat 500X je tajný tip z bazaru. Když měníte olej, vydrží věčně
Premium Kompaktní crossover je na trhu od roku 2014 a v roce 2018 prodělal facelift spolu s přechodem na...
Michelangelo špíny vystačí s málem. Zaprášená auta proměňuje v umělecká díla
Žádná plátna, žádné barvy. Američan Scott Wade si vystačí se štětcem a špinavými auty. Na jejich...
Tip pro autaře, na Prvního máje je veteránský závod s devadesátiletou tradicí
Okruh Českobrodský, slavný závod s devadesátiletou tradicí odstartuje svůj jubilejní ročník už...
Autosalon v Pekingu ukazuje, jak moc Čína ujela zbytku světa
„Auto není mrtvé a autosalony také ne. Když vidíte, kolik stovek influencerů a moderátorů, převážně...
Analýza: EU by k zastavení ataku elektromobilů z Číny potřebovala 50% cla
K zastavení přílivu levných elektromobilů z Číny by Evropská unie musela na dovoz těchto vozů...