- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
V případě tří proudové dálnice se v Kanadě, kde bydlím, a v USA běžně jezdí v prostředním pruhu a nikomu to nevadí.
Proč se jezdí ve středním pruhu? Protože je to přirozené - každý řidič má větší rozhled a v případě potřeby se může vyhnout buď vpravo nebo vlevo. Pokud jede v pravém pruhu a před ním je bouračka, má omezenější možnosti. (Každý kdo je ale opravdu velmi pomalý jede automaticky v pravém pruhu.)
Zákon by se měl změnit a policajti by se měli zabývat jinými věcmi.
Poměrně prekérní situace nastane pokud jedu dodávkou s vozíkem. 12okm není sice podle předpisu ale přežiju to (při předjíždění). Kolikrát se mi ale stalo že musím do 3 nejrychlejšího pruhu, protože v prostředním jede čepičář 90km/h. Kdo pak Brzdí dopravu???
Je pravda že ted ́ jezdím normálně pravým a pak troubím
co mě mrzí, že přepisy porušuju já
Dle mě, je určitě pohodlnější jet v prostředním pruhu, protože se nemusí při rychlosti 120-130 km/h vyhýbat kamionům. Pokud někdo valí 100-110 km/h v prostředním je to problém..
jestli jedete 120 a predjizdíte nekoho 110km/h tak je to to same jako kdyz se predjizdi 2 kamiony. Doufam ze vas nikdy na ceste nepotkam
apropo pravidla nejsou aby byly pohodlná
No, chybí u toho objevného článku "VÍME PRVNÍ
Včera jsem zase jel po dálnici. Pamětliv tohoto článku jsem poctivě přejel z levého pruhu do pravého... a pak jsem se radši zase vrátil.
Z vlastních zkušeností z ČR a D vím, že nejraději v levém pruhu jezdí Němci. Pravda je, že když někdo jede rychle za nimi, tak zajedou zpět do pravého.
Jak to video prudce zpomaluje a zrychluje, je těžké se přesně orientovat, ale několikrát mně tam přišlo, že jako chybné bylo označená auto, které předjíždělo.
Ať tedy taky udělají zákon, jaké parametry má splňovat povrch jízdního pruhu, aby se tam dalo bezpečně jezdit. Tam, co lidi jezdí v prostředním, by nejspíš zákonem neprošel a museli by ten pruh zrušit.
"Ale fakt, že se některé auto chce dostat na dálnici, není podle Vomáčky důvodem, aby šoféři na víceproudé silnici kvůli tomu přejížděli vlevo. „Řidič, který najíždí na komunikaci, tam má značku dej přednost v jízdě a musí dát vozidlu, které jede v pravém pruhu, přednost a plynule se zařadit mezi vozidla. Není to tak, že když jsem na tříproudé silnici, tak musím pouštět připojované vozidlo. To tak opravdu není,“ vysvětluje odborník."
To může tvrdit jenom sobec, který jede a nezajímá ho, co se děje okolo. To, že auto pustí to v připojovacím a uvolní mu cestu právě umožňuje to plynulé najetí. Když budou jezdit všichni v pravém a nikdo neuhne, tak tam bude muset zastavit a čekat, což je z hlediska bezpečnosti ještě horší, ono chvíli trvá, než se to auto rozjede.
Podle stejné logiky člověk na hlavní není povinen pustit auto najíždějící z vedlejší, jenže při zácpě by ten z vedlejší nenajel za celé dopoledne, protože na hlavní bude pořád kolona...
Doufám, že pána odborníka už nikdy nikdo nepustí, aby mu došlo, co to je za blbosti.
"Ale fakt, že se některé auto chce dostat na dálnici, není podle Vomáčky důvodem, aby šoféři na víceproudé silnici kvůli tomu přejížděli vlevo. „Řidič, který najíždí na komunikaci, tam má značku dej přednost v jízdě a musí dát vozidlu, které jede v pravém pruhu, přednost a plynule se zařadit mezi vozidla. Není to tak, že když jsem na tříproudé silnici, tak musím pouštět připojované vozidlo. To tak opravdu není,“
V tom mam naprostou pravdu, oni si tady totiz nekteri nebo spis vetsina prebrala tak, ze kdyz jsem na pripojovaku, tak tam jedou jakoby meli prednost a to zdaleka ne jenom na dalnicich.
Tak nevím, ale jestli to v našich končinách není i tím, že jet pravým pruhem na dálnici je za trest, protože jsou pořád v takovém stavu, že tankodrom je proti nim jako hladký let horkovzdušným balónem...
A v takovém případě, pokud jedu 130 a navíc si hlídám, jestli se za mnou neobjeví někdo porušující maximální rychlost, abych mu uhnul, musím si povinně ničit tlumiče? Povinnost neprodleně se vrátit do levého pruhu by měla platit pouze v případě, kdy jedu pomaleji než povolenou rychlostí. Pak až v okamžiku, když se objeví rychlejší vozidlo. O zákazu umožnit autu v připojovacím pruhu najet, pokud vedle mne nikdo nejede ani nemluvím. To je vysloveně buzerace. Chtělo by to nějaké výchovné video, co tím mohu způsobit, abych to pochopil.
A co na to jít opačně, prostě povolte osobákum střední pruh a pravý nechte pro kamiony :-))
Už jste byl někdy dál než 30km od Prahy? My u Brna máme občas 2 pruhy a z toho jeden se opravuje :(