- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Až designéři pochopí jaký pohybový prostor potřebuje dron v poměru k přepravovanému prostoru, tak pochopí, že to není cesta budoucnosti.
Podívejme se jak již dnes zápasíme se zácpami na silnici. A co v případě dronů, to zácpy nebudou?
Viděl jsem už hodně různých aut se změnou na dron letadlo a mnoho dalších a zatím vše končilo v představě zprovoznění uprostřed náměstí.
Jelikož na to bude potřeba PPL (tedy piloťák), zase nic extra od toho nečekám...
POZOR !!!!!!!!
JEDNO TAJEMSTVÍ JEŽ NESMÍ DO ČESKÉHO TISKU:
Aviation consultant in Hopkinton, Massachusetts
Address: 86 South St, Hopkinton, MA 01748
Ta firma je americká.
Drony maji budnoucnost. Bohuzel to bude jeste mnoho let trvat. Ale doufam, ze se toho doziji. Nac budovat silnice, mosty a betonovat vse okolo, kdyz "nahore" je 3D prostor s kapacitou pro prepravu o nekolik radu vyssi, nez kdy silnice dokazou nabidnout. Nebyla by to parada, kdyby se vsechni silnice promenily v parky?
Stejne se nase civilizace ureguluje ke svemu konci. Kdyz by vsechny regulace co mame ted platily uz pred 100 lety, tak by se nikdy nezacalo letat, nezacala by jezdit auta, nemeli bychom antibiotika a vetsina chirurgickych postupu by nebyla mozna. Eticke komise by jejich zkoumani zakazalo. Ach jo.
Masové rozšíření podobných vrtulových vznášedel nutně skončí na hlukových normách, tím spíše, pokud to má být určeno do města.
Já pořád říkám, že než ČR vybuduje slušnou dálniční síť, silnice už nebudou potřeba...
No více než přerostlý dron by mě zajímala ta vodíková technologie jakou tam mají použitou.
Nejspíš úplně normální vodíkový palivový článek. Např. něco takového: https://www.youtube.com/watch?v=w5E_MAZdO-k
Viděl jsem na Discovery v pořadu „How do they do it?" jak nějaká firma vyrábí tyto vodíkové články jako hotový univerzální modul pro obecné použití, veškerá technologie je schovaná v krabici cca 60x60x90cm. Leze z toho jen ventil na plnění nádrže, svorky výstupního napětí a hadice na odvod odpadní vody. Koupit si to může každý a využít dle libosti. Takže technologie celkem odladěná a obecně dostupná. Jediný problém, proč se to nepoužívá ve větší míře třeba v autech je, že je to drahé stejně jako akumulátory a vodík pak stojí na 1km skoro stejně jako benzín, ale u takového dronu ta cena paliva asi není problém.
Zajímaly by mě nějaké technické detaily o těch vodíkových článcích a o celé pohonné soustavě, ale to bych asi po Agrolistu chtěl moc..
Po sekci auto určitě. To musíme na technet... ;)
Nebudu vám to psát každému zvlášť, budulínci níže - multikoptéra opravdu NENÍ vrtulník a vrtulník nemá vrtule.
Chápu, že to pro mudly může být matoucí, ale je tomu tak.