Renault v Ženevě: koncept Captur je šílený jako brácha Nissan Juke

aktualizováno 
Ženeva (Od zvláštního zpravodaje iDNES.cz) - Captur je nejnovější designérskou kreací Renaultu, která navazuje na předchozí DeZir. Kompaktní crossover může mnohým připomínat neobvyklý Nissan Juke, na rozdíl od něj se ale pravděpodobně do sériové produkce nedostane.

Renault Captur | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Captur je totiž druhým dílem nejspíš celé nové šňůry konceptů, která je inspirovaná různými fázemi lidského života. Sérii započala sportovní studie DeZir, která vyjadřovala fázi zamilovávání se.

Nový koncept na ni navazuje fází, kdy pár prozkoumává svět kolem sebe. Série konceptů představuje veřejnosti nový designérský styl automobilky, čerstvě určovaný Laurensem Van den Ackerem, který přišel malovat nové renaulty od Mazdy.

Renault Captur

Pro koncept jsou charakteristické oblé a svalnaté linie a působí velmi energicky. Na mohutnosti mu přidávají dvaadvacetipalcová kola. Vnější design se prý inspiroval svalnatými atlety a vyznavači extrémních sportů, nemůžeme se ale ubránit dojmu, že u Renaultu tentokrát tolik práce neměli. Již před časem jim ji totiž ulehčili kolegové u Nissanu (Renault s Nissanem tvoří alianci) s jejich crossoverem juke. K jeho bláznivým tvarům ale přidává výklopné dveře a odnímatelný střešní panel.

Autosalon Ženeva 2011

Jako vůz pro volný čas je captur navržen hodně prakticky a se širokými možnostmi přizpůsobení. Renault v konstrukci používá vysokopevnostní lehké materiály a efektně to ukazuje třeba v případě sedadel, která jsou přichycena ke středové konzoli a jakoby se vznáší ve vzduchu. Velmi nezvykle je řešeno čalounění nebo podlaha zavazadlového prostoru. Jsou z vysokopevnostních lan. Ta umožní snadné a zafixované uložení nákladu. Zpod lan se přitom dají "vytáhnout" zadní sedadla.

Renault Captur

Koncept Captur pohání překvapivě civilní motor. Turbodiesel Energy dCi 160 s objemem 1,6 litru dává výkon 160 koní a vychází ze sériového provedení Energy dCi 130. Maximální točivý moment 380 Nm je k dispozici už při 1 750 otáčkách za minutu. Motor je spřažen s dvouspojkovou převodovkou EDC, nový mechanický samosvorný diferenciál na přední nápravě umí přenést část nebo všechen výkon z prokluzujícího kola na druhé kolo s větší adhezí.

89. ročník ženevského autosalonu se koná od 7. do 17. 3. 2019 ve veletržním komplexu Palexpo ve Švýcarsku. Škoda představí novinky Scala, Kamiq a nový koncept elektromobilu Vision iV. Na letošním ročníku budou chybět expozice Volva, Fordu a britské automobilky Jaguar Land Rover. 

Nejčtenější

Chystá se past na vjezdu do Prahy: neznačená padesátka od severu

Ilustrační snímek

Budete-li v blízké budoucnosti přijíždět do Prahy od D8 směrem k tunelovému komplexu Blanka, s největší...

Blackout v zájmu elektromobility. Kolik aut zvládne nabít rozvodná síť?

Závod elektromobilů Wave 2017

Budování a rozšiřování elektromobility musí být možné nejen z politického, ale i z technického hlediska. Hrozí v...

Nová tesla je venku. Elon Musk představil levnější SUV, Model Y

Tesla Model Y se premiérově představuje v kalifornském Hawthorne.

Tesla začne svůj nový Model Y prodávat v roce 2021, řekl při jeho představení šéf automobilky Elon Musk. Dojezd malého...

Magnus Walker, nejbláznivější sběratel porsche, má image bezdomovce

Magnus Walker, známý sběratel porschí na autosalonu v Ženevě obdivuje expozici...

Pokud ho ještě neznáte, těžko byste hádali, že tento starší muž s vzezřením bezdomovce je jedním z nejvýznamnějších...

Vykuchaným filtrem pevných částic zabíjíte i sami sebe, prokázal test

Měření emisí u vozu s odstraněným filtrem pevných částic

Desetitisíce aut s vykuchaným nebo poškozeným filtrem pevných částic neotravují jen okolí, ale také vlastní posádku....

Další z rubriky

Blackout v zájmu elektromobility. Kolik aut zvládne nabít rozvodná síť?

Závod elektromobilů Wave 2017

Budování a rozšiřování elektromobility musí být možné nejen z politického, ale i z technického hlediska. Hrozí v...

Rychlonabíječka naplní baterie na 200 km za osm minut, k vidění je v Brně

Rychlá nabíjecí stanice od ABB

„Tankování“ elektřiny do auta na dojezd 200 kilometrů trvá s rychlonabíjecí stanicí firmy ABB osm minut. Nabíječka je k...

Pro nákup elektroauta je argumentem jen cena za kilometr, říká expert

Volkswagen e-Golf

Pokud Česko nepodpoří koncové uživatele při rozvoji elektromobility, zůstane jediným racionálním argumentem pro nákup...

Najdete na iDNES.cz