Když už ani ferrari není dost unikátní...

  14:45aktualizováno  14:45
Stojí před vaším milionářským klubem k uzoufání stejná ferrari? Trable bohatých vyřešili sběratelé maranellských krasavců po svém.

Ferrari 575 GTZ Zagato | foto: Motorbox

Přehlídka elegance Villa d´Este, pořádaná tento víkend v severoitalském Cernobbiu přivítá hned dvě nová ferrari. O letních prázdninách se pak představí unikátní převlečené enzo.

Na romantické časy karosářů, kteří podle přání zákazníka oblékali auta, vzpomínají letos u Ferrari.

Příliš obyčejné se zdálo Ferrari 612 Scaglietti Peteru Kalikowovi, Yosiyuki Hayashi zatoužil po oživení legendárního modelu 250 GTZ a Jamesi Glickenhausovi se moc nepozdávaly řezané tvary enza.

Scaglietti Kalikow
Čtyřmístné kupé Ferrari 612 Scaglietti si nechal prezident newyorského dopravního podniku předesignovat od jeho původního tvůrce - Pininfariny.

Úpravy, podle kterých Peter S. Kalikow své scaglietti na parkovišti bezpečně pozná, se dotkly celého auta. 

Mřížku chladiče nahradila nová, inspirovaná maranellskými modely let padesátých a šedesátých.

Prosklená střecha, naplněná tekutými krystaly měnícími její průhlednost, byla osazena fotovoltaickými články.

Technici divize speciálních projektů Pininfarina, která se mimo jiné zabývá bizarními přestavbami ferrari pro arabské šejky, přidali několik výřezů, zlepšujících chlazení brzd a motoru a zakomponovali do zádi nová světla. Mnoha změn doznal také interiér. Pod kapotou se revoluce nekoná. Dvanáctiválec 5,8 litru dává stejných 540 koní, které nabízí "obyčejné" scaglietti.

Přání amerického sběratele bylo: "Vytvořit auto s kompletně novou karoserií, lišící se od originálu v detailech, které odhalí na první pohled pouze 10% znalců ferrari."


575 GTZ uctí legendu
Právě letos slaví padesáté narozeniny jedno z nejkrásnějších ferrari všech dob. Model 250 GTZ představil Ugo Zagato a Enzo Ferrari v roce 1956.

Unikát s dvoubarevnou šedomodrou karoserií a číslem podvozku 0512 GT si u Zagata objednal automobilový závodník Vladimiro Galluzzi.

Japonský sběratel Yosiyuki Hayashi se rozhodl kulaté výročí oslavit po svém. Koupil Ferrari 575 Maranello a odvezl ho do dílen Zagata ke kompletní přestavbě.

Stejně jako předchůdce, dostalo Ferrari 575 GTZ celohliníkovou ručně dělanou - samozřejmě dvoubarevnou - karoserii.

Originální Ferrari 250 GTZ

Enz je moc
James Glickenhaus má ve své garáži zaparkované vzácné Ferrari 330 P4. Vzniklo v pouhých třech exemplářích v letech 1966 - 67 a koncem šedesátých let prohánělo po okruzích původní legendární Ford GT40. Jeho cena je odhadována na 10 milionů dolarů.

V srpnu letošního roku dorazí americký sběratel na přehlídku elegance Pebble Beach v unikátu, který si nechal postavit na míru u Pininfariny. Vůz označený 612 P4/5 konstrukčně vychází z enza. 660 koňských sil ovšem potáhne méně než 1365 kilogramů, které váží enzo.

Rám a motor převzali Pininfarinovi technici z kapotované formule a nejrychlejšího produkčního  ferrari beze zbytku. Informace o autorovi designu karoserie z uhlíkových vláken se liší. Měl by jím být buď Ken Okuyama, nebo Jason Castriota.

Podle obrázků, které přinesl magazín Autoweek, by auto mělo mít velmi krátkou příď a celoprosklenou "kopuli" interiéru. Oproti enzu bude 216 P4/5 o čtyři centimetry nižší a dostane dvacetipalcová kola.

Celý projekt vyšel na 4 miliony dolarů. Za 1,2 milionu koupil Glickenhaus poslední neregistrované enzo z roku 2003, které nikdy nevyjelo na silnici. Na necelé tři miliony pak vyšla přestavba. Jediný exemplář Ferrari 612 P4/5 by měl také dorazit na podzimní autosalon do Paříže.

Autoři: ,
  • Nejčtenější

Česko pokryl sníh, klouže to! Silničáři mají v pohotovosti stovky sypačů

Na krkonošských hřebenech nasněžilo v posledních hodinách přes deset centimetrů sněhu. V okolí Luční boudy v nadmořské...

VW stahuje všechny volné peníze, do elektromobility vrazí bilion a půl

Německý koncern Volkswagen v letech 2020 až 2024 vloží do elektromobility a digitalizace 60 miliard eur, tedy přes 1,5...

ANALÝZA: Nová Octavia naznačuje, že Superb nebude potřeba

Tento týden patří v Česku nové Octavii, nejdůležitějšímu modelu Škody. Ve čtvrté generaci výrazněji nevyrostla, ovšem...

Unikátní bus Tatra vznikl natruc. Objel Evropu, viděl Moskvu, teď zas ožil

Po šesti letech renovace a dřiny se ve středočeské Dobříči poprvé představil unikát všech unikátů, prototyp busu Tatra...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Země EU schválily novou bezpečnostní výbavu, promítne se do ceny aut

Členské země Evropské unie formálně schválily seznam povinných bezpečnostních technologií, kterými budou vybaveny nové...

Premium

Test kebabů: Hovězí maso, které nedávno ještě kdákalo, i nadměrné množství soli

Orientální kebab by mohl být zdravější alternativou smažených hamburgerů a hranolků. Jenže to by musel být připravován...

Premium

Tajemství zdraví je ukryto v mezilidských vztazích, tvrdí psycholog Ptáček

Jakým způsobem žijeme a přistupujeme ke svému okolí, máme vlastně z velké části předurčené. Ovlivnit nás může nejen...

Premium

Nikdo dodnes neví, kolik těch holek zůstalo zakopaných. Starosta Dubí vzpomíná

„Devadesátky“ a přelom tisíciletí byly v Dubí na Teplicku divoká léta. Řádili tu pasáci prostitutek a mafiáni. Město se...

  • Další z rubriky
Premium

Fiat slaví 120. narozeniny. Nejzábavnější modely mají své fanoušky dodnes

Fiat slaví 120 let od vyrobení svého prvního auta. My jsme se ohlédli do historie, abychom si připomněli, které modely...

Blíží se krize autoprůmyslu, varuje další obr. Změny přivážejí elektromobily

Německý dodavatel automobilových součástek Continental v rámci restrukturalizace výroby do roku 2028 zruší přes pět...

Německo tlačí elektromobilitu, zvýšilo dotace. Polovinu zaplatí automobilky

Německo zvýší dotace na nákup elektromobilů až na 6 000 eur, to je 153 tisíc korun. Vyplácet se budou nejméně do konce...

Stěhování výroby toyot po Evropě: důležitý Yaris míří do Kolína

Od roku 2021 bude v kolínské fabrice naplno vládnout Toyota. Podle informací iDNES.cz tam přesune výrobu svého ...

DĚTI TESTUJÍ: Jak jim chutnal Pribináček v kapsičce?
DĚTI TESTUJÍ: Jak jim chutnal Pribináček v kapsičce?

Kdo jiný by měl vyzkoušet chuť nového Pribináčka Kapsíka než děti. Jak dopadl tenhle tvarohový dezert, který na pultech obchodů najdete ve dvou variantách: kakaové a vanilkové.

Najdete na iDNES.cz