Design je mnohem sympatičtější než u předchůdců, technika je ale pozadu.

Design je mnohem sympatičtější než u předchůdců, technika je ale pozadu. | foto: lada

Kalina: nová levná lada je zase zastaralá

  • 85
Ruský výrobce aut pomalu i v Česku upadá v zapomnění. O znovuprobuzení se má pokusit nový model Lada 1118 Kalina, který se začíná prodávat za cenu 222 900 korun.

Zatímco ostatní bratři z bývalého východního bloku pokračují ve výrobě vozů pod křídly velkých automobilových koncernů, ruská značka stále kráčí po své vlastní linii.

Zdá se však, že ani nyní nenabídne vůz srovnatelný se škodovkami v režii Volkswagenu nebo vozy Dacia, kterým budoucnost kreslí Renault. Dokazují to první testy v zahraničních motoristických magazínech.

Kalina 1118, která se nyní objevuje v prodejnách ruských aut, dostala karoserii sedan, měly by ji však doplnit i verze hatchback s označením 1117 a kombík s číslicí 1119.

Auto se chlubí karoserií vcelku moderního střihu. Ruští designéři objevili křivky a obliny a schovali do šuplíků pravítko a úhelník. Prolistovali katalogy Opelu Corsa, Fiatu Bravo a dalších kulatých aut a pustili se do práce.

Svými rozměry se hodně blíží Škodě Fabia. Objem kufru malého sedanu 1118 Kalina činí 400 litrů.

Kalina je čtyři metry dlouhá (3,85 hatchback, 4,04 sedan a kombi), 1,67 metru široká a metr a půl vysoká. Ruská ocel už není co bývala, nejlehčí hatchback váží pouze 1040 kg, nejtěžší je kombík, který má o 60 kilogramů více.

Kola obouvají čtrnáctipalcové pneumatiky 185/60. Kalina jezdí výhradně na benzín.

O pohon vozu, který se nevyhne ani pojmenování žigulík, se stará osmiventilový motor 1.6 s výkonem 82 koní. Maximální rychlost automobilka udává na hranici 165 km/h.

Už i k ruským vozům nějakou dobu patří pohon předních kol a motor umístěný vpředu, v tomto není ani poslední novinka výjimkou.

V základní výbavě ruského vozu lze najít dva čelní airbagy, palubní počítač, centrální zamykání nebo posilovače řízení, ABS chybí.

První testy magazínů ze západních zemí od naší hranice hovoří o nepříliš kvalitním interiéru Lady 1118 Kalina.

Také motor, podvozek a s ním spojené jízdní vlastnosti prý zaostávají za dnešními technickými zvyklostmi modernějších vozů. A brzdy některé německé časopisy označily dokonce za málo funkční, a tím také velmi nebezpečné.

,