Diskuze

VIDEO: Jak zvládnout smyk. V autoškole to učí špatně, myslí si instruktor

Kdo skládal zkoušku z autoškoly, nejspíš si vzpomene na otázky týkající se smyku. V testu rozlišují přetáčivý a nedotáčivý smyk, ale i to, zda má auto pohon předních, nebo zadních kol. Podle instruktora Autodromu Most Marka Kohoutka je to však hrubá chyba. Postup je stejný, ať máte jakýkoliv pohon.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PHH

Osobně si myslím, že pan instruktor to uvádí dost přesně, ale bez paxe je to k ničemu. Vybírání smyku musí být automatické, stejně tak jeho rozpoznání. To nestačí 10x nebo 20x někde na autodromu, to musí být alespoň 100+ krát na začátku a pak každý rok si návyky opakovaně upevňovat.

0 0
možnosti

I23v33o 29Č38á27n

23. 10. 2019 0:08

No to je hezké, ale já bych potřeboval poradit, co mám dělat, když se dostanu do smyku s letadlem...:-/

0 0
možnosti
JZ

Treba navštíviť miestneho farára, ten má radu čo sa modliť v takomto prípade ;-D

0 0
možnosti
RM

"Podle instruktora Autodromu Most Marka Kohoutka je to však hrubá chyba. Postup je stejný, ať máte jakýkoliv pohon." Člověk by měl vědět jakým lidem se vyhnout pokud se chce naučit něco užitečného, ale na to stačila jedna věta a nebyl třeba tak dlouhý a zbytečný článek, protože dál to stejně nemá cenu číst. Maximálně tak pro pobavení...

0 1
možnosti
FT

F35i78l88i23p 46T32ř19e60b64a

23. 10. 2019 9:07

Vážně? Poučte nás, v čem se pan instruktor školy smyku mýlí!

Myslíte, že když Franta čtenář vlítne do zatáčky se svým Bávem a utrhne se mu předek, že to srovná jemnou prací s plynem?

Leda kulový...

0 0
možnosti
TZ

T90o83m36á36š 32Z37e57m52a62n

22. 10. 2019 21:08

Samozřejmě je zásadní rozdíl v pohonu.

Když jedu se Subaru a ujede mi na sněhu předek, přidám plyn a auto se krásně srovná a zatočí. To v předohrabu mám smůlu a auto si to šine ven ze zatáčky..

0 0
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
0 0
možnosti
MN

Já tedy nevím, ale zažil jsem hodně smyků (jako kluci jsme jezdili v noci blbnout na parkoviště u nákupního centra hned jak napadl první sníh), a nikdy jsem žádné vibrace v prodloužených zádech (krásný výraz pro zadek) necítil.

0 0
možnosti
Foto

Píše to přesně tak, jak se mi to osvědčilo metodou pokus- omyl.

0 0
možnosti
Foto

České autoškoly ledacos učí špatně. To už snad každý poznal dávno.

0 0
možnosti
VP

V64i23t 51P92o17c57h13m37a82n

22. 10. 2019 17:12

Piste, prosim, seslapnout spojku. Ne vyslapnout. Mnoha lidem to pak bude jasnejsi.

1 0
možnosti
JR

J39a38n 16R81i20c65h69t26e14r

22. 10. 2019 10:57

Zásadní je jezdit tak, aby se člověk do smyku vůbec nedostal. Moje zkušenost ze školy smyku je, že nějaký smyk předních nebo zadních kol člověk v rychlosti nepozná, i když to čeká. Jedu, projíždím kluznou zatáčkou (nijak rychle, stačí třeba 40kmh) a najednou šup, auto celé letí ze zatáčky ven. Jestli to bylo víc zadkem nebo předkem poznám až když stojím na asfaltu mimo kluznou dráhu - tedy v reálu v příkopu. Správné návyky podle mne nelze natrénovat ani za den ježdění po polygonu. V reálu bude stejně všechno jinak. A pokud dostanu smyk na vnitřní straně zatáčky někde na okresce, tak i při jeho bravurním zvládnutí skončím minimálně kusem auta v protisměru a pak nezbývá než doufat, že tam zrovna nikdo nepojede.

Základ je jet defensivně a pokud povrch vypadá, že by mohl klouzat, tak si někde na rovince zkusit prudšeji zabrzdit, abych zjistil, kdy se to začne trhat a co si ještě můžu dovolit. Občas člověk zjistí, že i 20kmh je moc a při jakémkoli prudším zabrždění jedu jak sáně, což je mimochodem dobré si vyzkoušet někde v bezpečí rovinky nebo parkoviště.

10 1
možnosti
TZ

T62o59m86á71š 62Z22e82m30a44n

22. 10. 2019 21:10

Souhlas, ale ne vždy je smyk tak náhlý, např na sněhu se dá udržet ve stopě jen se auto otočí a jede víc bokem (stálá 4x4 výrazně pomůže).

0 1
možnosti
JB

J67á92n 42B85o81k62o67r

22. 10. 2019 9:36

Niekde som čítal (tiež to bol tuším nejaký chlapík zo školy šmyku), že v niektorých prípadoch pomôže naopak pridanie plynu. Kolesá zaberú a auto sa zrovná. Alebo to už neplatí? Nie som odborník, jazdím skôr opatrne, maximálne si na snehu občas vyskúšam prešmyknutie zadku.

0 0
možnosti
DP

Na zadokolce ano, ale to chce skutecne ridice, ktery to auto umi ovladat. Bezny ridic to neda a situaci zhorsi.

2 0
možnosti