- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Osobně si myslím, že pan instruktor to uvádí dost přesně, ale bez paxe je to k ničemu. Vybírání smyku musí být automatické, stejně tak jeho rozpoznání. To nestačí 10x nebo 20x někde na autodromu, to musí být alespoň 100+ krát na začátku a pak každý rok si návyky opakovaně upevňovat.
No to je hezké, ale já bych potřeboval poradit, co mám dělat, když se dostanu do smyku s letadlem...
Treba navštíviť miestneho farára, ten má radu čo sa modliť v takomto prípade
"Podle instruktora Autodromu Most Marka Kohoutka je to však hrubá chyba. Postup je stejný, ať máte jakýkoliv pohon." Člověk by měl vědět jakým lidem se vyhnout pokud se chce naučit něco užitečného, ale na to stačila jedna věta a nebyl třeba tak dlouhý a zbytečný článek, protože dál to stejně nemá cenu číst. Maximálně tak pro pobavení...
Vážně? Poučte nás, v čem se pan instruktor školy smyku mýlí!
Myslíte, že když Franta čtenář vlítne do zatáčky se svým Bávem a utrhne se mu předek, že to srovná jemnou prací s plynem?
Leda kulový...
Samozřejmě je zásadní rozdíl v pohonu.
Když jedu se Subaru a ujede mi na sněhu předek, přidám plyn a auto se krásně srovná a zatočí. To v předohrabu mám smůlu a auto si to šine ven ze zatáčky..
Já tedy nevím, ale zažil jsem hodně smyků (jako kluci jsme jezdili v noci blbnout na parkoviště u nákupního centra hned jak napadl první sníh), a nikdy jsem žádné vibrace v prodloužených zádech (krásný výraz pro zadek) necítil.
Píše to přesně tak, jak se mi to osvědčilo metodou pokus- omyl.
České autoškoly ledacos učí špatně. To už snad každý poznal dávno.
Piste, prosim, seslapnout spojku. Ne vyslapnout. Mnoha lidem to pak bude jasnejsi.
Zásadní je jezdit tak, aby se člověk do smyku vůbec nedostal. Moje zkušenost ze školy smyku je, že nějaký smyk předních nebo zadních kol člověk v rychlosti nepozná, i když to čeká. Jedu, projíždím kluznou zatáčkou (nijak rychle, stačí třeba 40kmh) a najednou šup, auto celé letí ze zatáčky ven. Jestli to bylo víc zadkem nebo předkem poznám až když stojím na asfaltu mimo kluznou dráhu - tedy v reálu v příkopu. Správné návyky podle mne nelze natrénovat ani za den ježdění po polygonu. V reálu bude stejně všechno jinak. A pokud dostanu smyk na vnitřní straně zatáčky někde na okresce, tak i při jeho bravurním zvládnutí skončím minimálně kusem auta v protisměru a pak nezbývá než doufat, že tam zrovna nikdo nepojede.
Základ je jet defensivně a pokud povrch vypadá, že by mohl klouzat, tak si někde na rovince zkusit prudšeji zabrzdit, abych zjistil, kdy se to začne trhat a co si ještě můžu dovolit. Občas člověk zjistí, že i 20kmh je moc a při jakémkoli prudším zabrždění jedu jak sáně, což je mimochodem dobré si vyzkoušet někde v bezpečí rovinky nebo parkoviště.
Souhlas, ale ne vždy je smyk tak náhlý, např na sněhu se dá udržet ve stopě jen se auto otočí a jede víc bokem (stálá 4x4 výrazně pomůže).
Niekde som čítal (tiež to bol tuším nejaký chlapík zo školy šmyku), že v niektorých prípadoch pomôže naopak pridanie plynu. Kolesá zaberú a auto sa zrovná. Alebo to už neplatí? Nie som odborník, jazdím skôr opatrne, maximálne si na snehu občas vyskúšam prešmyknutie zadku.
Na zadokolce ano, ale to chce skutecne ridice, ktery to auto umi ovladat. Bezny ridic to neda a situaci zhorsi.