Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Diskuze

Jak vyzrát na zimu? Pomůže technika

Není všemocná a fyziku přelstít neumí, řidiči ale může výrazně pomoci. Kde auta s pohonem dvou kol bojují o život, projede "čtyřkolka" jako po kolejích. Víte co to je diferenciál a k čemu slouží jeho uzávěrka? K čemu je dobré ABS? A co znamená W na voliči automatické převodovky?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Fenris

20. 11. 2006 0:14
elektronika vs. člověk

No nevím, elektronika v autě je dobrá, když člověk nejezdí a neumí auto pořádně ovládat. Ale je dobrá jen do krajní chvíle, kdy selže. S člověkem je to opačně, dokud auto neovládá, dělá chyby, ale když to konečně zvládne, umí krizi zvládnout. Trochu mě proto mrzí, že se dělá minimum slušných aut bez "totální" asistence, která mi často ztrpčuje život.

0 0
možnosti

malejkonik

20. 11. 2006 11:46
Re: elektronika vs. člověk

Souhlasím. Spousta řidičů si, ale bohužel neuvědomuje, že jim elektronika v autě pomůže jen do určité míry. A ve chvíli kdy selže, tak uř s tím běžný řidič nic nenadělá, protože je to za hranicí fyzikálních možností....

0 0
možnosti

Rourke

19. 11. 2006 22:59
Škoda fabia junior

Mám škodu Fabia junior a má tak neskutečně slabý motor, že ani na sněhu nezahrabe :-D

0 0
možnosti

kuny

18. 11. 2006 16:34
Jen tak k všeobecné diskuzi...

Všechny systémy typu haldex a podobně, které přiřazují pohon čtyř kol pouze "když je potřeba" jsou dobré tak akorát na to vyjetí do kopce. Stabilizační efekt v zatáčkách, který s sebou nesou  systémy plnohodnotného permanentního pohonu všech kol (= tři diferenciály) , nemají a mít nemůžou, stejně tak jest bludem všeobecně rozšířený fakt, že oproti permanentům snižují spotřebu. Jednak se totiž tahá prakticky stejně těžké harampádí navíc a jednak celá odpojovatelná skupina je stejně hnaná pasivně koly druhé nápravy, což v konečném důsledku způsobuje lehké brzdění momentálně odpojené nápravy (což je nejen nevhodné na jízdní vlastnosti auta, ale též to s sebou nese vyšší spotřebu a vyšší opotřebení pneumatik). Jediný důvod, proč se ktěmto systémům výrobci uchylují, je snad jeho jednoduchost (tedy cena) a zároveň poměrně snadná implementace do aut s motorem napříč.

0 0
možnosti

speleo

17. 11. 2006 13:42
zadohrab

Mám auto s hnanou zadní nápravou (škodovku 120) a neexistuje kopec, který předohraby vyjedou a já ne. Spíš naopak, ostatní nandavají řetězy a já si frčim vesele dál!

0 0
možnosti

Kuny

17. 11. 2006 18:15
Re: zadohrab

... áno, áno áno. Socka v soccce a ještě si věří. Je pravda, že tenhle zadohrab vyjede dost, a když to obuješ kvalitními zimními pneu (což majitelé Š120 dělají pouze zřídka, páč investovat do auta 200% jeho tržní hodnoty se nevyplatí), tak můžou za určitých okolností ve stoupání trumfnout i předokolky, ale zase v zatáčkách ulítává předek (lehký) a pži sjezdu z kopce je manévrovatelnost tohoto auta prakticky nulová. Vrahů se Š 120, co si myslí, že nad ně není, je u nás plná vesnice a ty jsi patrně další...

0 0
možnosti

Máťa

16. 11. 2006 15:04
Čtyřkolky

Mám čtyřkolky 6 let,Oct.4x4 Turbo(služ.)V a teď ještě Imprezu 2,0 combiVV ! Jiný auta nechci ! To zabírá všema čtyřma, to brzdí všema čtyřma a nejen na sněhu.R^ Akorát u O. je to při vypnutým ESP neřiditelný a při zapnutým vás to může hodit do příkopu - pokud je víc naklouzáno a jede se rychleji ! Jinak už nikdy dvoukolku !RvOct. (150k),mohutnější, pohodlnější, Subaru (160k)krásný sportovní ježdění v horách i na rovinách.Obě vřele doporučuji !!!!!

0 0
možnosti

regazzi

16. 11. 2006 15:13
Re: Čtyřkolky

Souhlasím.

Jen malou otázku: Ostatní auta tedy brzdí jen na jedné nápravě ? To jste trochu prestrelil....;-)

0 0
možnosti

Turbodiesel

16. 11. 2006 14:59
starej automat

no ja mam staryho bavoraka s automatem a tou vlockou a je to stejne uplne na h***o.....nepodradis si a plyn este k tomu reaguje s celkem znatelnym spozdenim....takze mam vlastne takovy docela dobry sane:-D:-/:-(;-(

0 0
možnosti

bullshit

16. 11. 2006 15:49
Re: starej automat

se divim že ti ještě  nikdo ze zdejších rozumbradů nenapsal ať to hodíš ze skály a koupíš si logana ;-DR^

0 0
možnosti

iuos

16. 11. 2006 14:02
hmm

kam se svým předohrabem nevyjedu, tam vycouvám ;-D;-D;-D

0 0
možnosti

xxx

16. 11. 2006 14:22
Re: hmm

Taky bych chtěl někdy couvat, jako vy předohrabové, ale bohužel zatím jsem všude vyjel předkem napřed. Je to fakt otrava s tím zadním náhonem... :-D

0 0
možnosti

diferencial

16. 11. 2006 13:38
von Kleist

Nestacilo by jednoduse napsat, ze zajistuje rovnost momentu na obou kolech?

0 0
možnosti

von Kleist

16. 11. 2006 13:45
Re: difenecial

8-o "diferencial", samozrejme :-)

0 0
možnosti

hejhulapp

16. 11. 2006 11:08
4x4 - kdo jednou zkusí, nechce jinak !

Můžete s tím nesouhlasit, můžete se rozčilovat, ale to je vše, co můžete udělat...

0 0
možnosti

Petr

16. 11. 2006 11:39
Re: 4x4 - kdo jednou zkusí, nechce jinak !

R^R^R^Presne tak,s 4kolou je to o uplne necem jinemR^R^R^

0 0
možnosti

karel

16. 11. 2006 10:11
EDS

EDS

*elektronický uzávěr diferenciálu - zabraňuje prokluzování jednoho z hnacích kol při rozjezdu, zrychlení nebo při jízdě z kopce - nikoli Z kopce, nýbrž DO kopce!!!!!!

0 0
možnosti

rudastraka

16. 11. 2006 11:01
Re: EDS

muzes zrychlovat i s kopce!!!!!!

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Fiat 500X je tajný tip z bazaru. Když měníte olej, vydrží věčně

29. dubna 2024

Premium Kompaktní crossover je na trhu od roku 2014 a v roce 2018 prodělal facelift spolu s přechodem na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Autosalon v Pekingu ukazuje, jak moc Čína ujela zbytku světa

30. dubna 2024

„Auto není mrtvé a autosalony také ne. Když vidíte, kolik stovek influencerů a moderátorů, převážně...

Hračka do terénu CFMOTO v akci. Novinku roku jsme zkusili jako první z Česka

30. dubna 2024

Exkluzivně Největší novinka letošního roku je tady. Enduro CFMOTO 450MT jsme vyzkoušeli mezi prvními na světě....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Francouzský kodiaq se otočí na pětníku. Nabídne však milionové svezení?

3. května 2024

Vpředu tříválcová dvanáctistovka, vzadu větší „batoh“. Slavné jméno Renault Espace se vrací v nové...

Autovideo týdne: Kupte si Sennův „služebák“. Japonské ferrari před 30 lety osiřelo

5. května 2024

První květnový den uplynulo přesně třicet let od chvíle, kdy Ayrton Senna přišel na okruhu v Imole...

Nadšenci nastartovali své poklady a pádí z Prahy. Cílem je dojet do Atén

4. května 2024  13:35

V druhém ročníku akce Oldtimer Express vyrazilo v sobotu ráno z Prahy 43 posádek veteránů,...

Po Okruhu Českobrodském uháněli autodědečci i veteránský dorost

4. května 2024

Okruh Českobrodský, slavný závod s devadesátiletou tradicí, odstartoval svůj jubilejní ročník ve...

Před sto lety potkal Rolls Royce, aby postavili nejlepší auta světa

4. května 2024

Na den přesně před 120 lety se v Manchesteru poprvé setkali Henry Royce a baronet Charles Stewart...