Diskuze
Jak vyzrát na zimu? Pomůže technika
Děkujeme za pochopení.
Fenris
elektronika vs. člověk
No nevím, elektronika v autě je dobrá, když člověk nejezdí a neumí auto pořádně ovládat. Ale je dobrá jen do krajní chvíle, kdy selže. S člověkem je to opačně, dokud auto neovládá, dělá chyby, ale když to konečně zvládne, umí krizi zvládnout. Trochu mě proto mrzí, že se dělá minimum slušných aut bez "totální" asistence, která mi často ztrpčuje život.
malejkonik
Re: elektronika vs. člověk
Souhlasím. Spousta řidičů si, ale bohužel neuvědomuje, že jim elektronika v autě pomůže jen do určité míry. A ve chvíli kdy selže, tak uř s tím běžný řidič nic nenadělá, protože je to za hranicí fyzikálních možností....
Rourke
Škoda fabia junior
Mám škodu Fabia junior a má tak neskutečně slabý motor, že ani na sněhu nezahrabe
kuny
Jen tak k všeobecné diskuzi...
Všechny systémy typu haldex a podobně, které přiřazují pohon čtyř kol pouze "když je potřeba" jsou dobré tak akorát na to vyjetí do kopce. Stabilizační efekt v zatáčkách, který s sebou nesou systémy plnohodnotného permanentního pohonu všech kol (= tři diferenciály) , nemají a mít nemůžou, stejně tak jest bludem všeobecně rozšířený fakt, že oproti permanentům snižují spotřebu. Jednak se totiž tahá prakticky stejně těžké harampádí navíc a jednak celá odpojovatelná skupina je stejně hnaná pasivně koly druhé nápravy, což v konečném důsledku způsobuje lehké brzdění momentálně odpojené nápravy (což je nejen nevhodné na jízdní vlastnosti auta, ale též to s sebou nese vyšší spotřebu a vyšší opotřebení pneumatik). Jediný důvod, proč se ktěmto systémům výrobci uchylují, je snad jeho jednoduchost (tedy cena) a zároveň poměrně snadná implementace do aut s motorem napříč.
speleo
zadohrab
Mám auto s hnanou zadní nápravou (škodovku 120) a neexistuje kopec, který předohraby vyjedou a já ne. Spíš naopak, ostatní nandavají řetězy a já si frčim vesele dál!
Kuny
Re: zadohrab
... áno, áno áno. Socka v soccce a ještě si věří. Je pravda, že tenhle zadohrab vyjede dost, a když to obuješ kvalitními zimními pneu (což majitelé Š120 dělají pouze zřídka, páč investovat do auta 200% jeho tržní hodnoty se nevyplatí), tak můžou za určitých okolností ve stoupání trumfnout i předokolky, ale zase v zatáčkách ulítává předek (lehký) a pži sjezdu z kopce je manévrovatelnost tohoto auta prakticky nulová. Vrahů se Š 120, co si myslí, že nad ně není, je u nás plná vesnice a ty jsi patrně další...
Máťa
Čtyřkolky
Mám čtyřkolky 6 let,Oct.4x4 Turbo(služ.) a teď ještě Imprezu 2,0 combi ! Jiný auta nechci ! To zabírá všema čtyřma, to brzdí všema čtyřma a nejen na sněhu. Akorát u O. je to při vypnutým ESP neřiditelný a při zapnutým vás to může hodit do příkopu - pokud je víc naklouzáno a jede se rychleji ! Jinak už nikdy dvoukolku !Oct. (150k),mohutnější, pohodlnější, Subaru (160k)krásný sportovní ježdění v horách i na rovinách.Obě vřele doporučuji !!!
regazzi
Re: Čtyřkolky
Souhlasím.
Jen malou otázku: Ostatní auta tedy brzdí jen na jedné nápravě ? To jste trochu prestrelil....
Turbodiesel
starej automat
no ja mam staryho bavoraka s automatem a tou vlockou a je to stejne uplne na h***o.....nepodradis si a plyn este k tomu reaguje s celkem znatelnym spozdenim....takze mam vlastne takovy docela dobry sane
bullshit
Re: starej automat
se divim že ti ještě nikdo ze zdejších rozumbradů nenapsal ať to hodíš ze skály a koupíš si logana
xxx
Re: hmm
Taky bych chtěl někdy couvat, jako vy předohrabové, ale bohužel zatím jsem všude vyjel předkem napřed. Je to fakt otrava s tím zadním náhonem...
diferencial
von Kleist
Nestacilo by jednoduse napsat, ze zajistuje rovnost momentu na obou kolech?
hejhulapp
4x4 - kdo jednou zkusí, nechce jinak !
Můžete s tím nesouhlasit, můžete se rozčilovat, ale to je vše, co můžete udělat...
Petr
Re: 4x4 - kdo jednou zkusí, nechce jinak !
Presne tak,s 4kolou je to o uplne necem jinem
karel
EDS
EDS
*elektronický uzávěr diferenciálu - zabraňuje prokluzování jednoho z hnacích kol při rozjezdu, zrychlení nebo při jízdě z kopce - nikoli Z kopce, nýbrž DO kopce
Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40
Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...
Fiat 500X je tajný tip z bazaru. Když měníte olej, vydrží věčně
Premium Kompaktní crossover je na trhu od roku 2014 a v roce 2018 prodělal facelift spolu s přechodem na...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Autosalon v Pekingu ukazuje, jak moc Čína ujela zbytku světa
„Auto není mrtvé a autosalony také ne. Když vidíte, kolik stovek influencerů a moderátorů, převážně...
Hračka do terénu CFMOTO v akci. Novinku roku jsme zkusili jako první z Česka
Exkluzivně Největší novinka letošního roku je tady. Enduro CFMOTO 450MT jsme vyzkoušeli mezi prvními na světě....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Francouzský kodiaq se otočí na pětníku. Nabídne však milionové svezení?
Vpředu tříválcová dvanáctistovka, vzadu větší „batoh“. Slavné jméno Renault Espace se vrací v nové...
Autovideo týdne: Kupte si Sennův „služebák“. Japonské ferrari před 30 lety osiřelo
První květnový den uplynulo přesně třicet let od chvíle, kdy Ayrton Senna přišel na okruhu v Imole...
Nadšenci nastartovali své poklady a pádí z Prahy. Cílem je dojet do Atén
V druhém ročníku akce Oldtimer Express vyrazilo v sobotu ráno z Prahy 43 posádek veteránů,...
Po Okruhu Českobrodském uháněli autodědečci i veteránský dorost
Okruh Českobrodský, slavný závod s devadesátiletou tradicí, odstartoval svůj jubilejní ročník ve...
Před sto lety potkal Rolls Royce, aby postavili nejlepší auta světa
Na den přesně před 120 lety se v Manchesteru poprvé setkali Henry Royce a baronet Charles Stewart...