- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nissan už frantíci zničili, teď je na řadě Land Rover?
Tak kdyby si neplácli, tak jim můžu nabídnout svého Forda.
"Naproti tomu u francouzských značek PSA je u benzinových motorů maximem objem 1,6 litru a jejich nejsilnější dvoulitrový diesel má 133 kW."
To zni skoro komicky, kdyz muj Range Rover ma 3,6l 200kW osmivalcovej turbodiesel prave od PSA...
klíčové bude asi slovo "současný". Pokud vím, tak PSA teď do žádného svého auta víc než R4 nedává.
To bude bomba,Land Rover 1,6L PureTech....
Puretech by ještě šel. Ale jeho předchůdce THP - to bylo něco. Byly motory, co dali i celých 20.000 km - ne, žádná nula tam nechybí.
Tak strategicky by spojení dávalo smysl ale podobných úvah už bylo.
Oba koncerny si konkurují málo, základna v JLR by umožnila rozvinout top modely od DS o lepší motorizace. PSA by umožnilo přes platformu výrobu konkurenceschopných entry modelů od Jaguaru (konkurence pro MB A/B/C GLA/GLB/GLC)
PSA by pomohlo snížit JLR flotilové emise. PSA by dalo JLR nové výrobní kapacity mimo Evropu, hlavně v Číně potenciálně i v Jižní Americe. PSA má dobré vyjednávací postavení u dodavatelů čímž by pomohla JLR. JLR má zastoupení v Severní Americe, čímž by trochu pomohla návratu fr značek na severoamerciký trh.
Tak uvidíme.
V auotomotive začínají vznikat zajímavé oligopoly. A tu tendenci urychluje nucená elektromobilita. Je to škoda, z trhu mizí výběr.
Auto je jen spotřební zboží, ze kterého si někteří dělají nějaké ikony.
Už dávno bylo konstatováno, že na světě bude asi 6 automobilek - ostatní se sloučí a nebo zaniknout. Dnes jsou si auta ve své třídě natolik podobná, že rozdíl je v některých detailech jako světla, prolisy apod. A značná část řidičů auto už má jen k tomu aby se z místa A do místa B přesunula v rámci svých ekonomických možností a k tomu přijatelného pohodlí.