Diskuze

Kolečko ke kolečku: od dvou nefungujících stupňů po desetistupňový automat

Automatické převodovky přidávají stále víc převodových stupňů. Jsou také čím dál oblíbenější, ačkoli se na první pohled zdá, že by se jim měli výrobci z důvodů úspor paliva spíše vyhýbat. Jenže moderní vyspělé automaty dnes dovedou manuály ve spotřebě překonat, často právě kvůli vysokému počtu převodových stupňů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Automat ne. Jednak je to přes všechna vylepšení stále jen tupá automatika, která neumí myslet dopředu a plánovat řazení podle profilu cesty a situace na vozovce. A za druhé, mládí už je sice kdesi, ale pořád ještě takový nejsem takový chromajzl, abych neuměl řadit.

2 2
možnosti

dobrej článek,pamatuji dobu oprav u autobusů šd11 jak měla dvoustupnový automat a ten vydržel ve výrobě i do karos 700.I motoráčky 152 bez zpátečky toho najezdily hafo:-P

0 1
možnosti

Automat ne-e. Mně nevyhovuje vůbec, zlaté klasické řazení. :-) Vůbec jsem s tím neuměl, stále šlapal levou nohou na brzdu a řadil pořád voličem jízdy. ;-D Musím řadit, jinak bych se v autě zbláznil. :-)

1 4
možnosti

Tak třeba do města je to výhoda, navíc DSG má tzv. "Kickdown" to je že když chcete předjet tak prostě stlačíte plyn až na podlahu, auto vytočí motor, podřadí a jedete, je to tak rychlý že si toho ani nevšimnete :) Nevím jak to mají jiné automaty. Každopádně manuál mám taky radši.

1 0
možnosti

Moc nechápu, proč se místo automatické převodovky raději nepoužívá diesel-elektrický pohon. 4 elektromotory v kolech a někde schovaný spalovací motor spojený s generátorem by vyřešil složitost převodovek. Navíc by se elektromotory dalo brzdit a v případě doplnění akumulátorů nebo kondenzátorů by se dala energie rekuperovat.

0 1
možnosti

Za sebe můžu říci, že jsem si užíval dlouho řazení, pak jsem si koupil auto s automatem a vyhovuje to. Je to super do města na semafory, rozjezdy do kopce, poskakování v koloně. Člověk nemusí pořád řadit jedničku - neutrál - jedničku. Na dálnici rozdíly nejsou. Automat je o pohodlnosti a moderní automaty mají ještě nižší spotřebu než manuální převodovky.

9 0
možnosti

Ano, ale... automat je vždy méně spolehlivý než manuál. I hydrodynamická převodovka má často po 150 tkm dost a ještě zvyšuje spotřebu tak o 1,5L. Dvouspojky mě překvapily nízkým výskytem závad, ale přesto se jedná o brutálně složité a citlivé stroje - pokud neodejdou náhle, u aut s končící životností budou velice problémové. Žádný milion kilometrů nehrozí.

1 0
možnosti

Jestli mi něco u automatů vadí, tak je to absence pedálu pro levou nohu, kdyby alespoň brzdu posunuli nalevo..

0 9
možnosti

Aby se dalo třeba brzdit levou nohou ;-D

3 0
možnosti

J74o60s19e70f 74V42a69l60a

26. 8. 2013 7:32

snim klobouk, pokud s manualni prevodovkou neusetrim  proti automatu alespon 10% paliva

1 7
možnosti

Tak to už dejte vařit vodu, ať ho nejíte syrovej.

12 1
možnosti

když jsem  před mnoha a mnoha lety studoval, tak mezi zásadní problém variátoru patřila nízká životnost, opotřebení extrémně namáhaných dílů. Dnes se variátory používají masově ve skútrech a objevují se i v autech s výkonnými motory. Toyota např nabízí systém Multidrive i k poměrně výkonným motorům. V článku se ale o problému životnosti u CVT převodovek píše.  Tak by mě zajímali informace od někoho, kdo má "důvěrný" kontakt s těmito dnešními variátory, jak je to s jejich životností (spolehlivostí) oproti klasickým manuálům a to jak v oblasti malých výkonů (skútrů) tak v oblasti výkonnějších aut. Díky předem za info.

3 0
možnosti

R63a62d27i70m 84K69o11c95h

26. 8. 2013 2:54

Mám CVT v Nissan Primera z roku 2000 (P11 144), 103kW. Mám ho teprve krátce, ale podle dokumentace, kterou mám k dispozici, v převodovce dosud nebyl měněn olej, resp."fluid". Přesto funguje k mé naprosté spokojenosti.

0 0
možnosti