Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Diskuze

ANALÝZA: Konec elektrošílenství VW? Odcházející šéf rozjel vlak moc rychle

Zpackaný start golfu a jeho elektrického bratra ID.3, konflikty s mocnou dozorčí radou, špatné výsledky v Číně. Bilance Herberta Diesse, končícího šéfa Volkswagenu, je jasná – na zkostnatělou největší německou automobilku byl moc „hrr“. Expert z oblasti autoprůmyslu Thomas Koch je přesvědčen, že k pádu přispěla i Diessova radikální elektrostrategie.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
ZP

Bydlím na maloměstě, jezdím firemní velkou naftovou Audinou sedm let, klidně další roky vydrží, několik podobných vozidel vlastní jiné firmy ve městě, všechno spalováky. Nyní jedna firma koupila Audi na baterky, kladu si otázku, co je k tomu vedlo?

0 0
možnosti
PVČ

Text pod obrázkem:

"Herbert Diess ve svém živlu: prostřednictvím konceptu elektrického traktoru vyoral hlubokou brázdu."

...zapoměli dodat, že pak do druhého dne dobíjeli akumulátory...;-)

0 0
možnosti
JS

Prodlužovačka vede vpravo dozadu a není na snímku.

0 0
možnosti
JV

To je teda analýza jak "pojď na mě z boku a přitlač". Už první odstavec je

vyložená "perla" logiky:

"Zpackaný start golfu a jeho elektrického bratra ID.3, konflikty s mocnou dozorčí radou, špatné výsledky v Číně. Bilance Herberta Diesse, končícího šéfa Volkswagenu, je jasná – na zkostnatělou největší německou automobilku byl moc „hrr“. Expert z oblasti autoprůmyslu Thomas Koch je přesvědčen, že k pádu přispěla i Diessova radikální elektrostrategie."

Profesor Koch tímhle výrokem předvedl názorný příklad rčení, že přání je otcem myšlenky. Jeho přesvědčení naprosto nesouvisí s důvody předestřenými o větu dříve.

Dovolil bych si tipnout, že tohle je zasloužilý profesor, který založil svou kariéru na hrabání se ve spalovacích motorech a posledních 10 let strávil ředitelováním a v automobilové technice mu nenávratně "ujel vlak". Takových příkladů znám, bohužel, spoustu.

0 0
možnosti
Foto

Násilně se nevyřeší nic. Přechod na elektro potřebuje svůj čas, nejenom na vývoj akumulátorů, ale i na zcela novou koncepci.

Zatím vidíme elektroauta od spalováků rozlišitelná jenom podle E na SPZ. To je ovšem důsledek stoletého vývoje spalováků, konstruktéři dokážou jenom na osvědčený podvozek nalepit místo motoru akumulátory a nedokážou se od dosavadního stylu odpoutat.

Vývoj elektromobility potrvá jistě ještě celou generaci, výroba úsporných spalováků má ještě 20 roků šanci. Rozhoduje realita- ropa bude určitě stále dražší, plyn také, elektřina ze solárek a jádra bude energií budoucnosti.

1 1
možnosti
JV

Ano, většina automobilek je zatím ve fázi stavění "kočáru bez koní", i taky kvůli tomu, že to jsou obrovské, zkostnatělé korporáty. Chcete vidět radikální změny v designu? Koukněte jak radikální změny konstrukce auta si dovolila udělat Tesla s nejnovějšími iteracemi modelů III a Y:

https://www.youtube.com/c/MunroLive/videos

2 0
možnosti
PR

JSem 7. rokem spokojeným majitelem sedmičkového Golfa. Minulý měsíc jsem měl ve Španělsku půjčený 8. Golf a to auto bych si nekoupil ani kdyby stálo polovinu toho co 7. Golf. VW se ovšem za tento nedodělek odvažuje žádat ne polovinu, ale 1,5 násobek toho, co stál 7. GOLF.

3 0
možnosti
TH

Kam bude VW směřovat se uvidí. V každém případě ja ale tahle personální změna další ranou Green Dealu do zubů a to se počítá.

24 4
možnosti
MG

VW bude po tomhle kroku směřovat na smetiště dějin.

5 3
možnosti
Foto

Tak ono nejde o EV, ale o fakt, že nová generace modelů VW je oproti té předchozí šíleným způsobem odrbaná na nesprávných místech - horší materiály v interiéru, naprosto šílené ergonomické přešlapy i u tak samozřejmých věcí jako je ovládání oken a světel, cpaní ovládání základních funkcí (klima, stop-start...) do dotykového displeje s nepříliš odladěným systémem. Když si srovnám řadu ID. a Ioniq 5 od Hyundaie, dokáže Ioniq svoji cenovku mnohem líp obhájit právě už lepší ergonomií, zajímavým designem a různými vychytávkami.

A nejde jen o elektromobily, tohle zhnojení ergonomie a materiálů postihlo i modely s klasickým spalovacím motorem. Když mám srovnat jízdu v Golfu VIII a starším Golfu VII, je starší generace jednoznačně příjemnější už naprosto intuitivním ovládáním automatické klimatizace, velkým použitím měkčených plastů a celkově dotaženým interiérem. Ta nová generace je oproti ní spíš low-cost, jenže dražší.

16 1
možnosti
MG

Tak já mám s Golfem zkušenost jen jako pasažér na zadním sedadle. Můžu říct, že přes 4 hodiny jízdy bylo pěkným utrpením. Nepohodlné a stísněné. A to jsem menšího vzrůstu. Když bych to měl porovnat s japonskými, francouzskými nebo americkými auty, tak je to nebe a dudy. Možná je to i tím, že Golf je prostě malé levně vyrobené auto. Za mě patří do minulého století, ne do současnosti.

1 3
možnosti
SV

Němci v Sasku také rozjeli výrobu čuníků (vepřů) ve vepřínech moc rychle - a taky je to špatně pro tamní přírodu a vůbec... Z obou těchto zpráv tedy plyne zas jen to notoricky známé: "Všeho moc škodí!" (aneb čehokoli je moc, vždy to dříve či později začne lidem i přírodě škodit - myslím, že je načase prohlásit to za přírodní zákon ;-)).

0 0
možnosti
IB

Škoda, chtěl jsem si koupit EV od VW, takto si jej budu muset koupit od Číňana, ale tak, ti jsou technologicky stejně dál. :-/

2 0
možnosti
MG

EV od VW jsou především zbytečně těžká, protože je karosérie stavěná pro spalovací motor a vše, co k němu patří. Nemají vyvinutou platformu speciálně pro elektromobil jako má třeba Tesla.

0 6
možnosti
MT

Přilis pozde. Rozjety vlak se tezko zastavi. Jen si to elektrosilenstvi uzijte az do hořkeho konce.. ;-O

13 3
možnosti
Foto

Musíme počkat až vlak pojede do kopce a pak vazelínu na koleje

3 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Fiat 500X je tajný tip z bazaru. Když měníte olej, vydrží věčně

29. dubna 2024

Premium Kompaktní crossover je na trhu od roku 2014 a v roce 2018 prodělal facelift spolu s přechodem na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Autosalon v Pekingu ukazuje, jak moc Čína ujela zbytku světa

30. dubna 2024

„Auto není mrtvé a autosalony také ne. Když vidíte, kolik stovek influencerů a moderátorů, převážně...

Hračka do terénu CFMOTO v akci. Novinku roku jsme zkusili jako první z Česka

30. dubna 2024

Exkluzivně Největší novinka letošního roku je tady. Enduro CFMOTO 450MT jsme vyzkoušeli mezi prvními na světě....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Francouzský kodiaq se otočí na pětníku. Nabídne však milionové svezení?

3. května 2024

Vpředu tříválcová dvanáctistovka, vzadu větší „batoh“. Slavné jméno Renault Espace se vrací v nové...

Autovideo týdne: Kupte si Sennův „služebák“. Japonské ferrari před 30 lety osiřelo

5. května 2024

První květnový den uplynulo přesně třicet let od chvíle, kdy Ayrton Senna přišel na okruhu v Imole...

Nadšenci nastartovali své poklady a pádí z Prahy. Cílem je dojet do Atén

4. května 2024  13:35

V druhém ročníku akce Oldtimer Express vyrazilo v sobotu ráno z Prahy 43 posádek veteránů,...

Po Okruhu Českobrodském uháněli autodědečci i veteránský dorost

4. května 2024

Okruh Českobrodský, slavný závod s devadesátiletou tradicí, odstartoval svůj jubilejní ročník ve...

Před sto lety potkal Rolls Royce, aby postavili nejlepší auta světa

4. května 2024

Na den přesně před 120 lety se v Manchesteru poprvé setkali Henry Royce a baronet Charles Stewart...

Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!
Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!

Správné finanční návyky a dovednosti vznikají právě v dětství. Mnoho dětí je přijímá přirozeně od svých rodičů, kteří jsou pro děti velkým vzorem....