Diskuze
ANALÝZA: Konec elektrošílenství VW? Odcházející šéf rozjel vlak moc rychle
Děkujeme za pochopení.
Z36d89e82n78ě12k 64P31a30v79l55i50š
Bydlím na maloměstě, jezdím firemní velkou naftovou Audinou sedm let, klidně další roky vydrží, několik podobných vozidel vlastní jiné firmy ve městě, všechno spalováky. Nyní jedna firma koupila Audi na baterky, kladu si otázku, co je k tomu vedlo?
P32e18t81r 53V93l35a71d32i70m71í48r 44Č29e23r86m77á40k
Text pod obrázkem:
"Herbert Diess ve svém živlu: prostřednictvím konceptu elektrického traktoru vyoral hlubokou brázdu."
...zapoměli dodat, že pak do druhého dne dobíjeli akumulátory...
J89i55ř75í 63S17l67a24v96í77č61e46k
Prodlužovačka vede vpravo dozadu a není na snímku.
J22a80n 49V57e51s41e68l16ý
To je teda analýza jak "pojď na mě z boku a přitlač". Už první odstavec je
vyložená "perla" logiky:
"Zpackaný start golfu a jeho elektrického bratra ID.3, konflikty s mocnou dozorčí radou, špatné výsledky v Číně. Bilance Herberta Diesse, končícího šéfa Volkswagenu, je jasná – na zkostnatělou největší německou automobilku byl moc „hrr“. Expert z oblasti autoprůmyslu Thomas Koch je přesvědčen, že k pádu přispěla i Diessova radikální elektrostrategie."
Profesor Koch tímhle výrokem předvedl názorný příklad rčení, že přání je otcem myšlenky. Jeho přesvědčení naprosto nesouvisí s důvody předestřenými o větu dříve.
Dovolil bych si tipnout, že tohle je zasloužilý profesor, který založil svou kariéru na hrabání se ve spalovacích motorech a posledních 10 let strávil ředitelováním a v automobilové technice mu nenávratně "ujel vlak". Takových příkladů znám, bohužel, spoustu.
M41i64r21o55s40l91a81v 85S59t41e62i55n19e73r
Násilně se nevyřeší nic. Přechod na elektro potřebuje svůj čas, nejenom na vývoj akumulátorů, ale i na zcela novou koncepci.
Zatím vidíme elektroauta od spalováků rozlišitelná jenom podle E na SPZ. To je ovšem důsledek stoletého vývoje spalováků, konstruktéři dokážou jenom na osvědčený podvozek nalepit místo motoru akumulátory a nedokážou se od dosavadního stylu odpoutat.
Vývoj elektromobility potrvá jistě ještě celou generaci, výroba úsporných spalováků má ještě 20 roků šanci. Rozhoduje realita- ropa bude určitě stále dražší, plyn také, elektřina ze solárek a jádra bude energií budoucnosti.
J65a33n 41V68e11s24e39l95ý
Ano, většina automobilek je zatím ve fázi stavění "kočáru bez koní", i taky kvůli tomu, že to jsou obrovské, zkostnatělé korporáty. Chcete vidět radikální změny v designu? Koukněte jak radikální změny konstrukce auta si dovolila udělat Tesla s nejnovějšími iteracemi modelů III a Y:
P56e19t84r 64R59u67m93p71e71r54t18e34s67z
JSem 7. rokem spokojeným majitelem sedmičkového Golfa. Minulý měsíc jsem měl ve Španělsku půjčený 8. Golf a to auto bych si nekoupil ani kdyby stálo polovinu toho co 7. Golf. VW se ovšem za tento nedodělek odvažuje žádat ne polovinu, ale 1,5 násobek toho, co stál 7. GOLF.
T34o44m29á32š 24H84l37a46v46á97č
Kam bude VW směřovat se uvidí. V každém případě ja ale tahle personální změna další ranou Green Dealu do zubů a to se počítá.
M90i95r47e24k 26G26a82j39e54r
VW bude po tomhle kroku směřovat na smetiště dějin.
J75i44n17d11ř69i75c42h 24L90n87ě69n17i47č84k15a
Tak ono nejde o EV, ale o fakt, že nová generace modelů VW je oproti té předchozí šíleným způsobem odrbaná na nesprávných místech - horší materiály v interiéru, naprosto šílené ergonomické přešlapy i u tak samozřejmých věcí jako je ovládání oken a světel, cpaní ovládání základních funkcí (klima, stop-start...) do dotykového displeje s nepříliš odladěným systémem. Když si srovnám řadu ID. a Ioniq 5 od Hyundaie, dokáže Ioniq svoji cenovku mnohem líp obhájit právě už lepší ergonomií, zajímavým designem a různými vychytávkami.
A nejde jen o elektromobily, tohle zhnojení ergonomie a materiálů postihlo i modely s klasickým spalovacím motorem. Když mám srovnat jízdu v Golfu VIII a starším Golfu VII, je starší generace jednoznačně příjemnější už naprosto intuitivním ovládáním automatické klimatizace, velkým použitím měkčených plastů a celkově dotaženým interiérem. Ta nová generace je oproti ní spíš low-cost, jenže dražší.
M41i87r21e46k 86G38a11j59e20r
Tak já mám s Golfem zkušenost jen jako pasažér na zadním sedadle. Můžu říct, že přes 4 hodiny jízdy bylo pěkným utrpením. Nepohodlné a stísněné. A to jsem menšího vzrůstu. Když bych to měl porovnat s japonskými, francouzskými nebo americkými auty, tak je to nebe a dudy. Možná je to i tím, že Golf je prostě malé levně vyrobené auto. Za mě patří do minulého století, ne do současnosti.
S20t93a68n21i52s76l54a87v 24V63a57l33e26n42d58a
Němci v Sasku také rozjeli výrobu čuníků (vepřů) ve vepřínech moc rychle - a taky je to špatně pro tamní přírodu a vůbec... Z obou těchto zpráv tedy plyne zas jen to notoricky známé: "Všeho moc škodí!" (aneb čehokoli je moc, vždy to dříve či později začne lidem i přírodě škodit - myslím, že je načase prohlásit to za přírodní zákon ).
I55v80i69c46a 58B76o90j53i20č
Škoda, chtěl jsem si koupit EV od VW, takto si jej budu muset koupit od Číňana, ale tak, ti jsou technologicky stejně dál.
M42i82r37e14k 45G52a25j74e84r
EV od VW jsou především zbytečně těžká, protože je karosérie stavěná pro spalovací motor a vše, co k němu patří. Nemají vyvinutou platformu speciálně pro elektromobil jako má třeba Tesla.
M96i90r75e17k 30T70u24r42e80č92e82k
Přilis pozde. Rozjety vlak se tezko zastavi. Jen si to elektrosilenstvi uzijte az do hořkeho konce..
J36i81r24k55a 61H89o15n67c64ů
Musíme počkat až vlak pojede do kopce a pak vazelínu na koleje
Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40
Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...
Fiat 500X je tajný tip z bazaru. Když měníte olej, vydrží věčně
Premium Kompaktní crossover je na trhu od roku 2014 a v roce 2018 prodělal facelift spolu s přechodem na...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Autosalon v Pekingu ukazuje, jak moc Čína ujela zbytku světa
„Auto není mrtvé a autosalony také ne. Když vidíte, kolik stovek influencerů a moderátorů, převážně...
Hračka do terénu CFMOTO v akci. Novinku roku jsme zkusili jako první z Česka
Exkluzivně Největší novinka letošního roku je tady. Enduro CFMOTO 450MT jsme vyzkoušeli mezi prvními na světě....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Francouzský kodiaq se otočí na pětníku. Nabídne však milionové svezení?
Vpředu tříválcová dvanáctistovka, vzadu větší „batoh“. Slavné jméno Renault Espace se vrací v nové...
Autovideo týdne: Kupte si Sennův „služebák“. Japonské ferrari před 30 lety osiřelo
První květnový den uplynulo přesně třicet let od chvíle, kdy Ayrton Senna přišel na okruhu v Imole...
Nadšenci nastartovali své poklady a pádí z Prahy. Cílem je dojet do Atén
V druhém ročníku akce Oldtimer Express vyrazilo v sobotu ráno z Prahy 43 posádek veteránů,...
Po Okruhu Českobrodském uháněli autodědečci i veteránský dorost
Okruh Českobrodský, slavný závod s devadesátiletou tradicí, odstartoval svůj jubilejní ročník ve...
Před sto lety potkal Rolls Royce, aby postavili nejlepší auta světa
Na den přesně před 120 lety se v Manchesteru poprvé setkali Henry Royce a baronet Charles Stewart...
Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!
Správné finanční návyky a dovednosti vznikají právě v dětství. Mnoho dětí je přijímá přirozeně od svých rodičů, kteří jsou pro děti velkým vzorem....