Masaryk Racing Days 2014, automobilové závody, Automodrom Brno, Jakub Smiechowski, Polsko, Dallara GP2/Mecachrome 4.0 V8/2005 | foto: ČTK

Formule na dálnici? Stačí malá díra a je neřiditelná, potvrzují čeští závodníci

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Projet se po dálnici druhou nejrychlejší formulí na světě, jak to už podruhé udělal neznámý řidič minulý týden na dálnici D4, není žádná věda. Ale potřebuje důkladnou přípravu a jde o rizikový kousek, říkají čeští závodníci se zkušenostmi z formule.

Víc než šest set koní, hmotnost kolem sedmi set kilogramů. To je Dallara GP2, formule, která o víkendu už podruhé jezdila po české dálnici. Jaké je to auto? A co všechno hrozí, když se s ním vyjede na normální silnici? To pro auto.idnes.cz zhodnotili dva špičkoví čeští závodníci Josef Král a Jiří Mičánek mladší. Oba mají s formulemi zkušenosti, Král dokonce jezdil přímo s typem vozu, který po dálnici jel. Tři sezony mezi lety 2010 a 2012 strávil právě v šampionátu GP2.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se