Kolik stojí kilometr - auta na elektřinu se stále nevyplatí. | foto: pro iDNES.cz / Kateřina Horáková

Spočítali jsme, kolik stojí kilometr. Auta na elektřinu se stále nevyplatí

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Vyplatí se firmě nákup a provoz vozu s alternativním pohonem? Jak vycházejí v analýze nákladů TCO ve srovnání s podobnými auty s klasickým pohonem? Bude se situace měnit? A proč se taková investice stále ještě nevyplácí? Propočty z pohledu firmy dají dobrou představu i soukromým majitelům aut.

V roce 2020 bylo v ČR podle oficiální statistiky SDA registrováno cca
15 500 osobních vozů s tzv. alternativním pohonem, kam jsou řazeny elektromobily, hybridy i plug-in hybridy. Jde celkem o 8 % všech registrovaných osobních vozů a je zjevné, že i v nejsložitějším roce posledních deset let automobilový trh zcela nezamrzl a nové trendy se na něm projevují stále zřetelněji.

Zatímco u vozů s konvenčními pohony klesne zůstatková hodnota (po třech letech a 90 000 km) na rozmezí 42 – 55 % ceny, u hybridů je to méně než 40 % a u elektrických aut až 30 %.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se

Elektromobil