Je to oficiální, Fabia Combi dorazí do Paříže. Už jsme ji viděli

  14:27aktualizováno  14:27
Škoda představí novou fabii 2. října. Mladoboleslavská automobilka už oficiálně oznámila, že na pařížském autosalonu odhalí vedle hatchbacku také kombíkové provedení modelu. To se představí na stejném místě, kde měla přesně před 14 lety premiéru první generace úspěšné Škody Fabie Combi.

Maskovaný prototyp třetí generace Škody Fabie Combi při testech | foto: Jakub Novotnýpro iDNES.cz

Automobilka bude s podobou prodlouženého provedení dělat tajnosti až do odhalení na pařížském autosalonu. Prozatím krouží zamaskované prototypy po silnicích Středočeského kraje, kde najíždějí testovací kilometry. Jeden z vozů nafotil čtenář iDNES.cz Jakub Novotný.

Maskovaný prototyp třetí generace Škody Fabie Combi při testech

Redaktor iDNES.cz už kombík v plné parádě viděl: „Fotit jsem ale nemohl, ve Škodě mi zaslepili čočku foťáku na mobilu,“ popisuje.

Předseda dozorčí rady koncernu Volkswagen Ferdinand Piëch se podle informátora redakce nechal na jedné z interních „předváděček“ chystaných novinek slyšet, že fabia kombi bude jedno z nejkrásnějších aut celého koncernu. „Nepřeháněl, nový kombík vypadá skvěle,“ popisuje redaktor. Na tvary hatchbacku navázali designéři delšího provedení s citem. Okno víka kufru je stejně jako u krátké verze hodně skloněné.

Víko je ale samozřejmě jiné, stejně tak zadní světla. Ta jsou na pohled stejná s hatchbackovými, jsou ale o kousek menší, aby nezužovala vstup do kufru. Jeho objem je zatím neznámý, ale každopádně je obrovitý. Pro rodinu to stačit bude, kočár a pár tašek se tam vejde bez potíží. U kombíku se také na rozdíl od hatchbacku počítá s možností připlatit za „dvojitou“ podlahu. Pod desku zarovnanou s prahem kufru se vejdou menší věci, při sklopení zadních opěradel také získáte rovnou plochu, to hatchback neumožní.

Kdo myslel, že kombíková fabia bude hodně podobná větší Škodě Rapid Spaceback, mýlil se. Dlouhá fabia působí sportovněji. Prodeje kombíku odstartují po Novém roce. Hatchback bude v prodeji od listopadu.

Nová fabia se začala vyrábět v Mladé Boleslavi na konci srpna. Loni byla fabia po octavii druhým nejprodávanějším modelem automobilky. V loňském roce jich prodala více než 200 000. První generace fabie se vyráběla v letech 1999 až 2006 a prodalo se jí 1,8 milionu kusů. Kombiprovedení se představilo 28. září 2000 v Paříži (čtěte zde). Následovala druhá generace, které se dosud prodalo 1,7 milionu kusů.

Nejčtenější

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Řidička kamionu vypráví: učila ji máma, do imigrantských přístavů se bojí

Osmadvacetiletá kamioňačka Veronika Kubínová

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila chlapům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

Další z rubriky

OBRAZEM: Škodu Kamiq zachytili v lehkém maskování při testech v provozu

Maskovaný prototyp Škody Kamiq

Třetí auto na zvýšeném podvozku v podání Škody se představí na autosalonu v Ženevě začátkem března. Nejmenší crossover...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Najdete na iDNES.cz