Je to oficiální, Fabia Combi dorazí do Paříže. Už jsme ji viděli

  14:27aktualizováno  14:27
Škoda představí novou fabii 2. října. Mladoboleslavská automobilka už oficiálně oznámila, že na pařížském autosalonu odhalí vedle hatchbacku také kombíkové provedení modelu. To se představí na stejném místě, kde měla přesně před 14 lety premiéru první generace úspěšné Škody Fabie Combi.

Maskovaný prototyp třetí generace Škody Fabie Combi při testech | foto: Jakub Novotnýpro iDNES.cz

Automobilka bude s podobou prodlouženého provedení dělat tajnosti až do odhalení na pařížském autosalonu. Prozatím krouží zamaskované prototypy po silnicích Středočeského kraje, kde najíždějí testovací kilometry. Jeden z vozů nafotil čtenář iDNES.cz Jakub Novotný.

Maskovaný prototyp třetí generace Škody Fabie Combi při testech

Redaktor iDNES.cz už kombík v plné parádě viděl: „Fotit jsem ale nemohl, ve Škodě mi zaslepili čočku foťáku na mobilu,“ popisuje.

Předseda dozorčí rady koncernu Volkswagen Ferdinand Piëch se podle informátora redakce nechal na jedné z interních „předváděček“ chystaných novinek slyšet, že fabia kombi bude jedno z nejkrásnějších aut celého koncernu. „Nepřeháněl, nový kombík vypadá skvěle,“ popisuje redaktor. Na tvary hatchbacku navázali designéři delšího provedení s citem. Okno víka kufru je stejně jako u krátké verze hodně skloněné.

Víko je ale samozřejmě jiné, stejně tak zadní světla. Ta jsou na pohled stejná s hatchbackovými, jsou ale o kousek menší, aby nezužovala vstup do kufru. Jeho objem je zatím neznámý, ale každopádně je obrovitý. Pro rodinu to stačit bude, kočár a pár tašek se tam vejde bez potíží. U kombíku se také na rozdíl od hatchbacku počítá s možností připlatit za „dvojitou“ podlahu. Pod desku zarovnanou s prahem kufru se vejdou menší věci, při sklopení zadních opěradel také získáte rovnou plochu, to hatchback neumožní.

Kdo myslel, že kombíková fabia bude hodně podobná větší Škodě Rapid Spaceback, mýlil se. Dlouhá fabia působí sportovněji. Prodeje kombíku odstartují po Novém roce. Hatchback bude v prodeji od listopadu.

Nová fabia se začala vyrábět v Mladé Boleslavi na konci srpna. Loni byla fabia po octavii druhým nejprodávanějším modelem automobilky. V loňském roce jich prodala více než 200 000. První generace fabie se vyráběla v letech 1999 až 2006 a prodalo se jí 1,8 milionu kusů. Kombiprovedení se představilo 28. září 2000 v Paříži (čtěte zde). Následovala druhá generace, které se dosud prodalo 1,7 milionu kusů.

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Kapitán na kosmetice. Superb má chytrá světla, nový diesel a verzi Scout

Škoda Superb

Superb nestárne, výrazný, líbivý design je jednou z jeho hlavních zbraní. Facelift, při kterém přišla řada také na...

GLOSA: Sázka na elektroauta nám vyhodí pojistky

Nabíjení elektromobilu (ilustrační foto).

Většina velkých automobilek následuje Elona Muska a věří na baterky a elektro. Toyota naopak tvrdí, že budoucností je...

Ioniq je ideální na každodenní dojíždění. Hyundai ho zlevnil

Hyundai IONIQ Electric

Elektromobil Hyundai Ioniq již čeká na svého nástupce, přijít má na podzim. I díky tomu se nyní prodává za docela...

Další z rubriky

Kladivo na chybějící filtry: Praha nakoupí přístroje na kontroly emisí

Smog v Praze. Auta na pražské magistrále (20.1.2017)

Deset procent aut jezdících po Praze má poškozený nebo odmontovaný filtr pevných částic. Tato auta do vzduchu vypustí...

Vídeň zastavila testy autonomních minibusů, nabourala do něj chodkyně

Autonomní mikrobusy Navya testuje vídeňský dopravní podnik.

Konsorcium auto.Bus – Seestadt už několik měsíců testuje ve Vídni provoz dvou malých minibusů bez řidiče. Jeden z nich...

Autofotka týdne: Olympijský speciál Toyoty jezdí na elektřinu

Toyota Accessible People Mover

Toyota je celosvětový partner olympijských a paralympijských her, které se budou konat příští rok v japonském hlavním...

Najdete na iDNES.cz