Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Diskuze

EU chce odstranit bariéry rozvoje nabíjecí sítě. Sama je vytvořila

Evropská komise velí k odstranění překážek nástupu elektromobility, chce rychlonabíječky každých 60 kilometrů silnice. Jenže chaos byrokracie sama vytváří. V evropské sedmadvacítce totiž neexistuje standardizovaný proces instalace, jednotná legislativa, což práci investorům zrovna neusnadňuje.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JK

J61a35n 85K41u52d76e47r29a

24. 1. 2024 11:26

Kazdych 60km

Mista, kde sotva sviti zarovkou, tu jeste musi zhasnout, aby si pustili televizi u nas neni zrovna malo. A oni tam chteji dat supernabijecku. Bravo

0 0
možnosti
JN

Poručíme větru dešti ať to občany EU stojí co to stojí. Bruselský bolševník je stejně odolný jako ten kremelskýba bude velký problém se ho zbavit.

0 0
možnosti
ZP

Když nějací soudruzi z RVHP, nebo EU nařizují co se v ekonomice má dělat, tak je to pokaždé blbě. Za minulého režimu, když se soudruzi potřebovali zbavit nějakého pitomce ještě většího než oni sami, tak ho vykopli vejš. No a dnes jsou tito pitomci vykopnuti Bruselu.

2 0
možnosti
VO

Mno přivést dostatečnou kapacitu každých 60 km... To bude příroda docela zadrátovaná.

1 4
možnosti
PHH

A kolik je čerpacích stanic jen u nás? Asi 8000? A všude, kde stojí, je většinou i 22kV VN. Příroda zadrátovaná a zanaftovaná je už teď až moc. Ubude alespoň to smrduté médium.

1 4
možnosti
JM

J27a51n 42M67a36r51i11k

29. 12. 2023 21:08

eu odtajnila plan budoucnosti mobility: jedno auto na 60 kilometrech silnice, nakladaky uz vubec nebudou potreba:)inu, hledim s nadeji do dalsich let

4 0
možnosti
JP

Je vidět, že autorem článku je ekolog. Problém s povolováním nabíječek není byrokratický, ale technický. Na to, aby ten vehikl mohl fungovat musí být připravena přenosová soustava v daném místě. A dokud není, nelze to povolit. Kdo chtěl někdy v ČR povolit silnější jističe pro spotřebiče, ví i čem mluvím. Já na změnu z 3x24 A na 3x32 A čekal víc než 3 roky. Dokud se nezkapacitnily příslušné rozvodny, měl jsem smůlu.

2 1
možnosti
PO

Super nápad, kdo a za či peníze to postaví?

Kdo a za či peníze to bude udržovat provozuschopné? Dnes je problém udržet funkční jen ty samotné lampy.

Rozvody VO jsou dimenzované na odběr cca 100W na jednom sloupu, pokud chcete mít na každém "jen" obyčejnou 3kW zásuvku, je to o kompletní výměně kabelů za mnohem silnější a dražší.

A jen na okraj zmíním, že by to znamenalo tisíce kabelů mezi auty a lampy, plných mědi, ležících každou noc volně na ulici. Jak dlouho by asi vydržely?

2 1
možnosti
PV

Víte co mě baví, tady všichni nadávají jak je eu nejhorší zeto prehani v podpoře elektromobility a všeho okolo a přitom jsme krutě pozadu. Jak v číně tak v usa mají mnohem lepší technologie, vyrobu i infrastrukturu. Marnost.

5 4
možnosti
PJ

P88a34v46e32l 15J10o47n10á60š

29. 12. 2023 19:19

Odstraní se bariéry a vyvstane otázka, kde do toho vzít elektřinu...

2 1
možnosti
LH

Tak počítej, loni se prodalo 2,1 milionu litrů benzínu, na litr se ujede tak 15 km, tak to máme 30 milionu km. A aby se ujelo 30 milionů km na elektriku, po 0,15 kWh na km to máme 45 milionů kWh = 4,5 TWh. A loni jsme vyvezli, tj vyrobili navíc 13,5 TWh.

2 0
možnosti
LJ

EK vyřeší každý problém tak, že vymyslí lejstro nebo nařízení které je téměř vždy v rozporu s jiným lejstrem nebo nařízením. E& se čím dál tím víc podobá RVHP. Jak to s RVHP dopadlo a proč víme všichni.

4 0
možnosti
LH

Nebylo by lepší než dělat nabíječky každých 60 km mimo město, aby byly ve městě zásuvky s platebním automatem na každém sloupu veřejného osvětlení?

0 2
možnosti
JV

To je jen vlhký sen. V praxi bez kompletní rekonstrukce a mnoha miliard naprosto neproveditelné.

8 1
možnosti
  • Nejčtenější

Kamion před nehodou vůbec nebrzdil, moderní tahač by tragédii zabránil

7. května 2024  16:43

Policie obvinila řidiče za smrtelnou nehodu na D1. Litevský kamioňák narazil do osobního auta a...

Nejhorší je, když sháníte auto narychlo, varuje expert na ojetinový byznys

6. května 2024

Byznys s ojetinami v Česku stále roste. Po období, kdy ceny rostly a auta z druhé ruky šla na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Silničářští popletové pobavili Mohelnici. Zpackaný nápis zaujal každého

9. května 2024

Zpackaná dopravní značka pobavila Mohelničany. Silničáři při stříkání nápisu na asfalt otočili...

Francouzský kodiaq se otočí na pětníku. Nabídne však milionové svezení?

3. května 2024

Vpředu tříválcová dvanáctistovka, vzadu větší „batoh“. Slavné jméno Renault Espace se vrací v nové...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Daytona je zpátky! Hi-tech fosílie Ferrari má 12 válců bez turba i elektřiny

9. května 2024

Novinka z Maranella nepokrytě křičí do světa: „Mám dvanáct válců!“ A navíc nemá žádné přeplňování...

Piruety i slalom. Machři na policejních motorkách předvedli své umění

10. května 2024

Jako ladné akvabely se proplétali mezi sebou a kuželkami. Policisté z motocyklové jednotky na svých...

Automobilová Evropa v čínské pasti. Levná auta tu prodávají dvakrát dráž

10. května 2024

Využívat nástrojů globalizace, abyste na světových trzích dokázali produktem konkurovat cenou. To...

Silničářští popletové pobavili Mohelnici. Zpackaný nápis zaujal každého

9. května 2024

Zpackaná dopravní značka pobavila Mohelničany. Silničáři při stříkání nápisu na asfalt otočili...

Služebák hipíků se teď ovládá displejem. California dostala dvoje šoupačky

9. května 2024

Příběh kompaktního obytňáku se značkou Volkswagen rozhodně nekončí. Německý výrobce představil...