- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Boj s CO2 jsme již dávno prohráli. Vůbec nemáme potuchy, kam současná úroveň koncentrace povede (za posledních 500.000 let se koncentrace CO2 pohybovala kolem 280 ppm, NIKDY nepřekročila 300 ppm, aktuální stav je 413 ppm). Politici diskutují o "snížení tempa růstu" , přitom bychom potřebovali snížení o 1/3! Nelze (humánními prostředky). Graf průběhu nárůstu koncentrace CO2 téměř přesně kopíruje (s odstupem cca 10 let) graf nárůstu počtu obyvatel planety Země. Lidé vaří, potřebují teplo, světlo, bydlení, nástroje, nářadí, oblékají se, dopravují se - a dýchají. Každý člověk na Zemi vyprodukuje dýcháním zhruba polovinu CO2, co vyprodukuje průměrný automobil. Každým rokem přibude cca 80 mil. obyvatel a 9 mil. automobilů. I kdyby byl nárůst automobilů jen a pouze o "zero-emission", přesto dojde k nárůstu koncentrace CO2, jako by přibylo 40 mil. aut - ne, vlastně víc. Lidé vaří, potřebují teplo, ...
A jak vysvětlujete fakt, že v minulosti bylo mnohem tepleji než dnes, přestože koncentrace CO2 byla nižší?
Po CO2 baží každá kytička, stromy, vše co je zelené. V průběhu dne vegetace "vdechuje" tento plyn a vydechují kyslík. V ovzduší je v průměru 350 PPM. Což je úsměvně malé množství. Z jednoho milionu je to pouze 350 jednotek.
Celý tento cirkus s CO2 je o penězích a lidské neznalosti.
Okolo továren, jež vylučují velké množství CO2 vysázel listnaté stromy a ve městech také, kde jen se vyskytne možnost. Ve sklenících se dokonce CO2 vyrábí v koncentraci 1200 PPM a salátky rostou 4x rychleji.
Unikátní lesní laboratoři na Bílém Kříži v ČR.
Emise skleníkových plynů, mezi které patří především oxid uhličitý (CO2), mají za následek například nárůst teploty, změnu množství a výskytu srážek a extrémní výkyvy počasí. Neustálý růst koncentrace CO2 může mít výrazný vliv na veškeré přírodní společenství. Umí se s tímto přebytkem CO2 biosféra vyrovnat?
A jaké jsou tedy v současné době výsledky získané na výzkumné stanici Bílý Kříž? Výzkumy ukazují, že po počáteční stimulaci fotosyntézy zvýšenou koncentrací CO2 si rostliny již i po jedné vegetační sezóně na podmínky přivyknou a rychlost fotosyntézy klesá téměř na původní úroveň.
https://prf.osu.cz/13433/proc-se-sleduje-dech-lesa-a-jak-souvisi-s-globalni-zmenou-na-nasi-planete/
"Průměrné emise dokonce rostou."
Nerostou, jen se změnila metodika
Tak budou auta dražší. No a? Pořád jsou levnější než před dvaceti lety, pří výrazném zvýšení kvality, bezpečnosti i exhalací.
V grafice je chyba, Tesla nemá nulové emise, ale má je horší než ostatní auta. Proč? Protože emise spojené s výrobou elektřiny jsou vyšší, než emise spalovacích vozů a to nemluvím o samotné výrobě.
Jinak tento hon bude zakončen logickým zvýšením skutečných emisí, bravo EU!
má to dobře, Tesla má nulové emise a má je daleko lepší než osobní auta, emise spojené s výrobou elektřiny jsou samozřejmě mnohem nižší a proto svět na elektrický auta právě začíná přecházet
VW sice nezvládá to co jeho konkurenti, ale zdražit těžko bude moci.
No, ono bude pro ty automobilky snazší se do toho opřít patřičně tvrdým lobbingem a postarat se o to, aby ekofanatikos postupně z Bruselu vymizeli a dostali se tam lidi, co nemají místo mozku chlorofyl. Pak bude možné tyhle fyziku popírající hovadiny revokovat a zachránit tak Evropu od ekonomické a sociální katastrofy.
Pro ty, kteří si nepřečetli příspěvek pana Emila Nováka níže, který se týká hybridů, cituji z článku, na který odkázal: "Podle Miles Consultancy se však většina šoférů, kteří v práci dostali plug-in hybrid přidělený jako služební vůz, ani nenamáhala vybalit dodávaný nabíjecí kabel z ochranného obalu. V autě tedy využívali zejména konvenční spalovací motor". Takže taková je realita, zelení stachanovci...
v roce 2018 se prodalo cca 1.400.000 čistě elektrických vozů a cca 600.000 ks plug-in hybridů, pozor hybrid je něco úplně jiného, ten se nenabíjí, můžete nám napsat u kolik ze 600.000 majitelů to zjistili, aby to byl reprezentativní vzorek