![]() |
P88e50t29r 10M42i49c29h72a44l 2590174571322"Podobné řešení využívala v roce 20210 i Toyota Prius, ..." ...... Já to říkám pořád, že elektromobilita je technologie pro budoucnost. Ale netušil jsem, že pro až tak vzdálenou. |
![]() |
O49n28d23ř58e65j 42Č12a28p46k93a 6171781473424Žádný extra velký výkon z toho nedostanou, ale nějaký menší panel ve střeše bych uvítal i u spalováku. V létě při velkém rozdílu teplot venku a uvnitř by to mohlo pohánět větrák, aby se auto nevyhřálo na 50, ale třeba jen na 30, při odjezdu se to na spotřebě klimatizace dost projeví. A jinak udržovat nabitý akumulátor. Mám pocit, že (omezené jen na to větrání) to svého času nabízeli do Superba, ale tenkrát se to moc nechytlo. |
![]() |
V94a76c32l89a71v 11M47e84d48e17k 5321442435715"To se psal rok 2016 a celodenní stání vozu na slunci umělo do baterie přidat energii jen asi na 6 kilometrů jízdy" ... "umí podle údajů výrobce za rok vygenerovat elektřinu až na 1 300 kilometrů jízdy." no pokud umím dobře počítat, tak je to ještě podstatně méně, než u té staré neosvědčené |
![]() |
J19a81k22u75b 63Z50o70u51b58e59k 3395924502A to se vyplatí. Dal bych solární panel každému na hlavu, může to pohánět třeba chytré hodinky nebo kardiostimulátor. |
![]() |
J69i70ř13í 35Z92ý63k12a 9859773661370jediné smysluplné využití solárních panelů na střechách automobilů vidím u hybridních dodávek. Je tam pořádná plocha, tahle auta jezdí prakticky denně, neparkují v garážích, a hybridní ústrojí je pro rozvážkový způsob jízdy asi nejlepší. U osobáků by to bylo taky fajn, jenže by na tom nesměli výrobci "rejžovat". Být to seriová výbava, zvyšující cenu auta maximálně o 10t Kč, tak by se to možná i vyplatilo. |
![]() |
D27a84v30i12d 43K74n51a42p97e67k 8567364226935Zajímalo by mě, jak jsou na tom tyto panely s odolností proti poškrábání, ťuknutí, náraz apod. Žádné auto se v provozu tomuto nevyhne. |
![]() |
T12o82m90á34š 34K72u40c42h18a95ř 3247761138961No tam možná ve slunečné Kalifornii na pokrytí samovybíjení. EkonomIcky se to nevyplatí. Na hranici rentability (bez dotací a v tom nejlepším případě) jsou velké solární panely trvale natočené ke slunci a levně vyráběné v tisícových sériích. Na karoserii je to investice nepochybně vyšší, ale efektivita využití násobně nižšší. Efekt to může mít na laiky, kteří si nechají nabulíkovat, že se tím prodlouží dojezd a sníží spotřeba. Ale to je tak na úrovni šmejdů, prodávajících důchodcům hrnce. |
![]() |
P51a78v68e32l 14S55o48b46o65t50k49a 52508342m2, 1000W/m2, 20% účinnost, 2 * 2000 * 0,2 = 800W. *100 hodin slunečního svitu = 80 kWh = plné nabití Tesly. V zásadě tedy nepoužitelné, i přes takto přestřelené údaje o FVE vám přes den v reálu nedá ani 10% dojezdu. |
![]() |
P87e60t52r 12N24e75h22a97s61i28l 4932525424644A spalovací hateři mají žně. V článku používají ještě NEDC, která je už tak stará jako když měl Žižka ještě obě oči. Když už je o Americká auta ty mají reálnou normu EPA, nebo alespoň používat WLTP. |
![]() |
V85á52c21l15a28v 96N48o45v55o88t86n14ý 6176482636462Tak takové auto už bude zcela neuhasitelné. (add. včerejší článek o požáru Tesly v Rakousku) |