Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Hloupá překážka: Chybí jednotný systém dobíjení elektromobilů

Elektromobilita je hlavně z pohledu evropských úředníků prezentována jako jediná správná cesta automobilového průmyslu. Používání elektromobilů ovšem brání nejen vysoké ceny aut, ale i některé vysloveně hloupé překážky. Třeba dobíjení na veřejných stanicích je podstatně komplikovanější než u normálních benzinek.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VO

V51í12t 75O13ž38a19n90a

7. 12. 2018 19:43

Nic horšho než Plyfazer si ČEZ vybrat nemohl!

1 0
možnosti

To je pravda. Zvlášť když si klidně mohl vybrat českého provozovatele.

0 0
možnosti
KM

K58a74r19e56l 12M54a66z96a53č

6. 12. 2018 22:52

Za současných technologií, cen a infrastruktury je elektromobilita tak, jak je pojímána, obrovský nesmysl.

Ona totiž není ani ekologičtější než nové benzínové motory. Jestli EU bude takto silou dále postupovat, vyvolá je krizi a nepokoje. V Francii to už začalo - jedním z důvodů původně plánovaného zdražení benzínu je podpora "ekodopravy". Dnes tady byl také článek o tom, kolik lidé přijde o práci atd.

3 7
možnosti
PS

Nechte to na trhu.

2 0
možnosti
JS

J19a51r74d86a 32S25o26k59o78l

6. 12. 2018 19:28

Takže jako vždy. Pravice neví co dělá levice Rv

0 0
možnosti
PS

Ale kdepak.

Vědí to moc dobře, a levice naopak ví moc dobře co dělá pravice, proto teď vyplouvá na povrch tolik korupčních afér.

0 2
možnosti
MP

Nový rodinný pětimístný EV hatchback stojí již od cca 900 000,- . A je jedno jaký konektor napětí, nebo proud používá.

Je opravdu problém systém nabíjení , nebo někdo v předtuše , že EV tak už neuspějí hledají objetniho beránka na kterého ten nápad hodí ?

Protože nebudou chtít uznat že od začátku to byl nereálný dráhy sen pro "elitu".

0 2
možnosti

Tak když si vezmu třeba Kia Niro, tak tu máte ve fosilní verzi již od 610 tisíc. Plug-in verze stejného modelu stojí od 984 tisíc, nicméně když si zjistíte rozdíly ve výbavě, tak je rozdíl jenom asi 100 tisíc korun. A elektrická verze bude stát asi 1,1 milionu. Takže jenom asi o 200 tisíc korun dražší než spalovací verze s 1,6 benzínem. Přitom bude mít 150 kW, zrychlení kolem 6 s na 100 km/h, dojezd 500 km a prakticky nulové provozní náklady. Za jak dlouho projezdíte 200 tisíc? Docela rychle. Započítejte do toho taky to, že nemusíte každý rok na prohlídky do servisu, tady se jezdí obrok a nic se v podstatě nemění, jenom brzdovka, stěrače a kabinový filtr... A jezdit můžete asi za 30 halířů na km. Benzínová verze by jezdila tak za 2 Kč na km. Při takovém rozdílu se vám cenovka vrátí po ujetí méně než 80 000 km.

1 0
možnosti
KN

K92a73r13e98l 78N29o33v62á43k

6. 12. 2018 18:12

No tak to by mohla EU v rámci politiky snižování elektroodpadu nařídit USB-C, ne?

0 0
možnosti
AS

projeďte Evropu autem na LPG a budete potřebovat několik redukcí, takže nic nového :-(

3 0
možnosti
MJ

To není nic nového, protože každý výrobce vždy chce prosadit své řešení konektoru a je to napříč elektrotechnickým odvětvím již dlouhé roky zcela běžná věc. Stačí se jenom podívat na rozdílné síťové zásuvky v domácnostech v jiných státech. A ony LPG redukce se vám vlezou v pohodě do menší krabičky všechny, ale ty potřebné nemalé konektory s kabely pro elektromobil vám zaberou velkou část kufru ;-)

1 0
možnosti
MM

Mě by asi ani nevadilo, pokud by šlo místo čipů používat čipovou občanku... :)

0 0
možnosti

Tohle ovšem už neplatí. Jednotný systém skutečně neexistuje, ale existuje zákonná povinnost, že i když ke stanici přijede zahraniční zákazník bez registrace, musí mít nějakou okamžitou možnost si nabít. ČEZ to takto řeší přes službu Polyfazer (aplikace v mobilu). Ostatní to řeší zase jinak. Nicméně ta možnost existuje, byť zpravidla není moc ekonomická.

1 0
možnosti
JS

Proc musim mit mobil (zrejme s datovym pripojenim a potazmo roamingem), abych si natankoval (nabil) auto? Proc proboha nemuzu normalne zaplatit hotove nebo kartou jako za benzin nebo za noviny v traficea v klidu odjet?

Proc si lidi myslej ze je normalni se furt ohanet najekajma aplikacema v mobilu, ktery ale z principu vubec potreba nejsou? Vam to prijde normalni, pouzivat misto penez aplikaci, resp. pouzivat penize a jeste k tomu aplikaci?

5 0
možnosti
TK

Vrážet peníze do bateriové elektromobility mi přijde asi jako vrážet peníze do veterináře, aby zachránil život neživotaschopnému kotěti, co se narodilo jen se třema nohama, jedním okem a bez ledvin.

I když nakonec za spoustu peněz (dotací) kotě bude chvíli žít, vždy bude mít jen tři nohy, jedno oko a denně bude na dialýze.:-/

4 1
možnosti
MD

M63a31x 68D77e80v37a55i42n63e

6. 12. 2018 23:03

Někteří si nekupují elektromobil kvůli ekologickému cítění, ale kvůli požitku z jízdy (zrychlení, styl ovládání plynu a brzdy atd.).

Zdar Max

1 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...