- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Zde se pořád pláče nad přechodem k elektro automobilům, ale je nutné si uvědomit proč se to páchá. Chcete snad svoje potomky odsoudit k životu, kde klimatická změna nenávratně změní životní podmínky na planetě? Je nezbytné změnit svoje zvyklosti, pokud má být život na planetě v tom smyslu jak jej známe zachován. Koncentrace CO2 stoply od roku 1960 z cca 310 ppm na nynějších 420 ppm. Již nyní pociťujeme klimatické změny. Rychlost sycení atmosféry tímto plynem stále stoupá. Když nic neuděláme tak:
- stoupnou průměrné teploty
- u nás bude méně srážek
- roztají ledovce
- roztaje Grónský ledovec
- výrazně se zmenší zásoba ledu na severním a jižním pólu
- dojde k zaplavení pobřežních oblastí (hladina moře již stoupá)
Vím, že Vás se to netýká, ale myslete na další generace.
Násilný přechod k elektroautům v EU ohrozí existenci Evropy.
Nová hra, nová výzva! To je zase věštění z křišťálové koule.
Buďte v klidu, EU ani nedokáže za roky zrušit letní čas...
Studie, která říká, že se pracovníci přesunou k jiné lince. No, snad byla dost drahá...
Žádný problém! Těch ušetřených 275 tisíc zaměstnanců bude do té doby stejně potřeba na úřednická místa ve všech zemích EU. Jenu nás se počet státních zaměstnanců zvýšil za 8 let o 57.000. Při stejném ročním nárůstu to dělá za 14 let přes sto tisíc. V celé EU to bude do roku 2035 dělat asi 45-krát tolik, tedy 4,5 milionu lidí potřebných převážně na administrativu a uplatňování moci v evropských státech. Bude tedy třeba stejné tempo šetření s pracovními silami díky inovacím ve všech výrobních odvětvích. Do konce tohoto století už bude nutné, aby výrobu všeho obstarávaly jen automaty, ale i tak se bude ve státní správě nedostávat lidí.
Pane Gajer, vy předpokládáte lineární růst na základě předchozícho lineárního růstu. Ale neuvádíte proč. Kdyby to tak platilo, tak by obchodníci na burzách se stáli milionáři, ale to víme se tak neděje. Váš komentář je dobrý lidem, kterým voní chytrost psaného textu.
A to je zásadní problém.
Velice podobně bych mohl říct, že auto za 20s dosáhlo 100km/h, takže za 200s moje auto pojede 1000km/h.
To je teda sok, kdyz se bude vyrabet mene naftaku a vice elektroaut, tak bude potreba mene lidi na vyrobu naftovych vstrikovacu a vice lidi na vyrobu treba elektromotoru, takove sokujici informace nikdo nemohl cekat :-D
Překvapující je vývoj prodejů v Norsku . Díky poplatkum zdanění je klasický automobil se spalovacím motorem drahý .
Dotace (úlevy na dani ) jsou poskytovány jak na čisté elektromobily tak na plug- in hybridy .
Norově se nedostatku el. energie nebojí ? Prodeje Plug- in hybridu na které jsou také poskytovany úlevy Rok od roku skokově klesají .
V listopadu 2021 bylo v Norsku registrováno 15 274 nových aut. Z toho 13 927 jich mělo baterii a zásuvku (91,2 %) a 580 alespoň baterii (3,8 %). Pouze dieselový motor mělo 2,7 % aut, pouze benzinový pak 2,3 %.
11 274 elektromobilů (+60,3 % meziročně, 73,8% měsíční podíl)
2653 plug-in hybridů (-11,1 %, 17,4 %)
Za celý letošní rok bylo zatím v Norsku registrováno 133 408 nových aut do zásuvky, což je 85,7 % celkových nových registrací osobních aut. Z toho 99 948 (podíl 64,2 %) elektromobilů a 33 460 plug-in hybridů (podíl 21,5 %).
https://www.hybrid.cz/norsko-ciste-naftova-a-benzinova-auta-se-uz-skoro-neprodavaji/
Tomu se říká sociální inženýrství, to tady fungovalo 40 let a blbě to dopadlo.
Emise budou stejné. Zato si pohoršíme.
To je pochopitelné, elektromobil je konstrukčně jednodušší než auto, zejména z důvodu převodovky. Evropa by se měla snažit aby těch 200 tisíc nových pozic nevzniklo v Číně. Protože cina nespí, oni se na tento trh těší!! Už teď vyrábí lepší baterky a asi mají i lepší platformy-podvozky než VW, Renault a další.