Diskuze
Strašák elektromobil: vyvracíme bludy, vysvětlujeme, školíme
Děkujeme za pochopení.
H76e71d12v83i45k93a 57O25c76h39t61á19b33c66o61v60á
Neustále vzpomínám na zdařilý příspěvek, kdy přispěvatel podotkl, že své cesty nehodlá kvůli nabíječkám plánovat jak vylodění v Normandii...
J74i34r69i 12K13r70a70s18a
No je to jednoduché. Co slyším od lidí, kteří s tím jezdí a co vím díky profesi. Pokud bych jezdil elektroautem do práce dejme tomu 30km tak báječný, jenže ta nesmyslná cena, to asi moc lidí nebude. Pokud to chci používat jako běžné auto a ještě v zimě, tak dokud nevymyslí někdo baterii, která na sto kg hmotnosti pojme 200kWh a nabije se cca za hodinu, tak je to naprostý nesmysl. Spousta lidí bohužel dnes nestuduje fyziku a tak jsou naprosto mimo.
J37a91n 87D82l47o31u15h46ý
Podle zkušeností lidí je třeba z Prahy do Ostravy 2x nabíjet...
M24i28c14h49a32l 70Š85t23a14j41n57r66t
Jak už to u podobných vyznavačů víry pravé bývá, redaktor vyrobí "jasné" názory oponentů, které pak slavnostně vyvrátí. Takové polemiky jsou na nic. A ne redaktor není idiot, ale agitátor jehož cílem je prodat konkrétní názory a podle toho si přihne cokoli.
M36a83r47t18i51n 29Š83t76ě55p49á69n90e25k
Obvyklý mix tobudedobrismu, delatetospatnemismu, tosevyresismu a lidinemajiradielektroautismu. Mixlé trochou lhanismu. Ale jinak pohoda.
Z34d56e43n92ě44k 27M28o35r15á77v12e92k
Jsou lidi, kteří hledají způsob jak věci vyřešit a jsou lidé, kteří hledají důvody, proč to nejde. Kam se řadíte vy?
M37a23r63t23i22n 77V46a53l48e49n57t
Co se týče požáru elektromobilů, je zajímavé jak se bazíruje na rozdělení hoření automobilu a baterie. To jsem u aut se spalovacím motorem nezaznamenal (aby někdo oddělil hoření automobilu od hoření provozních náplní a paliva). Taky si dost dobře neumím představit, že po požáru je baterie vyjmuta. Baterie (nebo jejich obaly) jsou součástí konstrukce automobilu (nakonec je to vidno na obrázku k článku Akumulátor vozidla Hyundai Kona EV). Po požáru bych předpokládal, že dojde i k natavení takže představa, že požárník odpojí kabely vezme za rukojeť a s baterkou v "podpaží " odchází je směšná.
A co se týče nabíjení ve městech, kde většina obyvatel bydlí v obytných domech, a kde je problém s parkováním, představa že si budu vybírat místo s a bez nabíječky je zcela mimo realitu. Jedině za předpokladu, že díky vysokým cenám elektromobilů dojde k výrazný redukci automobilů.
Z57d78e19n56ě24k 63M43o90r73á39v87e27k
Jestli chcete vidět rozdíl mezi hořením vozu a hořením paliva, tak si pusťte tohle video. Více než po minutě hoření vozu dojde ke vzplanutí paliva.
https://youtu.be/QPToAvwo4W0?t=64
Baterie se z elektromobilu dá poměrně snadno vyjmout, třeba u původní Tesly Model S se počítalo s možností výměny baterie místo nabíjení ve voze. Takže vyjmutí baterie je otázkou minut. Samozřejmě je potřeba povolit nějaké ty šrouby, u poškozeného vozu klidně i odvrtat. Představa, že to vezmu za rukojeť a jdu, je opravdu hodně naivní.
Zrovna u té Kony EV to můžete vidět tady
https://youtu.be/5mOjOdHlU78?t=560
Napřed odpojí ty kabely a hadice s chlazením no a pak je to otázka snad 10 minut.
J28i39ř20í 41B28e51č77v51á14ř
Daleko větší problém na sídlištích vidím v nedostatečné kapacitě "kabeláže". Trafostanice a místní rozvody byly projektovány před desítkami let s nějakou vizí růstu spotřeby -ale rozhodně se nepočítalo s nabíjením elektromobilů. V sousedním Německu nedávno psali, že vysokonapěťové rozvody jsou počítané na bloky např. o velikosti 16 domů. Ale stačí, když si výkonnou nabíječku pořídí v jediném domě a jsou na hranici kapacity pro celý blok
Z37d49e54n79ě85k 33M32o43r89á67v39e89k
Na domácí nabíjení není potřeba supercharger. Auto obvykle stojí celou noc a to co při běžném denním ježdění spotřebujete, dobijete za 6-8 hodin i poměrně malým výkonem.
T22o51m26á97š 97K73r44a74u30s
Jedno je jisté, elektro se masivněji rozšíří jen z donucení pokud nebude na výběr. I tak bude zákazníků tak málo, že to bude muset být kompenzováno ještě vyšší cenou.
V48l94a45s82t11a 46P28r11c69h97a53l57o31v81á
Autor by měl vyvrátit ještě jeden blud a to, že provozní náklady elektromobilu jsou výrazně nižší, nežli u auta ze spalovacím motorem.
To je ale ekonomický blud a nesmysl. Pokud státu vypadnou daně z PHM, protože všichni budou jezdit elektromobilem, zdaní vás jinde, např. na jídle a na energiích.
F82i56l67i51p 94H97r59b87e49k
Co bude, to bude, jednou... Ale v tuto chvíli jezdím za 0,80 Kč/km a ještě dva roky budu, než mi skončí fixace. A to nepočítám nabíjení ze solární elektrárny, které je 6 měsíců v roce zdarma. A i když namítnete, že takové podmínky nemá každý, tak při nabíjení na rychlonabíječce ČEZ budu jezdit za 2,30 Kč/km, to je pořád dobré. Auto nepotřebuje výměnu oleje a filtrů či brzdových destiček.
V39i24l26é76m 33B34a50r44á56k
Nechte si ty lži. Elektrovozítko je pouze pro bohaté lidi, co neví co roupama, mají vlastní dům (s nabíječkou).
Technicky je elektrovozítko srovnatelné s normálním autem pouze, kdyby se to normální stalo nenormální, mělo nádrž na 20 litrů (stejný dojezd) a tankovalo se brčkem na limonádu (tak dlouho to trvá).
Nejhorší je, když sháníte auto narychlo, varuje expert na ojetinový byznys
Byznys s ojetinami v Česku stále roste. Po období, kdy ceny rostly a auta z druhé ruky šla na...
Fiat 500X je tajný tip z bazaru. Když měníte olej, vydrží věčně
Premium Kompaktní crossover je na trhu od roku 2014 a v roce 2018 prodělal facelift spolu s přechodem na...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Autosalon v Pekingu ukazuje, jak moc Čína ujela zbytku světa
„Auto není mrtvé a autosalony také ne. Když vidíte, kolik stovek influencerů a moderátorů, převážně...
Hračka do terénu CFMOTO v akci. Novinku roku jsme zkusili jako první z Česka
Exkluzivně Největší novinka letošního roku je tady. Enduro CFMOTO 450MT jsme vyzkoušeli mezi prvními na světě....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Francouzský kodiaq se otočí na pětníku. Nabídne však milionové svezení?
Vpředu tříválcová dvanáctistovka, vzadu větší „batoh“. Slavné jméno Renault Espace se vrací v nové...
OBRAZEM: Všechna tato auta západních značek vyrábějí v Číně. Znáte je?
Zástupci Evropské unie brojí proti dováženým čínským automobilům a zvažují restrikce. Značnou část...
Tajný tip v bazaru: HR-V je typická honda, vzor spolehlivosti
Premium Nedá se říct, že by Hondy HR-V druhé generace byla levná auta. Nejdostupnější bazarovky jsou pořád...
V bahnění, brodění a tahání vejtřasky závodily i traktoristky
Brodění traktorů bahnem, vyjíždění prudkých svahů či vybírání zatáček viděli návštěvníci...
Nejhorší je, když sháníte auto narychlo, varuje expert na ojetinový byznys
Byznys s ojetinami v Česku stále roste. Po období, kdy ceny rostly a auta z druhé ruky šla na...