Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Diskuze

Strašák elektromobil: vyvracíme bludy, vysvětlujeme, školíme

Hašení elektromobilu je zásah na hodiny. Elektromobily nás masivně tráví emisemi z brzd. Akumulátory se vždy musí měnit celé. Vysvětlujeme prvních pět čtenářských bludů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Neustále vzpomínám na zdařilý příspěvek, kdy přispěvatel podotkl, že své cesty nehodlá kvůli nabíječkám plánovat jak vylodění v Normandii... ;-D

0 0
možnosti

J74i34r69i 12K13r70a70s18a

21. 12. 2022 14:10

No je to jednoduché. Co slyším od lidí, kteří s tím jezdí a co vím díky profesi. Pokud bych jezdil elektroautem do práce dejme tomu 30km tak báječný, jenže ta nesmyslná cena, to asi moc lidí nebude. Pokud to chci používat jako běžné auto a ještě v zimě, tak dokud nevymyslí někdo baterii, která na sto kg hmotnosti pojme 200kWh a nabije se cca za hodinu, tak je to naprostý nesmysl. Spousta lidí bohužel dnes nestuduje fyziku a tak jsou naprosto mimo.

1 0
možnosti

J37a91n 87D82l47o31u15h46ý

5. 1. 2023 7:44

Podle zkušeností lidí je třeba z Prahy do Ostravy 2x nabíjet...

0 0
možnosti

Jak už to u podobných vyznavačů víry pravé bývá, redaktor vyrobí "jasné" názory oponentů, které pak slavnostně vyvrátí. Takové polemiky jsou na nic. A ne redaktor není idiot, ale agitátor jehož cílem je prodat konkrétní názory a podle toho si přihne cokoli.

2 1
možnosti

Obvyklý mix tobudedobrismu, delatetospatnemismu, tosevyresismu a lidinemajiradielektroautismu. Mixlé trochou lhanismu. Ale jinak pohoda.

4 2
možnosti

Jsou lidi, kteří hledají způsob jak věci vyřešit a jsou lidé, kteří hledají důvody, proč to nejde. Kam se řadíte vy?

0 1
možnosti
Foto

Co se týče požáru elektromobilů, je zajímavé jak se bazíruje na rozdělení hoření automobilu a baterie. To jsem u aut se spalovacím motorem nezaznamenal (aby někdo oddělil hoření automobilu od hoření provozních náplní a paliva). Taky si dost dobře neumím představit, že po požáru je baterie vyjmuta. Baterie (nebo jejich obaly) jsou součástí konstrukce automobilu (nakonec je to vidno na obrázku k článku Akumulátor vozidla Hyundai Kona EV). Po požáru bych předpokládal, že dojde i k natavení takže představa, že požárník odpojí kabely vezme za rukojeť a s baterkou v "podpaží " odchází je směšná.

A co se týče nabíjení ve městech, kde většina obyvatel bydlí v obytných domech, a kde je problém s parkováním, představa že si budu vybírat místo s a bez nabíječky je zcela mimo realitu. Jedině za předpokladu, že díky vysokým cenám elektromobilů dojde k výrazný redukci automobilů.

2 2
možnosti

Jestli chcete vidět rozdíl mezi hořením vozu a hořením paliva, tak si pusťte tohle video. Více než po minutě hoření vozu dojde ke vzplanutí paliva.

https://youtu.be/QPToAvwo4W0?t=64

Baterie se z elektromobilu dá poměrně snadno vyjmout, třeba u původní Tesly Model S se počítalo s možností výměny baterie místo nabíjení ve voze. Takže vyjmutí baterie je otázkou minut. Samozřejmě je potřeba povolit nějaké ty šrouby, u poškozeného vozu klidně i odvrtat. Představa, že to vezmu za rukojeť a jdu, je opravdu hodně naivní.

Zrovna u té Kony EV to můžete vidět tady

https://youtu.be/5mOjOdHlU78?t=560

Napřed odpojí ty kabely a hadice s chlazením no a pak je to otázka snad 10 minut.

1 0
možnosti

Daleko větší problém na sídlištích vidím v nedostatečné kapacitě "kabeláže". Trafostanice a místní rozvody byly projektovány před desítkami let s nějakou vizí růstu spotřeby -ale rozhodně se nepočítalo s nabíjením elektromobilů. V sousedním Německu nedávno psali, že vysokonapěťové rozvody jsou počítané na bloky např. o velikosti 16 domů. Ale stačí, když si výkonnou nabíječku pořídí v jediném domě a jsou na hranici kapacity pro celý blok!

4 0
možnosti

Na domácí nabíjení není potřeba supercharger. Auto obvykle stojí celou noc a to co při běžném denním ježdění spotřebujete, dobijete za 6-8 hodin i poměrně malým výkonem.

3 2
možnosti

Jedno je jisté, elektro se masivněji rozšíří jen z donucení pokud nebude na výběr. I tak bude zákazníků tak málo, že to bude muset být kompenzováno ještě vyšší cenou.

3 2
možnosti

Autor by měl vyvrátit ještě jeden blud a to, že provozní náklady elektromobilu jsou výrazně nižší, nežli u auta ze spalovacím motorem.

To je ale ekonomický blud a nesmysl. Pokud státu vypadnou daně z PHM, protože všichni budou jezdit elektromobilem, zdaní vás jinde, např. na jídle a na energiích.

6 0
možnosti

F82i56l67i51p 94H97r59b87e49k

29. 11. 2022 2:19

Co bude, to bude, jednou... Ale v tuto chvíli jezdím za 0,80 Kč/km a ještě dva roky budu, než mi skončí fixace. A to nepočítám nabíjení ze solární elektrárny, které je 6 měsíců v roce zdarma. A i když namítnete, že takové podmínky nemá každý, tak při nabíjení na rychlonabíječce ČEZ budu jezdit za 2,30 Kč/km, to je pořád dobré. Auto nepotřebuje výměnu oleje a filtrů či brzdových destiček.

2 2
možnosti

Dobrý článek, díky

2 3
možnosti

Možný dobrej, ale vo ničem.

3 3
možnosti

V39i24l26é76m 33B34a50r44á56k

28. 11. 2022 20:05

Nechte si ty lži. Elektrovozítko je pouze pro bohaté lidi, co neví co roupama, mají vlastní dům (s nabíječkou).

Technicky je elektrovozítko srovnatelné s normálním autem pouze, kdyby se to normální stalo nenormální, mělo nádrž na 20 litrů (stejný dojezd) a tankovalo se brčkem na limonádu (tak dlouho to trvá).

6 2
možnosti
  • Nejčtenější

Nejhorší je, když sháníte auto narychlo, varuje expert na ojetinový byznys

6. května 2024

Byznys s ojetinami v Česku stále roste. Po období, kdy ceny rostly a auta z druhé ruky šla na...

Fiat 500X je tajný tip z bazaru. Když měníte olej, vydrží věčně

29. dubna 2024

Premium Kompaktní crossover je na trhu od roku 2014 a v roce 2018 prodělal facelift spolu s přechodem na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Autosalon v Pekingu ukazuje, jak moc Čína ujela zbytku světa

30. dubna 2024

„Auto není mrtvé a autosalony také ne. Když vidíte, kolik stovek influencerů a moderátorů, převážně...

Hračka do terénu CFMOTO v akci. Novinku roku jsme zkusili jako první z Česka

30. dubna 2024

Exkluzivně Největší novinka letošního roku je tady. Enduro CFMOTO 450MT jsme vyzkoušeli mezi prvními na světě....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Francouzský kodiaq se otočí na pětníku. Nabídne však milionové svezení?

3. května 2024

Vpředu tříválcová dvanáctistovka, vzadu větší „batoh“. Slavné jméno Renault Espace se vrací v nové...

OBRAZEM: Všechna tato auta západních značek vyrábějí v Číně. Znáte je?

7. května 2024

Zástupci Evropské unie brojí proti dováženým čínským automobilům a zvažují restrikce. Značnou část...

Tajný tip v bazaru: HR-V je typická honda, vzor spolehlivosti

6. května 2024

Premium Nedá se říct, že by Hondy HR-V druhé generace byla levná auta. Nejdostupnější bazarovky jsou pořád...

V bahnění, brodění a tahání vejtřasky závodily i traktoristky

6. května 2024  12:30

Brodění traktorů bahnem, vyjíždění prudkých svahů či vybírání zatáček viděli návštěvníci...

Nejhorší je, když sháníte auto narychlo, varuje expert na ojetinový byznys

6. května 2024

Byznys s ojetinami v Česku stále roste. Po období, kdy ceny rostly a auta z druhé ruky šla na...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!