Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Diskuze

Praha si udělá koncepci rozmístění dobíječek pro elektromobily

Pražský magistrát si nechá vypracovat koncepci rozmístění dobíjecích stanic pro elektromobily. Materiál pro město vypracuje jeho firma Operátor ICT (OICT). Cílem města je mít čtyři až pět tisíc dobíjecích míst. V Praze je nyní zhruba dvě stě veřejných dobíječek, další mají soukromé společnosti.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PHH

Blik cvak příjem... Že to ale trvalo. :-)

0 0
možnosti
DN

Z lamp veřejného osvětlení.... A přívodní kabely budou sloužit pro vyhřívání chodníků?

1 0
možnosti

P39e40t82r 90Č55e80r30m39á23k

27. 11. 2019 16:52

Myšlenka správným směrem, provedení poněkud mylné. Potřeba nabíječek bude s rostoucím počtem eaut pochopitelně výrazně stoupat neb by jinak neměli lidé kde dobíjet (domácí dobíjení nebude pro většinu možné). Ale pomalé nabíječky z lamp nejsou cestou, to je naopak řešení které se ve světě neosvědčilo, viz. Norsko atd. Místo x tisíc zbytečných míst by bylo účelnější udělat v tom samém finančním rozsahu několik desítek rychlonabíječek kde by se auto dobíjelo 20min a obsloužilo tak ve finále rychleji větší množství uživatelů. R^

1 1
možnosti

Naivne jsem si myslel ze po Krnacovy a Dolinkovi uz nic horsiho nemuze prijit. A vida jak jsem se mylil. Prisel Hrib a spol...

3 1
možnosti
JL

To bude chtít nechat udělat pořádnou studii tak za třicet milionů, pak studii studie za dvacet a ještě studii studie studie nejmíň za deset.

3 0
možnosti
BE

Bude třeba vytvořit 5 tisíc vyhrazených parkovacích míst rozvody elektřiny její jištění a momentální maximální příkon by urychleně dostavěli temelin

2 1
možnosti
PHH

Plánují 100000 aut v Praze. To je nic. Auto má průměrný roční nájezd asi 15000Km. Tj. asi 2,25MWh při 15kWh/100km. Tj. asi 225 GWh za rok. To utáhne v létě pár fotovoltaik na střechách a zimě vypomůže paroplynová elektrárna. Doufám, že to bude ale mnohem víc. Za stejnou dobu, stejné množství spalováků projede ale asi 3x víc energie. Spalováky v Praze, při stejném nájezdu a množství koliem 1M prožerou ročně v přepočtu asi 6TWh. Jsou zoufale neúsporné.

Je také ale pravdou, že metro má roční spotřebu taky asi 225GWh. Tolik k energetické úspornosti automobilové dopravy.

0 0
možnosti
MA

M40a35r47e36k 81A28b97s40i14k

27. 11. 2019 11:22

Mě se líbí, jak tady každý operuje sídlištěm. Copak si myslíte, že každý, kdo zaparkuje bude nabíjet? A nebo, že bude potřebovat supernabíječku? Ne, prostě i Tesla se nabije na 100 km za 7 hodin z 230 V 3 kW (rychlovarná konvice), 380 V za 8,5 h na plný výkon Tesly. A to je Tesla vyšší třída než Citygo-e.

Takže pro "tipuji 80 procent obyvatel" žijících na sídlišti stačí přes noc nabíjet na chodníku a kupodivu síť to vydrží. Samozřejmě nepředpokládám, že všechna auta se v jeden okamžik nabijí a opustí sídlištní parkoviště. Stejně tam polovina aut stojí více jak týden na jednom místě a nehne se :-)

1 0
možnosti
JL

A jak budu na tom chodníku nabíjet??

1 1
možnosti
KK

Podle Hřiba je možné, že bude pro řidiče výhodnější odebírat ji z infrastruktury vytvořené městem než ze své přípojky.

Zdroj: https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/elektromobil-nabijecka-praha-verejne-osvetleni.A191127_000556_automoto_fdv

Myslím, že na sídlištích to asi moc ze "své přípojky" nepůjde. Nevím, jak by to vypadalo, kdyby každý táhnul prodlužku z bytu na parkoviště...:-)

Otázka je, jak je rozvod VO stavěný na násobně větší odběr pro nabíjení elektromobilu.

1 1
možnosti
DN

K poslednímu dotazu: NENÍ!

2 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Fiat 500X je tajný tip z bazaru. Když měníte olej, vydrží věčně

29. dubna 2024

Premium Kompaktní crossover je na trhu od roku 2014 a v roce 2018 prodělal facelift spolu s přechodem na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Autosalon v Pekingu ukazuje, jak moc Čína ujela zbytku světa

30. dubna 2024

„Auto není mrtvé a autosalony také ne. Když vidíte, kolik stovek influencerů a moderátorů, převážně...

Hračka do terénu CFMOTO v akci. Novinku roku jsme zkusili jako první z Česka

30. dubna 2024

Exkluzivně Největší novinka letošního roku je tady. Enduro CFMOTO 450MT jsme vyzkoušeli mezi prvními na světě....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Francouzský kodiaq se otočí na pětníku. Nabídne však milionové svezení?

3. května 2024

Vpředu tříválcová dvanáctistovka, vzadu větší „batoh“. Slavné jméno Renault Espace se vrací v nové...

Autovideo týdne: Kupte si Sennův „služebák“. Japonské ferrari před 30 lety osiřelo

5. května 2024

První květnový den uplynulo přesně třicet let od chvíle, kdy Ayrton Senna přišel na okruhu v Imole...

Nadšenci nastartovali své poklady a pádí z Prahy. Cílem je dojet do Atén

4. května 2024  13:35

V druhém ročníku akce Oldtimer Express vyrazilo v sobotu ráno z Prahy 43 posádek veteránů,...

Po Okruhu Českobrodském uháněli autodědečci i veteránský dorost

4. května 2024

Okruh Českobrodský, slavný závod s devadesátiletou tradicí, odstartoval svůj jubilejní ročník ve...

Před sto lety potkal Rolls Royce, aby postavili nejlepší auta světa

4. května 2024

Na den přesně před 120 lety se v Manchesteru poprvé setkali Henry Royce a baronet Charles Stewart...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!