- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
No docela by mě zajímalo, jak stát uplatní výpalné (spotřební daň) na elektřinu, která už dnes je nejdražším zdrojem energie, zejména pro podniky (mimo pár vyvolených velkoodběratelů), které absurdní výší poplatků za distribuci dotují levnější energii pro domácnosti a platí dnes v rozpětí 4-5kč/kWh. V kapalných pohonných hmotách dnes platíme cca 2,5kč/kWh, po započtení nízké účinnosti spalovacích motorů to vyjde na 6kč/kWh využité energie. Takže moc prostoru pro státní chřtán tam nezbývá.
Jednoduše, zdaní navíc ujetou vzdálenost...
"stát ztratí miliardy na spotřebních daních z paliv"-
na to musím reagovat - již dnes existuje ,,něco" JAKO ZAPLOMBOVANÝ TACHOMETR,který na základě údajů z GPS dovede odeslat na ten správný úřad - v tomto případě Ministerstvo financí (takové automobilové eet)- počet ujetých km/za určitou dobu - tyto km budou zatíženy daní - platit by se mělo ,,zálohově - dopředu -v případě podnikatelů.Do určitého nájezdu u ,,nepodnikatelů "by to bylo -paušálem.
A že by na tom stát tratil - na to zapomeňte - v té dani má být zahrnuta částka jak na rozvodnou soustavu tak i na další bloky Jaderných(případně jiných-zatím není upřesněno) elektráren..
Takováto zařízení se lidé přirozeně budou snažit odstavit či jinak znehodnotit jejich výstup, jenom co se to trochu více rozšíří.
Aut je hlavně zbytečně moc a zbytečně moc času auta jen někde stojí. Těším se, až budou auta jezdit samy a budeme je sdílet. Dlouhodobě parkovat budou jen v servisu nabo v nabíjecí stanici. Ulici budou mnohem krásnější :)
Taky jsem si to po sobě mohl přečíst.
Nabíjení bude zajímavé až u samořiditelných e-aut. Takové e-auto se samo domluví se superchargerem, že k němu zajede v 2 v noci, dobije, vrátí zpátky a ráno majitel odjede s natankovaným autem.
Opět zopakuji své argumenty, opět dostanu mínusy, že to není pravda. Ale podle mě to tak ZHRUBA je. U jednotlivých položek do určité míry, ale jistě to není tak, že by měly být do cca 7 lety zrušeny spalovací motory, jak se opakovaně tvrdí bruselští.
- omezené zdroje el. (jen v ČR by se mělo denně nabít cca 5 mil. automobilů - SRN nechce tepelné el., nechce jádro. Solár a větrníky nestačí)
- špatná přenosová soustava el. (obrovský problém, o kterém se moc nemluví - dnes se v některých regionech nemůže moc stavět, protože chybí příkon - např. kvůli instalaci tepelných čerpadel) Stačí trochu větru a jste 3 dny bez elektriky, když na ní má být téměř vše závislé?
- výdrž na jedno nabití a rychlost nabití (za 5 min na 500 km, jinak je to nesmysl)
- možnost nabití (sídliště??? - vylezte si na panelák, třeba na Černým Mostě a podívejte se dolů na ty tisíce aut. Pak mi řekněte, jak budou všichni přes noc nabíjet, aby ráno mohli do práce a do školy.)
- cena
- dojde ke zdražení elektřiny, stát ztratí miliardy na spotřebních daních z paliv
- dojde k omezení vlastnictví automobilu, protože prostě nemůžou všichni přes noc nabíjet - na sídlištích nabíjecí totemy? Utopie. A jak ti lidé budou tedy jezdit? Nebudou-sdílení?
- lidé přijdou o práci (už nyní existuje několik odborných studií, které prokazují masivní nezaměstnanost v souvislosti s výrobou elektromobilů), Nebudete potřebovat nic, co se týká mechanického pohonu a petrochemického průmyslu.
Mno. Obdobné argumenty nejspíš zaznívaly, když se přecházelo od koňských spřežení k autům.
Pro lidi co píší nesmysly o elektrické infrastruktuře. Kdyby *všechna* auta byly na elektřinu, celková spotřeba by stoupla asi o 20%. Takže tady opravdu není problém.
A rychlonabíjecí stanice? Některé Tesla Superchargery mají 40 stojanů s celkovým příkonem kolem 3 MW. Zvládla to rozvodová síť? Zvládla. A chystají se Superchargery verze 3 s podstatným navýšením výkonu.
Pokud by to náhodou elektrická síť nezvládala, má to jednoduché řešení, upgradne se Času na to bude dost, nástup elektromobilů bude pozvolný.
Ten upgrade sítí zaplatí kdo? Máte alespoň přibližný odhad ceny?
Co o tom může vědět šéf Toyoty? Zelenáči prostě VÍ, že jsou.
Nissan je asi mimozemská firma, když ta BEV vyrábět může.
Domnívám se, že hlavně nejsou zdroje energie. Třeba když bude v každém větším městě miniatomová elektrárna tak to půjde. Uvidíme
V ČR by to asi pokryl instalovaný výkon, jen by nezbylo na zelené sousedy.
Tím sice neříkám ne novým jaderným elektrárnám, ale i tak bych preferoval nejprve dostavbu / rozšíření těch současných.
Kdyz ja bych radeji nejakou benzinovou V6.
možná by stálo za to si připomenout dobu nástupu benzínových automobilů před cca sto lety. Bylo dostatek čerpacích stanic? Kolik měly automobily dojezd? Není ta současná doba elektromobilů podobná té době nástupu benzínových automobilů? Podle mého názoru nelze očekávat raketový nástup, ale ono to nějak pomalu půjde. Infrastruktura pro elektromobily není proto, protože není dostatek automobilů. A dostatek automobilů není proto, protože není (mimojiné) infrastruktura. :-)
Tak tohle se opravdu nedá srovnávat, protože náhrada koní za auta je asi něco jiného, než náhrada auta za auto.
Pokud to nepřinese ekonomický nebo užitný přínos, tak to prostě nemá šanci, leda, že by se to přikázalo zákonem.