Diskuze

Šéf Toyoty: Elektromobily nejsou připraveny pro masovou výrobu

Auta poháněná bateriemi zatím nejsou připravena pro masovou výrobu. V rozhovoru s německým časopisem Spiegel to řekl předseda správní rady japonské automobilky Toyota Motor Takeši Učijamada. Uvedl také, že amerického průkopníka ve výrobě elektrických vozů Tesla nepovažuje za vzor hodný kopírování.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J79a82n 95T11a51r30a50b79a

21. 11. 2017 18:01

No docela by mě zajímalo, jak stát uplatní výpalné (spotřební daň) na elektřinu, která už dnes je nejdražším zdrojem energie, zejména pro podniky (mimo pár vyvolených velkoodběratelů), které absurdní výší poplatků za distribuci dotují levnější energii pro domácnosti a platí dnes v rozpětí 4-5kč/kWh. V kapalných pohonných hmotách dnes platíme cca 2,5kč/kWh, po započtení nízké účinnosti spalovacích motorů to vyjde na 6kč/kWh využité energie. Takže moc prostoru pro státní chřtán tam nezbývá.

0 0
možnosti

Jednoduše, zdaní navíc ujetou vzdálenost...

0 0
možnosti
Foto

"stát ztratí miliardy na spotřebních daních z paliv"-

na to musím reagovat - již dnes existuje ,,něco" JAKO ZAPLOMBOVANÝ TACHOMETR,který na základě údajů z GPS dovede odeslat na ten správný úřad - v tomto případě Ministerstvo financí (takové automobilové eet)- počet ujetých km/za určitou dobu - tyto km budou zatíženy daní - platit by se mělo ,,zálohově - dopředu -v případě podnikatelů.Do určitého nájezdu u ,,nepodnikatelů "by to bylo -paušálem.

A že by na tom stát tratil - na to zapomeňte - v té dani má být zahrnuta částka jak na rozvodnou soustavu tak i na další bloky Jaderných(případně jiných-zatím není upřesněno) elektráren..

0 0
možnosti

Takováto zařízení se lidé přirozeně budou snažit odstavit či jinak znehodnotit jejich výstup, jenom co se to trochu více rozšíří.

0 0
možnosti

Aut je hlavně zbytečně moc a zbytečně moc času auta jen někde stojí. Těším se, až budou auta jezdit samy a budeme je sdílet. Dlouhodobě parkovat budou jen v servisu nabo v nabíjecí stanici. Ulici budou mnohem krásnější :)

4 3
možnosti

Taky jsem si to po sobě mohl přečíst.;-)

0 0
možnosti

Nabíjení bude zajímavé až u samořiditelných e-aut. Takové e-auto se samo domluví se superchargerem, že k němu zajede v 2 v noci, dobije, vrátí zpátky a ráno majitel odjede s natankovaným autem.

1 0
možnosti

zatim utopie a hodne velka

1 0
možnosti

K11a59r62e76l 82M19a26z60a31č

20. 11. 2017 23:59

Opět zopakuji své argumenty, opět dostanu mínusy, že to není pravda. Ale podle mě to tak ZHRUBA je. U jednotlivých položek do určité míry, ale jistě to není tak, že by měly být do cca 7 lety zrušeny spalovací motory, jak se opakovaně tvrdí bruselští.

- omezené zdroje el. (jen v ČR by se mělo denně nabít cca 5 mil. automobilů - SRN nechce tepelné el., nechce jádro. Solár a větrníky nestačí)

- špatná přenosová soustava el. (obrovský problém, o kterém se moc nemluví - dnes se v některých regionech nemůže moc stavět, protože chybí příkon - např. kvůli instalaci tepelných čerpadel) Stačí trochu větru a jste 3 dny bez elektriky, když na ní má být téměř vše závislé?

- výdrž na jedno nabití a rychlost nabití (za 5 min na 500 km, jinak je to nesmysl)

- možnost nabití (sídliště??? - vylezte si na panelák, třeba na Černým Mostě a podívejte se dolů na ty tisíce aut. Pak mi řekněte, jak budou všichni přes noc nabíjet, aby ráno mohli do práce a do školy.)

- cena

- dojde ke zdražení elektřiny, stát ztratí miliardy na spotřebních daních z paliv

- dojde k omezení vlastnictví automobilu, protože prostě nemůžou všichni přes noc nabíjet - na sídlištích nabíjecí totemy? Utopie. A jak ti lidé budou tedy jezdit? Nebudou-sdílení?

- lidé přijdou o práci (už nyní existuje několik odborných studií, které prokazují masivní nezaměstnanost v souvislosti s výrobou elektromobilů), Nebudete potřebovat nic, co se týká mechanického pohonu a petrochemického průmyslu.

7 2
možnosti

Mno. Obdobné argumenty nejspíš zaznívaly, když se přecházelo od koňských spřežení k autům.

0 4
možnosti

Pro lidi co píší nesmysly o elektrické infrastruktuře. Kdyby *všechna* auta byly na elektřinu, celková spotřeba by stoupla asi o 20%. Takže tady opravdu není problém.

A rychlonabíjecí stanice? Některé Tesla Superchargery mají 40 stojanů s celkovým příkonem kolem 3 MW. Zvládla to rozvodová síť? Zvládla. A chystají se Superchargery verze 3 s podstatným navýšením výkonu.

Pokud by to náhodou elektrická síť nezvládala, má to jednoduché řešení, upgradne se :-) Času na to bude dost, nástup elektromobilů bude pozvolný.

1 1
možnosti

R50a82d82i80m 51H94o24l60í16k

20. 11. 2017 23:46

Ten upgrade sítí zaplatí kdo? Máte alespoň přibližný odhad ceny?

0 0
možnosti

R54a91d85i41m 13H72o48l56í58k

20. 11. 2017 23:40

Co o tom může vědět šéf Toyoty? Zelenáči prostě VÍ, že jsou.

2 0
možnosti

V27í92t 17O96ž23a31n54a

21. 11. 2017 8:07

Nissan je asi mimozemská firma, když ta BEV vyrábět může.

0 0
možnosti

Domnívám se, že hlavně nejsou zdroje energie. Třeba když bude v každém větším městě miniatomová elektrárna tak to půjde. Uvidíme?:-/

0 0
možnosti

V ČR by to asi pokryl instalovaný výkon, jen by nezbylo na zelené sousedy.

Tím sice neříkám ne novým jaderným elektrárnám, ale i tak bych preferoval nejprve dostavbu / rozšíření těch současných.

1 0
možnosti

Kdyz ja bych radeji nejakou benzinovou V6.

3 0
možnosti

Ok, a pointa je? Tak si ji kupte.

1 1
možnosti

J39a38n 86B15u24r51e84š

20. 11. 2017 22:17

možná by stálo za to si připomenout dobu nástupu benzínových automobilů před cca sto lety. Bylo dostatek čerpacích stanic? Kolik měly automobily dojezd? Není ta současná doba elektromobilů podobná té době nástupu benzínových automobilů? Podle mého názoru nelze očekávat raketový nástup, ale ono to nějak pomalu půjde. Infrastruktura pro elektromobily není proto, protože není dostatek automobilů. A dostatek automobilů není proto, protože není (mimojiné) infrastruktura. :-)

8 2
možnosti

Tak tohle se opravdu nedá srovnávat, protože náhrada koní za auta je asi něco jiného, než náhrada auta za auto;-).

Pokud to nepřinese ekonomický nebo užitný přínos, tak to prostě nemá šanci, leda, že by se to přikázalo zákonem;-).

2 0
možnosti