Šéf Toyoty: Elektromobily nejsou připraveny pro masovou výrobu

  10:50aktualizováno  10:50
Auta poháněná bateriemi zatím nejsou připravena pro masovou výrobu. V rozhovoru s německým časopisem Spiegel to řekl předseda správní rady japonské automobilky Toyota Motor Takeši Učijamada. Uvedl také, že amerického průkopníka ve výrobě elektrických vozů Tesla nepovažuje za vzor hodný kopírování.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Toyota

„Bateriemi poháněné vozy s dlouhým dojezdem jsou velmi drahé a trvá dlouho, než se dobijí,“ řekl Učijamada. „Takové vozy se do našeho programu nehodí.“ Toyota v září zřídila spolu s partnerskou firmou Mazda Motor podnik, jehož cílem je rozvoj technologie elektrických vozů (více čtěte zde). Obě automobilky zaostávají za dalšími konkurenty v odvětví a ještě nemají na trhu plně elektrický vůz.

Vyrábět elektromobily je dnes masochismus

Šéf Fiatu nemá auta na baterky rád

„Elektromobily mohou vypadat jako technologický zázrak, hlavně pro snižování úroveň emisí ve městech. Jenže tlačit na rozvoj elektromobility na globální úrovni bez toho, aby bylo nejprve vyřešeno, jak vyrábět energii z čistých a obnovitelných zdrojů, znamená ohrožovat naši planetu,“ říká Sergio Marchionne. Více čtěte zde

Toyota podle Učijamady pracuje na novém typu baterie, která dokáže uložit více energie a dá se nabít mnohem rychleji než současné typy. „Tato technologie bude znamenat velký posun ve vývoji. Ale bude to chtít ještě čas. Masovou výrobu očekáváme do čtyř až pěti let.“

Toyota a Suzuki Motor nově oznámily, že se dohodly na spolupráci při prodeji elektrických vozů v Indii od roku 2020. Partnerství má pomoci Toyotě při expanzi na indickém trhu, kde řidiči dávají přednost dostupným kompaktním vozům, ve kterých Suzuki vyniká. Suzuki by pak mělo získat napojení na inovace Toyoty v oblasti automatizovaného řízení, umělé inteligence a nízkoemisních vozů. Podle dohody bude Suzuki vyrábět elektrické vozy a některé dodávat Toyotě, která bude poskytovat technickou podporu.

Autoři: ,

Nejčtenější

ANALÝZA: Auta zdraží, hrozí kolaps trhu. Poděkujte Bruselu

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Volkswagen řekl, co se ostatní bojí říct nahlas: Kvůli přísnějším limitům CO2 auta výrazně podraží. Automobilky jsou...

Scala startuje na 370 tisících. Škoda chce Čechům nabídnout bohatou výbavu

Škoda Scala

Škoda v pátek startuje prodej svého nového vozu. Základní provedení modelu Scala s benzinovým agregátem 1,0 TSI/70 kW s...

Rodinný ideál: módní SUV a praktické MPV v jednom balení

Peugeot Rifter

V katalogu a asi i v prodejně vám budou tvrdit něco jiného, ale SUV opravdu není to nepraktičtější auto pro rodinu. Nad...

První ochutnávka nové škodovky, premiéra bude v březnu v Ženevě

Silueta nového crossoveru značky Škoda

Česká značka uveřejnila první obrázek nového modelu, který doplní nabídku vozů kategorie SUV po modelech Kodiaq a...

Velké ambice, žádné zkušenosti. Nové automobilky chtějí porazit Teslu

Rimac Concept One

Jsou početné, ambiciózní, průbojné, štědře podporované a většinou čínské. Mluvíme o start-upových automobilkách...

Další z rubriky

Nenechte se rozptylovat hudbou, hlasitost a rychlé tempo jsou nebezpečné

Ilustrační snímek

Řidiči, kteří si pouští oblíbené hity za volantem, by měli zpozornět. Ne všechny písně jsou bezpečné. Britská studie...

Autofotka týdne: Koncept zůstal v zákulisí, designér ho aspoň namaloval

Karim Habib, šéfdesignér Infiniti Motor Company, divize aliance Renault-Nissan...

„Toto je Infiniti QX, nemůžete ho vidět, ale je tu.“ Takovou premiéru světové autosalony ještě nezažily. Karim Habib,...

Podle českého vesmírného architekta budeme cestovat Muskovým telegramem

Vizualizace terminálu pro hyperloop na pražském Opatově

Z Prahy do Brna za 20 minut, i tak by se mohlo za pár let cestovat. Potrubní doprava nahradí na krátkých vzdálenostech...

BMW Řada 5 3,0...
BMW Řada 5 3,0...

r.v. 2012, naj. 55 000 km, diesel
950 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz