Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

KOMENTÁŘ: Na chalupu jen na koloběžce. O smutném konci cenově dostupných aut

Deal, anglicky „dohoda“, je výsledkem oboustranného souhlasu. Green deal se ale bude překládat spíš jako zelená bída. Minulý týden ohlášený konec Fabie Combi to ilustruje výstižně, píše v komentáři pro MF DNES vedoucí auto.iDNES.cz František Dvořák.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JB

Mobilitu je potřeba omezit tak jako tak. Osm miliard lidí prostě nemůže v tuně až dvou železa jezdit kdy a kam chtějí.

0 0
možnosti
Foto

Tak konečně jedno jméno novodobého šílence, co pokládá Evropu na lopatky.... Je to Nizozemský politik Frans Timmermans (* 6. 5. 1961), který je od listopadu 2014 první místopředseda Evropské komise a komisař pro lepší regulaci...

0 0
možnosti
Foto

No, všichni jsou z toho vyplašení, ale ono některé země už tohle mají dávno za sebou. To třeba takhle Velká Británie stavěla v 60. letech taky všude samé větrníky, a když už se jí podařilo dosáhnout optimální výroby proudu, tak zjistili, že není kam zasít obilí. Tak to zase všechno strhli a šli zapnout své zakonzervované jaderky. Ono EU se z toho taky jednou probere.

1 0
možnosti
Foto

Tento článek = František Dvořák zbytečně straší lidi naprosto nesmyslnými úvahami a vytváří nenávist k ekologii - klasická obchodní aktivita =vystrašit, zveličit možné problémy, nabídnout řešení (výstup z EU) - stejné demagogie jakoby to psal někdo z SPD nebo Volného bloku. Např. úvaha že elektromobil je 3x dražší auto s poloviční využitelností je naprostý nesmysl (elektromobil bude za 5 let levnější než spalovák a za 10 let, až se prodej spalováků zastaví, už by si ho stejně nikdo nekoupil). Nebo že nám ruší spoje hromadné dopravy proto, aby dotovali elektromobily (přitom je to proto, že jsou nevyužité, každý jezdí svou starou herkou v lepším případě EURO2) a v závěru konstatuje že vlak, metro a taxi je doprava jen pro omezené množství hipsterů ("chudý František" co asi asi nikdy nejel MHD). Dále ten, kdo je zvyklý na 15 letou Octávii a jezdí s ní 3 km do školky, nebo k vlaku už nikdy na jiné auto nedosáhne - přitom všude se píše jak elektromobily klesají na ceně, a na tyto typy popojížděk, kde se spalovák ani neohřeje, budou jeté elektromobily ideální s levným provozem :-)

0 3
možnosti

Dvořák sice skutečně občas píše mimo místu, na druhou stranu váš příspěvek je také čirý nesmysl, jestli ve vašem slovníku bude vhodnější příměr jako demagogie spd, tak třeba tak ;-)

Eauta za 5let v žádném případě levnější než běžná nebudou, to zaprvé. Vstupní cena eaut je prakticky stále stejná, nijak neklesá, což je logické - žádná nová technologie která by to změnila tu není, a ta stávající dělá pravý opak - čím více se vyrobí, tím dražší je.

Za druhé, buďte v klidu, běžná auta se budou prodávat ještě dlouho, a vysoce pravděpodobně i za 10let budou tvořit dominantní část prodejů. Ano - to dominum nebude čistě spalovacích, převažovat bude hybridní forma, ale bezpečně bude většinová.

1 0
možnosti
Foto

Klidně budu chodit pěšky do práce, až mi ten bruselskej ouřada předvede, jak se to na 10 km každým směrem denně dělá za vedra, za deště, sněhu či vánice. A až mi těch 5-6 hodin na cestě někdo zaplatí. Zatím jezdím na elektriku na kole, ale ne denně. Blbě se na tom vozí nákup, na vesnici toho moc nekoupím, když musím být v práci a jindy nemá sámoška otevřeno.

Výhodu by to ale mělo, budu docela fit. Nevýhodu - kromě práce a večerních zpráv už nestihnu nic jinýho.

2 0
možnosti
JP

Většina blbostí se tak jako tak časem zlikviduje sama.

Že se toho nedočkám/e, je věc druhá.

Klasická metoda - ano, pane ministře (senátore, politiku, soudruhu tajemníku, Herr..) a dělat si své - fungovala a fungovat bude i nadále. On ten nadaný klavírista od Kriegsmaríny, od kterého jsme Britům (za spoustu našich peněz a našich životů) pomohli na onen svět, měl pravdu. Smějící se bestie.

Aneb, řečeno slovy Stoletého staříka: Je, jak je - a bude, jak bude.

0 0
možnosti
LK

Byl to houslista a violista.

0 0
možnosti
DD

Od té doby, co se nemajitel začal vymezovat vůči green dealu, je najednou idnes výzrazně proti elektromobilitě. Jistě to bude náhoda.

0 2
možnosti
RF

R24a95d79e43k 42F57r27i81c

1. 9. 2021 11:19

Zase spousta blabolu na zaklade "zarucenych" udaju. Ze "elektromobil je za trojnásobek s poloviční využitelností" mozna plati dnes (nebo spis vcera), ale do 5-10 let bude i autor tohoto clanku jezdit na chalupu elektromobilem - trh (a zpocatku i dotace) si rychle snizeni cen vyzada, a jizdni komfort spolu s cistym vzduchem napriklad v Praze presvedci i dnesni tuzemske vseznalky. Ale ze neco nejde nebo je to blbost, je vzdycky jednodussi tvrdit ...

5 7
možnosti
JB

Ale každý v Praze nebydlí, klidně ať si tam jezdí elektroauta všude. U nás máme čistý vzduch už teď, ale s dnešní dopravní dostupností, až prostě velká většina lidí na elektroauta mít nebude, ani na to, aby si kupovala tyto vehikly co osm let, tak bude odkázána na co? Na konězprežky?

2 0
možnosti
EK

Jo za stovku po dědovi ještě budem vdecni. Elektroauta nedávají žádný smysl. Ano elektromobilita do měst. Ale toto?

0 0
možnosti
LJ

Chaty vám seberou taky a dají je někomu sociálně a ekologicky uvědomělému.

0 2
možnosti
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Čína udává v autoprůmyslu směr, pekingskému salonu vládnou elektromobily

27. dubna 2024

Elektromobily a digitální konektivita jsou hlavním tématem největšího čínského autosalonu, který...

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...