Ještě méně spotřebovala Fabia Combi s naftovým motorem 1,9 TDI mladoboleslavské posádky Michal Šimůnek a Radka Šimůnková, kterým naměřili spotřebu jen 3,06 l/100 km.
Ostudu neudělal ani tým MF DNES, který ve fabii s motorem 1,4 zvítězil v novinářské kategorii mezi osmi posádkami.
Soutěže v ekonomické jízdě, v nichž vyhrává řidič s nejnižší naměřenou spotřebou, mají po světě svou tradici.
Mnohé z nich postupem času sice zanikly, ale díky zapálení členů mladoboleslavského Autoklubu Škoda se soutěž v tomto roce dožila již 24. ročníku.
Čtěte také: Jak ušetřit v autě? Plout s lehkou nohou |
I s novým vozem v dobrém technickém stavu mohou jet dva řidiči na stejné trase a za stejných podmínek s rozdílnou spotřebou, třeba i o třetinu: jeden za šest litrů na 100 kilometrů, druhý za devět ...VÍCE |
Start i cíl byly v Kosmonosích u Mladé Boleslavi, trať s přestávkou v Solenici u Orlické přehrady byla rozdělena do dvou etap po území Středočeského kraje. S časovým limitem, jehož překročení znamená diskvalifikaci, se museli účastníci se škodovkami poprat při průměrné rychlosti mezi 50 a 60 km/h.
Na 64 dvojčlenných posádek čekalo 350 kilometrů po dosti složitě vybraných silnicích. Nechyběly ani obtížné, hodně zatáčkovité úseky s dlouhými, táhlými výjezdy do kopců. Rozhodně tedy žádná rovinatá idylka po dálnicích. V letošním ročníku byla vypsána poprvé i speciální kategorie pro zaměstnance mladoboleslavské automobilky.
Podmínkou pro účast v této kategorii byl vůz Fabia s motorem 1,2/47 kW. Další novinkou bylo použití zařízení namontovaného v každém voze, pomocí kterého bylo možno sledovat dodržování trati a pravidel silničního provozu každého účastníka.
Pro vyhodnocení pořadí celkového i v jednotlivých skupinách a v kategoriích podle objemu motoru byl použit tzv. index poměrné spotřeby, který zohledňuje i hmotnost soutěžících vozů.