Otto Buchberger v nově zhotovené replice vozu Drak II | foto: ČTK

Unikátní dračí sourozenci opět ožili. Formule řádí s motorem z Wartburgu

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Byly postavené na koleně. Inspirované tehdejšími lehkými britskými monoposty. Přesto dokázaly na československé úrovni konkurovat továrním autům – hlavně ze Škodovky. Osudy tří brněnských formulí Drak se rozdělily na půl století. Znovu se sešly teprve nedávno. Pomohl iDNES.cz.

Jsou šedesátá léta. Zlatá éra automobilových závodů. Zatímco za železnou oponou se utkávají gentlemani v lehkých formulích se značkami Lotus, Lola nebo Brabham, v Československu si musí většina závodníků pomoci jinak. Auta si stavějí sami.

Jedním z nich je Otto Buchberger. Svoji první formuli postaví na prahu třicítky. Po večerech, ve volném čase. Brno, kde žije, je takových nadšenců plné. Pomůže mu skvělý motorář Karel Jaroš. Vladimír Valenta – renesanční člověk, výtvarník a autor dechberoucích plakátů pro tehdejší závody Velké ceny Československa – Buchbergerovi navrhne elegantní tvary karoserie. K dispozici mají jen to, co poshánějí mezi sebou.

Starému panu závodníkovi je třiaosmdesát. Zdravotně na tom není nejlépe. Jenže když dostane šanci se ve své staré formuli svézt, vlije mu to do žil novou životní energii.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se