Auta kombinující spalovací a elektromotor jsou šlágrem dneška. Kdo se ve velkém automobilovém světě nesnaží postavit něco takového, jako by nebyl. A s dobou chtějí jít i čínské automobilky.
V blízkých letech vyjede hybridní auto, jehož původ můžeme vyhledat až v Evropě. EQ7200HEV má patřit k luxusním modelům, které myslí také na ubývající zásoby drahé ropy a Číňany, kteří se dusí ve všudypřítomném smogu.
Elektromotor spolupracuje s benzinovou šestnáctistovkou, která by podle serveru China Car Times měla mít původ v archaickém motoru Citroënu ZX. Zbytek vychází z jedné z předchozích generací Nisssanu Bluebird.
Baterie jsou lithiové, díky tomu by měli zpozornět u Toyoty, kde díky technickým problémům a spolehlivosti těchto článků stále váhají s jejich nasazením do sériové výroby a stále tedy do priusů montují starší nikl-metal hydridové.
O Dongfengu EQ7200HEV mnoho čísel prozatím nevíme. Prý se rozjede až na sto šedesát kilometrů v hodině. Z nuly na stovku zrychlí za 14 sekund.
Jak dlouho se baterky dobíjejí nebo jaký je výkon a maximální krouticí moment benzinoelektrického soustrojí, se prozatím neví. Výrobce se bohužel ani nepochlubil spotřebou.
Výroba by měla odstartovat do tří let.