Pro pařížskou autopřehlídku si španělská automobilka přichystala elektrokoncept. IBE je dynamicky tvarovaný malý hatchback, Seat ale trvá na tom, že je to kupé.
Než tvar povedené 383 centimetrů (o dvacet míň než má ibiza) dlouhé karoserie je důležitější technika. Mrňouse s prostorným a elegantním interiérem 2+2 pohání elektromotor s maximálním výkonem 75 kilowattů a maximem kroutícího momentu na 200 newtonmetrech. Hodnota trvale dodávaného výkonu je ovšem omezena na 50 kW, stejně jako nejvyšší rychlost na 160 km/h.
Jen 123 centimetrů vysoký ibe se na padesátku rozjede za 5,5 sekundy, na stovku to trvá necelých deset sekund (přesně 9,7).
Akumulátory Li-Ion jsou pod podlahou u zadní nápravy. Baterky s kapacitou 18 kWh mají stačit na stotřicetikilometrový dojezd. Díky konstrukci, kombinující díly z hliníku a oceli, se konstruktéři dostali na hmotnost 1100 kilogramů.
Interiér je minimalistický. Co je, ovládá se přes dotykový displej. Navíc je ibe stále ve spojení s chytrým telefonem ve vaší kapse. Ovládací prvky zredukovali designéři na absolutní minimum. Namísto voliče převodovky stačí tlačítka.
"IBE je genofondem pro příští generaci našich vozidel," říká šéfdesignér značky Luc Donckerwolke. "Ibe značí zároveň zahájení speciálního projektu na podporu a rozvoj elektrické mobility ve Španělsku," uvádí automobilka.