Diskuze

Riziko požáru je u elektromobilu nižší, když však chytne, je to problém

Červnový požár hybridního vozu připomněl, že vývoj elektromobility má ještě hodně před sebou. Problémem jsou baterie, které není snadné uhasit a hasiči z toho mají těžkou hlavu. Problematiku elektromobilů probírali hosté diskuzního pořadu Rozstřel.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Elektromobil? Jedině z půjčovny.

0 0
možnosti

Ono si lidé neuvědomují ještě jednu věc, že s větším počtem eaut skončí i období levného nabíjení a bude to znamenat prudké zdražení, protože spolu se zaváděním eaut se budou rušit i mnohé "špinavé" elektrárny a výroba elektřiny bude nahrazována mnohem dražšími, ale "čistými" způsoby což už samo osobě zdraží elektřinu a samozřejmě stát bude muset někde získat prostředky, které mu vypadnou z důvodu menšího objemu prodeje benzínu a nafty, takže se nejspíš do elektřiny započítá i chybějící silniční daň. Takže pokud si někdo myslí, že provoz eauta bude na jeden km levnější, tak je jen neinformovaným optimistou;-).

7 2
možnosti

Ale ti ,,zelení bezmozci" stejně budou pořád tvrdit to samé. A pojištění to zdraží všem, protože přece musíme být ,, solidární". Stejně tak to zdraží všem domácnostem elektřinu.

1 1
možnosti

Takže se nám ten ekologický domeček kolem eaut rozpadá a rozpadá, jen čekám, kdy konečně někdo dostane odvahu dát na stůl celý účet a ekologickou zátěž s tím spojenou a bublina splaskne.

4 6
možnosti
Foto

Univerzita v Košicích v čele s prof. Ing. Jurajem Sinayem vypracovala na toto téma věcnou zprávu. Bohužel tat ozpráva není nikde veřejně prezentovatelná (protože se to nehodí do krámu.....).

1 0
možnosti

Souhlas, počet požáru elektroaut je srovnatelný se spalovakama. Akorát že elektroaut je promile.

2 2
možnosti

Tvrdíte na základě čeho? V Rozstřelu zaznělo, že nejsou dostatečná data a pak odhad jednoho ze zúčastněných.

0 0
možnosti
Foto

Velká koncentrace energie ve srovnání s čím přesně? Snad ne s benzínem?

2 0
možnosti

M88a16r70t16i64n 65P96e26t44r

21. 7. 2020 14:36

Pavel Hrzina dodává, že kromě jiného bude třeba změnit i další předpisy, například požadavky na stavbu parkovacích domů a podzemních garáží.

Zdroj: https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/cvut-rozstrel-elektromobil-hasic-pozar-hrzina.A200720_122018_automoto_fdv

Vyřeší značka zákaz vjezdu vozidel na baterie ;-)

1 0
možnosti

Ta se ale, z ideových důvodů, nesmí použít!

2 1
možnosti

Důležité je, že je to bez emisí.

2 0
možnosti

Elektromobily by mely radeji parkovat v bazenu vzdy. Prevence je zaklad ne?

1 4
možnosti
Foto

"V baterii elektromobilu ale probíhají další chemické a fyzikální procesy a je třeba jí následně dlouho sledovat."

Škoda, že nenapsali, co se tou baterií dá nebo má sledovat.

0 1
možnosti

Moderní baterie poslední generace mají čím dál nižší rozkladnou teplotu (už 160 °C), při které dojde k nevratnému a velmi prudkému tepelnému rozkladu článku a nelze ho zastavit jinak, než baterii prudce ochladit. Dochází pak k tzv. runaway efektu, kdy zkrat způsobí přehřátí jednoho článku a ten zahájí kaskádový tepelný rozklad u ostatních článků.

5 0
možnosti

Řešení se přímo nabízí. Přebudovat garáže na bazény. :-)

2 2
možnosti

Chtělo by to státní podporu na výstavbu bazénů. A pokud by někdo dostal prachy na bazén, mohli by mu tam hasiči šoupnout elektromobil, který někde v okolí bude hořet...

0 0
možnosti