Letošní studie amerického Institutu pro bezpečnost na silnicích (IIHS) opět oprášila téma následků nehod u obou pohlaví. U mužů je podle něj o 20 až 28 procent vyšší pravděpodobnost úmrtí a o 37 až 73 procent vyšší pravděpodobnost vážného zranění bez ohledu na rychlost a další faktory. Muži kvůli většímu riskování častěji zemřou a opatrnější ženy zase při nehodách častěji utrpí újmu.
Analýza zranění obou pohlaví při policii hlášených čelních a bočních srážkách v letech 1998 až 2015 ukazuje u modernějších aut mnohá zlepšení. Počet airbagů v autech vzrostl, a u nových generací jsou navíc i stále ty „chytřejší“, které se nafukují v závislosti na hmotnosti pasažéra, rychlosti vozu a síle nárazu.
Virtuální „homoautomobilis“ má ukázat, jak bychom museli vypadat, kdybychom chtěli přežít nehodu ve vyšší rychlosti.