ilustrační snímek

ilustrační snímek | foto: Škoda Auto

VW má nevídané problémy se zásobováním, nemůže si poroučet

  • 5
Největší evropská automobilka Volkswagen ještě nepociťovala větší problémy v dodavatelském řetězci, jaké zažívá právě teď. Řekl to firemní šéf nákupu Murat Aksel. Podnik proto podle něj nyní uzavírá smlouvy o přímých nákupech i v těch oblastech, kde to dříve nebylo obvyklé.

Volkswagen také vytváří databázi, která by mu měla pomoct předvídat geopolitická a přírodní rizika a také rizika v dodavatelských řetězcích. Podobnou společnost zřídila i kvůli finančním rizikům po finanční krizi v roce 2008, řekl Aksel. „Nikdy jsme nemluvili s provozovateli dolů – teď jsme s jejich obchodním modelem obeznámeni,“ řekl provozní ředitel Volkswagenu na konferenci organizované týdeníkem Automobilwoche v Berlíně.

Škoda musí stále rušit směny kvůli nedostatku dílů

Volkswagen se potýká s přesunem sil na trhu, a to z situace, kde měl silnější slovo kupující, na trh, kde je výrobce čím dál menším a méně silným zákazníkem dodavatelů v nově velmi důležitých oblastech, jako je software. Jiné firmy podle něj objednávají milion čipů týdně nebo denně, zatímco automobilkám vystačí stejné množství na rok, což snižuje jejich vyjednávací sílu. „Pro poskytovatele softwaru nejsme velký, ale malý hráč,“ konstatoval Aksel.

Přesun výroby aut reálně hrozí. Drahý plyn dusí dodavatele, dorazí je Čína

Na otázku, jak vidí současnou situaci u dodávek čipů, Aksel odpověděl, že příští rok počítá s uvolněním. Volkswagen ale podle něj stále nedrží krok s poptávkou, některé jeho značky mají na příští rok vyprodáno.

Volkswagen je největším výrobcem automobilů v Evropě. Jeho součástí je i česká automobilka Škoda Auto.

Co je to vlastně ten čip? V autech chybí také pro světla, okna i displeje

,